Scientologerna. Vad är problemet?

Jo men då snackar vi endast ekonomisk påverkan. Principerna är de samma: Vansinne.

Okeeey? Men du, nästa gång du ska gå på begravning eller blir inbjuden till dop eller kyrkligt bröllop kan du väl ställa dig upp och skrika "det här är en vansinnes-tillställning, I tellya!". Fast du kanske inte ens går på såna vansinnes-tillställningar?

För 75 miljoner år sedan fanns en intergalaktisk härskare vid namn Xenu, som bestämde sig för att råda bot på överbefolkningen på de 76 planeter han härskade över. Detta gjorde han genom att kalla in folk till en skattekontroll. I stället blev dessa miljardtals människor injicerade med en blandning av alkohol och glykol, vilket gjorde att de blev förlamade, och därefter lastades de ombord på stora rymdskepp och fraktades till Jorden (som då hette Teegeeack), där de placerades i vulkaner och sprängdes med vätebomber. När de dog åkte deras själar - "thetaner" - upp i atmosfären där de fångades in i elektroniska fällor, varpå de fraktades till stora biografer där de fick se långa filmer där de implanterades med falsk information om sitt förflutna. Efter denna hjärntvätt flockade thetanerna ihop sig i kluster som fäste sig vid de få människor som fortfarande levde och hade kroppar. Fortfarande i våra dagar har vi dessa kluster av kroppsthetaner i våra kroppar, och det är de som får oss att handla irrationellt. Denna händelse kallas The Wall of Fire, Incident II och R6-implantatet.
:rofl :rofl :rofl

Inte undra på att det är tokar som söker sig dit...

OK, jag föredrar den framför Scientologerna!

Marteins kuk orden:
1. Martein
2. Polarens hund
3. BostonGurka

Vilken sopstation pratar vi om?
Vilken tid?

Nu är det ingen som tvingar dig att välja iof :va men visst.. Skicka bankdosa, kreditkort med koder mm till mig så ska du få veta tid och plats att dyrka den ärade kewken. :Bugar

Jo men då snackar vi endast ekonomisk påverkan. Principerna är de samma: Vansinne.

Du dum dum dum dum :D den är bra.

Jo men jag tycker ändå det är som att jämföra "några öl till helgen" med "sprutheroin till frukost"..

Hursomhelst: Är du med eller mot:mad: ?! :Bugar --> kük = Smart sma smart smart :fakta

Man blir ju fundersam när det religösa skriften bakom Scientologi rörelsen är hemlig.. Bara en sådan sak gör mig väldigt fundersam.

Det blir väl svårt att värva medlemmar om dom inleder med den historien. Det där får dom först veta när dom kommit upp i höga nivåer och redan betalat en förmögenhet till sekten.

Om man ska jämföra scientologerna så ska man göra det mot ex kristna som lever verkligen efter regelboken och inte efter svennebanan som besöker kyrkan en gång/år. Kolla lite hur bokstavstrogna människor egentligen lever...

Ok, det verkar också som att det var känsligt att jämföra scientologerna mot svenska kyrkan. Ska vi jämföra de mot islam istället? Vilken religion är knasigast då?

Ang pengar. Alla religioner har ju inte enbart pengar i form av sedlar som en viktig grej. Vad jag fattat det som så används väl religioner (eller har iaf användts när det fortfarande fungerade) till att ta över länder och makt, och därmed resulterar detta indirekt i en ekonomisk vinning. Har jag fel?

Jag tycker fortfarande att detta inte verkar vara någon sämre religion än någon annan, om man jämför den mot just de som utövar vilken random religion som helst, om man lever helt efter regelboken.

Någon teolog som kan reda upp detta lite?

Jag tycker fortfarande att detta inte verkar vara någon sämre religion än någon annan, om man jämför den mot just de som utövar vilken random religion som helst, om man lever helt efter regelboken.

Beror väl på hur man tolkar regelboken. Den går ju oftast att tolka på ganska många olika sätt. Därav alla olika kyrkor inom kristendomen t ex.

Det var för övrigt du själv som tog upp jämförelsen med Svenska Kyrkan.

Det brister redan när du ser scientologin som en religion. Läste du länken jag postade?

Så vad är en religion? Det är samma vansinne I tells ya! Basera livsstil efter en fantasi. Inte ens egen utan en fantasi man anammat.

Vad dom tror är väl rätt så oväsentligt. Det är hur dom lever som är det väsentliga. Att Scientologerna tror på nån rymdkejsare stör mig inte det minsta.

Hur som helst så är allt vansine samma vansinne enligt mig. Det finns en fullkomligt fungerande verklighet resor mer fantastisk och komplex än alla dessa alternativa versioner folk väljer att leva efter i hopp om att finna "nåt mer". Öppna dörren och gå ut och kika runt lite och lägg av med allt trams nu! :mad:

Om man ska jämföra scientologerna så ska man göra det mot ex kristna som lever verkligen efter regelboken och inte efter svennebanan som besöker kyrkan en gång/år. Kolla lite hur bokstavstrogna människor egentligen lever...

Ok, det verkar också som att det var känsligt att jämföra scientologerna mot svenska kyrkan. Ska vi jämföra de mot islam istället? Vilken religion är knasigast då?

Ang pengar. Alla religioner har ju inte enbart pengar i form av sedlar som en viktig grej. Vad jag fattat det som så används väl religioner (eller har iaf användts när det fortfarande fungerade) till att ta över länder och makt, och därmed resulterar detta indirekt i en ekonomisk vinning. Har jag fel?

Någon teolog som kan reda upp detta lite?

Finns det några fler religioner som låter utövarna skriva på anställningskontrakt
där man förbinder sig till reservationslös lojalitet i 1.000.000.000 år?

Bifogat

• scicon.gif
    scicon.gif
    69.5 KB · Visningar: 80
Så vad är en religion? Det är samma vansinne I tells ya! Basera livsstil efter en fantasi. Inte ens egen utan en fantasi man anammat.

Man kan naturligtvis hävda att scientologi är en religion. Det gör skaparen av kulten för det flygande spagettimonstret med. Det innebär inte att något av det är en religion i traditionell mening.

Scientologi går ut på att tjäna stålar. Det finns ett rätt skönt citat från överstedåren själv som i korthet går ut på att han är lite bitter för att han inte tjänar tillräckligt med pengar på sina science-fictionstorys. "För att tjäna riktiga pengar måste man starta en religion". Ett par år senare drog han igång scientologin...

Samtidigt är det lätt att gå ur. Försök att lämna scientologerna....

Eller försök lämna IKEA... som kille går knappt att komma ut (fort nog). Tror även IKEA får klassas som religiös upplevelse för många då kvinnfolket vallfärdar dit och vistas där i seans i ett par timmar. Överlämnar sedan villigt sina pengar i utbyte mot en symbolisk vara av plyfa eller plast. Oh thy mighty lord Kamprad, hallowed by thy name!

Angående Scientologerna tycker jag hela Hubbards idé om att bli rik är underbar. Fyfan vad många lamm som blivit lurade:

If you want to make a little money, write a book. If you want to make a lot of money, create a religion.

"Ska vi jämföra de mot islam istället? Vilken religion är knasigast då?"

Vetefan. Jag tycker väl kanske inte det ligger så mycket heder i att mörda sina döttrar, men det har ju förekommit många dödsfall inom scientologin också då medlemmar har förvägrats att ta sin medicin etc.

Är absolut INTE religiös så jag menar inte att försvara svenska kyrkan men apropå alla mirakelhistorier tagna från bibeln så måste man ju faktiskt tillägga att den skrevs för flera tusen år sedan då en helt annan vidskeplighet rådde.

Håller med i det nån skrev i ett tidigare inlägg att om man måste välja en religion så verkar ju helt klart buddhismen vettigast.

Eller den där religionen Martein skulle starta. Får man 72 oskulder att sätta på i den också tro? Om man tejpar bomber runt hojen och kör in i nån folkhop med barn?

Sen får vi även tänka på att kristendomen som den utförs i Sverige är väldigt anonym/barmhärtig. Men kolla en del andra ställen i världen där det är fundamentalismen som regerar. Usa på många ställen, Spanien, Ryssland mfl. Då är kristendomen lika jävla illa som Islam och scientologin.
Fast scientologin är ju ändå rätt tuff, lite häftigare bakgrunds-saga än en snickare med tummen mitt i handen som inte ens kunde komma till.

Finns det några fler religioner som låter utövarna skriva på anställningskontrakt
där man förbinder sig till reservationslös lojalitet i 1.000.000.000 år?

Ett helt meningslöst dokument. Om man skriver på det så bevisar man ju att man inte är "in sound mind" och då är det ju ogiltigt. :tungan
Moment 22 slår till igen...

Nyheter
Seriösa mc-kläder till bra pris

Raven Moravia TX Air+: Seri...

Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...