Schumi rejsar på båge igen.

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
och därför mer än gärna får komma in och leka i RR cirkusen

/Fürstenhoff.

Det är nog det jag är rädd för, att han med sitt intåg i RR ska förvandla te x WSBK eller MotoGP till den fjanteristämplade "Cirkusen" som F1 tyvärr har blivit de senaste åren.

Idag är ju WSBK & MotoGP städade serier, något jag hoppas förblir så.
 

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Ort
Malmö ...ungefär
Hoj
FZR skrot
...inte att förglömma.
Schummi med wildcard (tvivlar på det dock) skulle innebära en minst sagt obetalbar PR-insats för sporten (varför även Schummihatare borde hålla tummarna ;) ).
 

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr
...inte att förglömma.
Schummi med wildcard (tvivlar på det dock) skulle innebära en minst sagt obetalbar PR-insats för sporten (varför även Schummihatare borde hålla tummarna ;) ).
Klart att vi vill se honom i MotoGP. Han är likt förbannat ett rövhål.
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Schumi är bästa F1 föraren genom tiderna.
Folk som hyser agg mot Schumi är oftast gamla Häkkinen fans.
Gillar du Häkkinen?

Eller så har man sett F1 innan Häkkinen och såg hur Schumi fulade sig mot Damon Hill och Jacques Villeveuve. Efter det så var han aldrig en sportsman för min del.
 

Cliff Barnes

Sporthojsnörd
Gick med
3 Feb 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Moto Guzzi 1000SP
Eller så har man sett F1 innan Häkkinen och såg hur Schumi fulade sig mot Damon Hill och Jacques Villeveuve. Efter det så var han aldrig en sportsman för min del.


Schumi är ju körmässigt i Ayrton Senna nivå tycker jag,
men visst, 1994 ledde han mästerskapet med en poäng över Hill, i sista tävlingen på slutet, torpederade schumi Hill (båda utgick) och schumi blev mästare. Sen blev han avstängd flera race det året för fuffens, block under formationsvarv, sket i svartflagg mm
1995 tog han också ut hill flera ggr (blev bestraffad)
och som du säger 1997 blev han ju utesluten ut mästerskapet för sin fula torpedering av Villeneuve.

Men visst fan är han en av dom bästa förarna, och på att psyka alla andra ur balans.
 
Last edited:

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Facit visar förstås på att han är en fantastisk förare, jag pratar mer om vad jag tycker om honom som sportsman/person, inte vad han uträttat resultatmässigt.

Rent körmässigt är han nog en av de bättre men jag tror att hans rekordresultat kommer sig av att han tidigt förstod helheten med racing och hade en förmåga att bygga ett väl fungerande team kring sig. Han tog med sig nyckelpersonalen från Benetton när han gick till Ferrari som då var riktigt sunkiga och vi vet ju vad han lyckades med där.

Villeneuve är väl raka motsatsen, klart han kunde köra i klass med Schumi på lika villkor men uppenbarligen begrep han inte mycket av helheten när han spenderade sina bästa år i BAR helt utan resultat, efter alla år där var han iskall. Nu kör han NASCAR med Montoya.
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Martin Bauer är IDM SBK mästare, och när Max Neukirchner besökte serien på Salzburg tävlingen fick Bauer endast smisk men liten marginal, och Neukirchner gör ju bra ifrån sig i WSBK nu..
Så är det så att skomakarn nu va 0,6 efter, och att Bauer körde fullt, vilket vi troligen aldrig får veta,, så är det en indikation på att skomakarn skulle ha godkänd framgång i VM.
 

Cliff Barnes

Sporthojsnörd
Gick med
3 Feb 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Moto Guzzi 1000SP
http://www.youtube.com/watch?v=56sZRmNzyO0
http://www.youtube.com/watch?v=YtX0wRtZMVE

F1-världen är väl inte helt fri från heta förare... Schumacher har ju blivit avsatt själv flera gånger... Och då är väl dessa (iaf den första) värre än incidenten med Villeneuve ovan

Så är det ju, och han är ju som sagt en helt otrolig förare och
psyket har han alltid haft, kallare än alla andra, som när han körde med
5áns växel halva loppet och i stort sett höll övrigas tempo.

http://www.youtube.com/watch?v=c0lrlmtF_3Q

Men gränsen mellan het och ful har väl varit, nog så nära nog så ofta
och andra sidan så hör det kanske till dom bästa

Men skitkul att han gör så bra ifrån sig på båge, en gång vinnarskalle alltid vinnarskalle
 
Last edited:

Sorena Aghili

Guest
schumi kan köra på 2hjul också! talang och erfarenhet från racing så det skriker om det.
tycker det är skit kul att han kör cykel nu ;)

vet inte om det är nämnt men när vi var på pannonia -07 så körde zuber 1.57 och flera andra från vår svenska gäng mellan 2.01 - 2.04
kul o veta att många svenskar skulle piska folk i idm :tuttar
 
Last edited:

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
2.01 på Pannonia är ganska snabbt, men Mårtensson satte 1.59 igår. Andreas Meklau körde 1.55.0 i lördags i superbikeracet.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top