San Marinos GP

Som alla andra säger så vore det härligare om 1000cc kom tillbaka! vilka race! Vilka sladdar! Är det någon mer än jag som tänker på philip island förra året?
Det som Melandri gjorde i sista kurvan på PI kan vem som helst göra med dagens hojar. Välj läge X på TC:n och sedan är det bara att spetta fullt ut ur kurvorna :rolleyes:

Förra säsongen bjöd på bättre race men om det beror på kubik, TC, däck eller något annat kan ju diskuteras.

Inte så svårt att begripa skillnaden i signaler, varför tror du det?

Det är väl snarare varför vissa signaler ska spärras när de hjälper ekipaget och i så fall hur det ska efterlevas med någon trovärdighet?
Sättet hur ett förbud skulle införas är intressant på så sätt att det kan visa på hur naturlig del av motorstyrningen det är. Det är inte som att kontrollmäta cylindervolymen direkt för att "mäta" om TC skett eller inte.
Varför förutsätter du att det skulle fuskas om man förbjöd system som aktivt ändrar beslut som föraren tagit?

Du undvek frågan, på vilket sätt kan du påvisa att det är TC's existens som gjorde dagens lopp tråkigt? Kördes några hojar bättre "ifrån depån" än andra?
Det var inte väldigt tätt så det vanliga argumentet om att TC gör det omöjligt att köra om håller enligt mig inte.
Varifrån har du fått att jag sagt att dagens race var tråkigt?
edit: EN av skillnaderna mellan dig och Stenmark är att han inte sökte sig till det publika forumet för att föra sin version om vad som är fel med sporten. :pannkyss
Pssst .. en hemlis som du kanske inte känner till ... i slutet av 70-talet drällde det inte av Internetuppkopplingar. :)

Du vet att jag håller med dig. Men nån slags rättspatos säger mig (och dig?) att det HADE varit mer sportmanship att göra det.
För är man inte i tabelltopp eller ens mitt så behöver manju inte försöka visa musklerna i ett enda race lixom.
Bara en reflektion. Även om jag vet vad ditt svar blir.

Lite skillnad om han verkligen hade krigat om nåt, eller likt Elias när han fick sin Lidnerska knäpp och gick och vann! :D

Vad pratar du om egentligen? Enligt ditt resonemang är det ju lika bra att förarna radar upp sig enligt placeringarna i VM-tabellen och formationskör i mål. Så länge man ligger på samma varv så ska väl varje förare kriga för sin placering oavsett vem som ligger framför/bakom?

Och vad har Hayden att köra för? En delad åttondeplats i tabellen? Mellan de två är det väl Guintoli som har något att köra för, han står utan kontrakt nästa år medan Hayden sitter säkert på en Repsol Honda. Tror du han imponerar mer på Yamaha genom att släppa förbi världsmästaren utan motstånd eller att hålla honom stången några varv? Det ger ju dessutom exponering för honom, hans team och hans sponsorer om han håller Hayden bakom sig eller åtminstone i hans närhet.

japp, han gjorde det med vilje
för att han tyckte det skulle vara kul att befinna sig här:
370146.jpg

mitt framför ett framstormande MotoGP-fält
:va

Vilken trevlig ton du har...

Vad pratar du om egentligen? Enligt ditt resonemang är det ju lika bra att förarna radar upp sig enligt placeringarna i VM-tabellen och formationskör i mål. Så länge man ligger på samma varv så ska väl varje förare kriga för sin placering oavsett vem som ligger framför/bakom?
.

Nu läser du som du VILL inte vad jag SKREV.
Läs om läs rätt.
Tolka inte som ett fruntimmer.

Last edited:
Stoner historisk numera då han vunnit 8 race på en säsong. Bara 5st har gjort det i största klassen.

Tidigare som också vunnit 8 race på en säsong är:
Doohan
Rossi
Agostini
Hailwood

Last edited:
Om det enbart är Ducatins förtjänst att Stoner vinner så är det ju väldigt märkligt att det bara är en hoj av fyra som dom fått ordentlig fart på.

Nej, Stoner har alltid visat sig snabb, i både 125, 250 och förra året på hondan.
Att han skulle bli så snabb och dessutom hålla sig på hjulen i år var det nog inte många som trodde.
Capirex har nog haft hjärnan på annat håll i år, Pramac har väl kanske inte 100% support, men Hoffman är ju ingen raket, vilket han visade förra året när han fick åka fullfabrikare, Barros borde dock visat mer, men han börjar väl bli gammal också.
Ska bli kul och se Melandri och Stoner i samma team nästa år, det kan nog bli riktig skön hets inom teamet :) Men håller stoner det här tempot tror jag Melandri får svårt att hänga med också.

Det är hela paketet, förare, hoj och däck, men ducati hade rätt brutalt toppfartsövertag i våras som stoner utnyttjade mycket fint, sen dess har han dessutom höjt tempot i svängarna också.
Stoner har inte vunnit enbart pågrund av duccen, men hade knappast vunnit vm i år vare sig på en Honda eller Yamaha.
Jag längtar redan till nästa säsong och hoppas på lite bättre jobb från både honda, yamaha och michelin, och en mindre töntig däcksregel så kommer vi nog ha en roligare fight om titeln nästa år. Stoner skulle inte vara borträknad från en titel nästa år oavsett.

Om det enbart är Ducatins förtjänst att Stoner vinner så är det ju väldigt märkligt att det bara är en hoj av fyra som dom fått ordentlig fart på.

Stoner hade INTE dominerat på vare sig en Suzuki eller Yamaha i år. Min kommentar avsåg uttalandet "Saken är den att om Stoner suttit på en Suka eller eller Yamma i år hade han varit lika överlägsen."

Det är märkligt det där. Capirossi är ju per talibandefinition bättre än Stoner.

Det som Melandri gjorde i sista kurvan på PI kan vem som helst göra med dagens hojar. Välj läge X på TC:n och sedan är det bara att spetta fullt ut ur kurvorna :rolleyes:

Förra säsongen bjöd på bättre race men om det beror på kubik, TC, däck eller något annat kan ju diskuteras.

Jaopp... Märkte även hur lätt det var att köra hypermotard... kolla bara på ruben :tungan

Varför förutsätter du att det skulle fuskas om man förbjöd system som aktivt ändrar beslut som föraren tagit?
För att historien visat att det fuskas. AMA SBK, F1, Rally-VM är några exempel. Ska det till ett regelverk på området måste det vara meningsfullt och kunna kontrolleras på ett för sporten trovärdigt sätt.

Varifrån har du fått att jag sagt att dagens race var tråkigt?
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=3146845&postcount=286
Pssst .. en hemlis som du kanske inte känner till ... i slutet av 70-talet drällde det inte av Internetuppkopplingar. :)
Jag var med i IK Fjällvindens fan-club :tungan
Som du kanske märkte så skrev jag det 'publika forumet', inte sporthoj.com. Även på 70-talet fanns det sätt att göra sin åsikt hörd, särskillt för en person som Ingemar. Skillnaden är att Stenmark undvek det, därav citatet.

Forum är kul, men man bör tåla lite debatt också.

Stoner hade INTE dominerat på vare sig en Suzuki eller Yamaha i år. Min kommentar avsåg uttalandet "Saken är den att om Stoner suttit på en Suka eller eller Yamma i år hade han varit lika överlägsen."
Åtminstone Suzukin ser ju mer och mer konkurrenskraftig ut. Samma sulor som Ducce:n samt att Stoner rankas ofta högre än 2:an och 3:an på Misano så sådär självklart är det nog inte. 85 poängs skillnad beror inte direkt bara på hojen. Ingen av de andra Ducce-förarna skulle tagit Stoneys plats om han kört Suzuki iaf.

Last edited:
P.Denning Ritzla Suzuki har insett vad deras fokus ligger på i framtiden...

“Rizla Suzuki would also like to congratulate Casey Stoner on another unbelievable performance today. There has been a lot of nonsense spoken in MotoGP this year regarding tyre regulations, engine performance, etc. etc. I believe that the difference at the moment is Casey and we’re focusing our best efforts to improve our own performance to beat him and that’s what everybody should be doing at this time!”

Skitskoj att Suzuki går så bra. Har förkärlek att gilla underdogs o där har Suzuki senaste åren haft en plats i mitt motogp hjärta.. :tummenupp

Vettig inställning till det hela, kanske därför det går så bra för dem nu? :tummenupp
Tycker också att det är en sund inställning men å andra sidan var det ett par år sedan det gick så bra för Suzuki som det gör nu så det är klart att de gillar de nya reglerna.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra