Seeeeegt SH?

Förhoppningsvis de som tillför något och som gillar det som en gång var bra, <2006 skulle jag säga.

Hmmm,kanske har något med vad man har lust att lägga pengarna på?

Skulle gärna betala för jag har råd,om jag tillför något(har inga illusioner där,själv?)låter jag andra svara på.

Trots att jag reggade mig först efter jag köpte hoj igen läste jag innan men jag fattade piken,min fråga var dock inte personlig utan snarare en undran över hur medlemsavgifter skulle bära sidan om antalet medlemmar minskade till ett fåtal,hur skulle det fåtalet ta avgiftens storlek då?

Men men,tills du fått mig bannad så kommer jag vad du än tycker om mig finnas här då jag har för mycket tid att fördriva och här finns en del roliga typer som får mig att skratta samtidigt som jag antingen lär mig något nytt om det jag är intresserad av eller kan tipsa någon annan med den erfarenheten jag själv har.

Känner att jag blev lite defensiv här men WTF,är ju bara internet,inte den verkliga världen.

Henrik

Citerar mig själv och hoppas på ett vettigt svar...
Borde inte ovanstående innebära att man surfar för tre om man har tre flikar uppe t.ex?

Det beror på...
Om du samtidigt håller på att ladda fler flikar så ökar belastningen på server och bandbredd när de laddas. Men att ha kvar färdigladdade sidor uppe ökar inte belastning på server och lina, om inte sidorna har något script som auto reloadar sidor.

På tal om det sista...
Någon som vet hur man förhindrar att Firefox laddar om sidor (utan att jag manuellt väljer att göra det) ?

Det beror på...
Om du samtidigt håller på att ladda fler flikar så ökar belastningen på server och bandbredd när de laddas. Men att ha kvar färdigladdade sidor uppe ökar inte belastning på server och lina, om inte sidorna har något script som auto reloadar sidor.

På tal om det sista...
Någon som vet hur man förhindrar att Firefox laddar om sidor (utan att jag manuellt väljer att göra det) ?

Tack då vet jag, ska minska ner lite på antalet flikar. Brukar klicka upp ett gäng trådar och hoppa lite mellan, läsa en medan den andra laddar osv.
Men om det gör servern bättre för alla kan det ju vara värt att låta bli, så har
jag iallafall gjort vad jag kan :)

Ja här har man precis flyttat och sitter nu med en sweet fiberanslutning på 100mbit och så tuggar det fortfarande som en gammal tant utan tänder på en köttbit...

Medlemsavgift?

Positivt: man slipper både moppefukkon, oseriösa annonsörer och annat löst folk! Men för att detta ska funka tror jag en prövoperiod är på sin plats för att man ska se vilket härligt forum det är!

Negativt: Tror detta gör att man kommer tappa lite medlemmar(både aspirerande och nuvarande) och antalet medlemmar/besökare är väl en av dom största argumenten vid annonsförhandlingar osv som har stor betydelse för ekonomin! Sen är ju vi svenskar jävligt snåla och anammar tesen "gratis är gott" så fort vi kan och kan av ren princip strunta i något som vi tycker bör vara avgiftsfritt!

Håll det avgiftsfritt så länge du kan Swedie och tack för ett bra jobb!

Jag har satt Hjemmet i arbete att fixa servern. Antingen ny, eller experthjälp att ställa in servern.

Så ni kan iaf vara "lugna" med att det arbetas på.

INGA MEDLEMSAVGIFTER FÖR FAN!

Det ska i mer minne i databasservern nästa vecka som ett första test att bättra på prestandan.

Om det blir ny server så kanske det skulle kunna skrivas en tråd om det i:
Sporthoj.com > Allmänt Snack > Överflödiga Diskussioner > Datorcentralen
?

Någon bild och lite info om den. Hur otroligt mycket bättre den är än den gamla osv. För de som är intresserade av datorer och servrar och sånt.

Nu är mer minne installerat (total 3gb, istället för 2gb), så vi får se hur servern pallar trycket under måndag och tisdagkväll.

Förstår allvarligt inte problemet, är Swedie en snål jävel eller varför blir aldrig sporthoj lika snabbt som andra forum? Reklamintäkterna måste ju vara rätt rejäla, och besöksmängden med så att få fram pengar kan ju inte vara jättesvårt.

Investera i bättre servrar eller byt bolag, är inte alls tekniskt insatt så vet inte vad problemet kan vara men något måste det ju gå att göra åt saken.

Blir förbannat trött på att sh ska gå så sakta!!! :huvet

Nu ska vi inte klaga när Hjemmets har varit så snälla och köpt en 1Gb sticka för runt 200 spänn. Den investeringen får räcka för i år :D

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT