Schumi rejsar på båge igen.

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Jaja, sist så var det en GP Ducce som han "bara" provade fast med godkänt resultat får man väl ändå säga.

Nu har han iaf tävlat lite. På Pannonia Ring i Ungern närmare bestämt, bra gick det åxå. Pole tog han men fick starta sist iaf av nån anledning. Total trea efter tyska SBK mästaren Martin Bauer och Andy Meklau. Det här var iofs ett event med bara runt 300 besökande och han klev tydligen inte upp på pallen heller efteråt. :rolleyes:

5,7 sekunder efter Bauer i mål var han på sin Blade -08 men 0,6 sekunder snabbare än nån annan på banan.

Bilder från eventet hittar ni här; Schumi på Pannonia Ring

Hade varit rätt kul att se han med ett wildcard i antingen WSBK eller MotoGP. Inte för jag tror på under men det hade varit rätt kul/intressant.

Håller på att ladda upp ett litet filmklipp från "rejset" åxå. Inte mycket att se direkt men kan vara kul att ha sett ändå. Uppdaterar när det är klart.

Så var det fixat...
[YOUTUBE-ID]MphOTPI1TW4[/YOUTUBE-ID]


Editerar lite till. Hörde ett rykte som faktiskt säger att Skomakaren ska ha fått ett wildcard till GP´t i Mugello. Hur mycket sanning det är i det ryktet vet man ju dock inte. Tydligen ska han rejsa för Ducati isf.

Edit 2: Anledningen till att Schumi inte ville starta från Pole i Ungern ska tydligen ha varit för att dom andra proffsförarna inte hade transpondrar så han anslöt sig till dom i bakre ledet. Men från den positionen så jobbade han sig upp till en 3:e plats iaf.
 
Last edited:

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.

IronMike

Guest
Tänk om man ändå fått chansen att sätta bratsen i moto gp på plats...
 

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Malmö
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Jupp, som jag sa...nästan. 5,7 sekunder långsammare vid målgång. Men enligt info jag fått var det han som tog pole med 0,6 sekunder till godo och då inkluderat Bauer och Meklau.

"The seven-time F1 World Champion was reportedly around 6 seconds a lap slower than the two regular riders..."
 

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
"The seven-time F1 World Champion was reportedly around 6 seconds a lap slower than the two regular riders..."


Måste vara fel. Skulle han vara 6 sekunder långsammare än Meklau och Bauer per varv är det ju knappt han skulle hunnit i mål :D Sen klingar det illa med hans tredjeplats och pole. För jag tror inte att dom "vanliga" hemmaförarna är så pass kassa att inte skulle kunna hålla undan en som var så pass slö på en bana som dom själva förmodligen harvat sen barnsben...typ.

Men men, det är som sagt bara info jag fått inga "pure facts"
 

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Malmö
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Måste vara fel. Skulle han vara 6 sekunder långsammare än Meklau och Bauer per varv är det ju knappt han skulle hunnit i mål :D Sen klingar det illa med hans tredjeplats och pole. För jag tror inte att dom "vanliga" hemmaförarna är så pass kassa att inte skulle kunna hålla undan en som var så pass slö på en bana som dom själva förmodligen harvat sen barnsben...typ.

Men men, det är som sagt bara info jag fått inga "pure facts"
Resultaten finns på http://www.pannonia-ring.com

Och visst låter det märkligt att de två andra tyskarna skulle vara sex sekunder snabbare.
 
Last edited:

Smurfer

Filosofie kandidat
Gick med
24 Sep 2003
Ort
Short Valley
Hoj
KTM
Last edited:

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Det är otäckt men nån måste göra det.
 

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
umeå
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
han är snabb
Michael Schumi + 600 02:01.309

tillåmed
Michael Schumi + 600 02:00.883
 
Last edited:

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
alla tycker olika. de är bra de. för hur skulle världen se ut om alla tänkte som mig hehehe (jo jorden skulle gå under på en dag) :D
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
För att??

Han är den bästa F1 föraren genom tiderna och nu även visar att han kan bli bra (läs-mycket bra t.o.m om man ser till vad han presterat) inom roadracing??

Berätta gärna hur du resonerade innan du skrev vad du skrev!! :pannkyss

/Fürstenhoff.

Kan inte förklara riktigt. Visst är han en storhet att räkna med, men jag har helt enkelt aldrig gillat honom. Att han är duktig är inget jag ifrågasätter. För det är han ju bevisligen!
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top