Sant eller falskt?

sege skrev:
Tjejer suger, det bara är ju så. Sluta bråka om saken.

(fan ta dem annars)

Jag ser ingen som bråkar här... Åsikterna går isär, och det är ju helt riktigt att de ska göra det!

Det som stör mej är att trådskaparen försöker tysta ner detta till ett skämt. Jag tycker inte att det är ett dugg roligt! Att ens BEHÖVA diskutera något som för mej är så självklart är för mej obegripligt.

Något jag oxå tycker är obegripligt är att det pratas en hel del om utseendefixering och "fjortistjejer" runt om i detta forum, men när man börjar diskutera kärnan till det hela är det helt plötsligt inte många tjejer som skriver. Jag vet inte om tjejerna är rädda för att killarna här ska tro att de är håriga under armarna eller fula.... och om det nu är så, så är vi tillbaka på samma punkt igen. Killarna sätter normen, utan att de ens skriver något om det.... Trött, trött, trött!!

Btw.. Om feminister har fått för lite kuk.... VEMS FEL ÄR DET!? Det måste ju helt enkelt vara så att killlarna är för dåliga i sängen och har för små kukar!

/FW

watson skrev:
Btw.. Om feminister har fått för lite kuk.... VEMS FEL ÄR DET!? Det måste ju helt enkelt vara så att killlarna är för dåliga i sängen och har för små kukar!

/FW
Hahaha,bra sagt syster. :tummenupp

watson skrev:
...Jag vet inte om tjejerna är rädda för att killarna här ska tro att de är håriga under armarna eller fula.... och om det nu är så, så är vi tillbaka på samma punkt igen. Killarna sätter normen, utan att de ens skriver något om det.... Trött, trött, trött!!
....

/FW

VA?!? Är du hårig under armarna!! :hihi

Men att många killar på sajten är unga, hormonstinna och trångsinta är ju ingen hemlighet. Det visste du väl från förr?

Att feminismen har stora problem pga märkliga förespråkare och perverterade avarter är ju ingen hemlighet. Varför skulle det annars vara så att ingen blir förbannad om man säger att man är för jämställdhet? Är man feminist får man ju fanimej veta att man lever....

Jag är själv delaktig i det här - jag vägrar att kalla mig feminist pga ordets felaktiga innebörd i allmänhetens ögon.

Chrille skrev:
Jag är själv delaktig i det här - jag vägrar att kalla mig feminist pga ordets felaktiga innebörd i allmänhetens ögon.

Så bara för att allmänheten tror att feminist är liktydigt med lesbiska kvinnor som inte rakar sig under armarna, så vill inte du kalla dig feminist? Fast det är lika möjligheter oavsett kön som du vill vara med och skapa?

Då är du tyvärr en del av problemet.

gladh

gladh skrev:
...

Då är du tyvärr en del av problemet.

gladh

Visst är jag.

Så fort någon kallar sig feminist så kommer jag att tänka på Linda Skugge, Liza Marklund, Gudrun Schyman och Gubbslem. Min naturliga reaktion efter dessa tankar är illamående, men eftersom jag vet att det är ett så brett begrepp så måste jag först ta in att människan ifråga är feminist och sen ska jag lista ut vilken sort.

För mig är det som att bunta ihop dig och valmers i samma fack pga att ni är uttalat politiskt intresserade. Vill du verkligen misstas för att ha samma åsikter som valmers?

Jag vill verkligen inte misstas för att ha samma åsikter som idioterna jag angivit ovan.

Chrille skrev:
Visst är jag.

1. Så fort någon kallar sig feminist så kommer jag att tänka på Linda Skugge, Liza Marklund, Gudrun Schyman och Gubbslem. Min naturliga reaktion efter dessa tankar är illamående, men eftersom jag vet att det är ett så brett begrepp så måste jag först ta in att människan ifråga är feminist och sen ska jag lista ut vilken sort.

2. För mig är det som att bunta ihop dig och valmers i samma fack pga att ni är uttalat politiskt intresserade. Vill du verkligen misstas för att ha samma åsikter som valmers?

3. Jag vill verkligen inte misstas för att ha samma åsikter som idioterna jag angivit ovan.

1. Det finns ganska så många grupperingar inom feminismen. Du kan få en ganska så bra överblick genom att läsa Nina Björks "Under det rosa täcket".

2. Gud förbjude. Fast jag vet att valmers är smygkomunist. Han tror att det berodde på knark, jag tror det var insikt :D

3. Våga ta steget och ta initiativet från gubbslemsmaffian då. Våga bekänna dig till feminismen. Vem vet nästa steg kan ju trots allt vara att alla oavsett kön, etnicitet, sexuell läggning, social klass eller kulturell härkomst ska förfördelas på arbetsmarknaden.

gladh

Chrille skrev:
Men att många killar på sajten är unga, hormonstinna och trångsinta är ju ingen hemlighet. Det visste du väl från förr?

Jo, men det är ju inte bara de unga som uttalar sig negativt om kvinnor eller "skämtar" som de så gärna vill få det till. Det är ju killar i samma ålder som jag, så att det skulle handla om unga, hormonstinna killar har jag svårt att tro, för tex. moderatorerna är väll inga fjortisar direkt?! :rolleyes:

Att häva ur sej något bakom en skärm är inte så svårt. Att sen argumentera för det man sagt är desto svårare, och de som inte kan det brukar ju lämna diskussionen efter en lagom stund, vilket jag ser som att mina argument är mer hållbara än deras.

SH.com är ju ett samhälle i miniatyr och se hur många tjejer som uttalar sin åsikt. Se hur många killar som fördömmer feminismen och hur många killar som öppet kan kalla sig för feminist.... Samhället speglat på SH.com... :7peta

/FW

gladh skrev:
....Vem vet nästa steg kan ju trots allt vara att alla oavsett kön, etnicitet, sexuell läggning, social klass eller kulturell härkomst ska förfördelas på arbetsmarknaden.

gladh

Ibland väljer du ordföljder som gör det svårt att svara rakt ut på men jag kan tro och anse att alla UTAN undantag ska ha samma förutsättningar UTAN att kalla mig feminist.

Dock anser jag att de som anses vara feminismens största galjonsfigurer inte har alla hästar i rätt spilta och gör mer skada än nytta. Jämlikhet är inte något som måste uppnås genom fiendeskap och terrorbalans - det kan uppnås genom samarbete och förståelse. Berätta det för Skugge.

Folk måste sluta inbilla sig att varenda jävel vill läsa "Under det rosa täcket" på sin väg att förstå feminismen. Med det enorma utrymme som erbjud i media i dagsläget så borde det gå att göra sig förstådd på ett vettigt sätt.

Jag är ledsen men den exakta ordalydelsen skall vara:

Vem vet nästa steg kan ju trots allt vara att ingen oavsett kön, etnicitet, sexuell läggning, social klass eller kulturell härkomst ska förfördelas på arbetsmarknaden.

sorry.

gladh

watson skrev:
Det som stör mej är att trådskaparen försöker tysta ner detta till ett skämt. Jag tycker inte att det är ett dugg roligt! Att ens BEHÖVA diskutera något som för mej är så självklart är för mej obegripligt.

Något jag oxå tycker är obegripligt är att det pratas en hel del om utseendefixering och "fjortistjejer" runt om i detta forum, men när man börjar diskutera kärnan till det hela är det helt plötsligt inte många tjejer som skriver. Jag vet inte om tjejerna är rädda för att killarna här ska tro att de är håriga under armarna eller fula.... och om det nu är så, så är vi tillbaka på samma punkt igen. Killarna sätter normen, utan att de ens skriver något om det.... Trött, trött, trött!!

/FW

Jag kollade upp till ungefär sida 12 sen orkade jag inte leta mer... De trådar jag hittade som handlade om olika könen var:

Kurser för män - Annelie
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=38006

Varför Gud gav mannen 2 händer - sharpedge
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=37482

Ska vi män bli lika upprörda av tråden "kurser för män" som du är av denna och inte ta den som ett skämt?

Tagga ner istället :) :fyllisar

vad har dricka öl o ljuga med polarna med jämlikhet att göra överhuvudtaget?

Visst var väl tråden mest på skoj från början Shapedge?

Last edited:
Silwer skrev:
vad har dricka öl o ljuga med polarna med jämlikhet att göra överhuvudtaget?

Vissst var väl tråden mest på skoj från början Shapedge?
Det är det jag har försökt att förklara, men tydligen existerar inte orden kul, skämta och ironi här ?

[
Det måste ju helt enkelt vara så att killlarna är för dåliga i sängen och har för små kukar!

Precis det var ju det jag menade i mitt förra inlägg äntligen en som fattat, det är bara tunna killar med kasst självförtroende som är känner sig hotade av feminister, klart som faan att Du har rätt.

Allt blir alltid såna jävla moraliska/politiska diskussioner här... :huvet
Jag tycker att bilden var kul, vet att det är ett skämt...

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti