sandstream
Guest
Har du bevis för det?Klart att det hade varit mer underhållande att se MotoGP utan TC, men lär man få se det?..Troligen inte skulle jag vilja säga, det leder ju till färre vurpor och därmed färre skador...

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Har du bevis för det?Klart att det hade varit mer underhållande att se MotoGP utan TC, men lär man få se det?..Troligen inte skulle jag vilja säga, det leder ju till färre vurpor och därmed färre skador...
Ja, den var bra!
Nästan i klass med: I wouldn't give him a chance, if I ran a team.![]()
Visst fanns det TC på tvåtaktarna också på slutet men den var väl inte lika "enkel" att få bra som på fyrtaktarna?
Eh? jasså? Och på vilket sätt bli rajjsing "bättre" av att massa förare åker av och skadas?
Visst fanns det TC på tvåtaktarna också på slutet men den var väl inte lika "enkel" att få bra som på fyrtaktarna?
Bra formulerat.Dagens jämna race är bara en illusion.
Skrev väl inget om det men om man är så korkad att man blåser av i varje kurva för att man inte har TC borde det väl vara mycket mer vurpor i SM då t ex? Man får helt enkelt anpassa farten efter förmågan. Dagens jämna race är bara en illusion. Det är väl inte fler förare som vinner bara för att tidsskillnaden är mindre på gridden.
Bra formulerat.
Kejsarens nya kläder är något som också slår mig. " - Men titta! Ropade plötsligt en liten pojke. - Han kan ju köra fort bara för att hans motorcykel inte kan kasta honom ur sadeln."
Jag vill se förare kastas ur sadeln om de gör fel!
Jag vill lika lite som någon annan se människor skadas allvarligt. Men du skall finna att de allra flesta inom GP-racing som har varit med både förr och nu anser att det var bättre förr. Till exempel Rossi. Det du kallar för blodtörstighet är snarare nerv.Men din blodtörstighet hör väl hemma i en annan sport väl?
Så: Vad ÄR bra racing egentligen?
Definiera Bitte!![]()
Jag vill lika lite som någon annan se människor skadas allvarligt. Men du skall finna att de allra flesta inom GP-racing som har varit med både förr och nu anser att det var bättre förr. Till exempel Rossi. Det du kallar för blodtörstighet är snarare nerv.
Huvet på spiken, detta delar nog tyckarna i 2 läger:
- Läger 1 som vill se jämn racing, oavsett vem som sitter på hojen. Det är ballt med hojar, och det ska vara tätt och jämnt.
- Läger 2 som till en större del fascineras av att se den bäste föraren vinna, att beundra deras prestationer och de vill se den bättre föraren verkligen göra skillnaden, och OM detta skulle leda till att någon sticker med 30 sek ledning så är det ett pris värt att betala för detta.
Läge
Jag tillhör ovan nämnda Läger nummer 2...![]()
The older I get the faster I was.
Kevin Schwantz
Surprise surprise!
![]()
Ni som ogillar TC... kan ni säga mig:
Ska vi ta bort GPS på sjön (eller i trafiken) Det har ju blivit FÖR LÄTT att navigera! Nu kan ju vilken Stockholmare som helst ta sig ut i ytterskärgården på ett säkert sätt...
Vore det inte bättre om "agnarna sållades från vetet" och bara de bästa kom fram?
För att inte tala om ABS på bilar och hojar.
Det gör ju att folk utan talang och känsla överlever...
Fjoms!![]()
Många drömmer om en verklighet som aldrig fanns...
Ni som ogillar TC... kan ni säga mig:
Ska vi ta bort GPS på sjön (eller i trafiken) Det har ju blivit FÖR LÄTT att navigera! Nu kan ju vilken Stockholmare som helst ta sig ut i ytterskärgården på ett säkert sätt...
Vore det inte bättre om "agnarna sållades från vetet" och bara de bästa kom fram?
För att inte tala om ABS på bilar och hojar.
Det gör ju att folk utan talang och känsla överlever...
Haha! Kul metafor.
Men din blodtörstighet hör väl hemma i en annan sport väl?
Det är faktiskt ingen tävling där.
Nu tror jag faktiskt du börjar tappa stinget, det var faktiskt ganska dåliga jämförelser här.![]()
Kalla det för blodtörstighet om du vill, världens hårdaste och mest prestigefyllda racingklass ska vara oförlåtande. Gör du misstag ska det kännas. Jag tror att alla förare i MotoGP skulle föredra att köra tvåtakts-500r utan körskoleelektroniken. Utom möjligen Hayden.
Vad har detta med racing att göra? Att semestra i skärgården är ingen tävling (förutom i vem som har dyrast båt då). TC:n kan få överföras till gathojarna, och sedan tas bort från racinghojarna. Nu är den ju utvecklad och klar.
Helt sant!
Jag tyckte själv det var en kass jämförelse, men orkade inte korrigera/hitta på nåt bättre.
Men du hajar själva tankegången? (att all teknik idag fördummar/passiviserar människor och inte längre gör dem aktiva/ansvariga för sina egna handlingar/bedömningar)
Fan...alltså gillar ju inte jag HELLER tc....Hur gick det här till!?
Casey Stoner säger: Jag skulle hellre köra en 500 tvåtaktare
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden