San Marinos GP

Tråkigaste jävla räsjet på jag vet inte hur länge. Satan så tråkigt. Vansinne.

Att Sämsten presterar som vanligt var ända behållningen, okej för dålig start men herregud.

Eftersom jag sponsrat "den lille fabrikk" genom att köpa några Duccar så får jag väl be om ursäkt för att Duccen varit så överlägsen och driftsäker så att racen blivit tråkiga ... ;)

Eftersom jag sponsrat "den lille fabrikk" genom att köpa några Duccar så får jag väl be om ursäkt för att Duccen varit så överlägsen och driftsäker så att racen blivit tråkiga ... ;)
Du skulle ha köpt några till så kanske Baross Ducati också kommit i mål ;)

Du skulle ha köpt några till så kanske Baross Ducati också kommit i mål ;)

Ååå du tog den ur min mun! :D
Pramac rosade ju inte marknaden idag precis.

Vaddå överlägsna Duccar Elwe?
Visst deras hoj är NOG (obs nog) kanske den bästa just nu, men är det inte föraren det hänger på? (tycker jag alla anti TC/LC folk säger ;))

Saken är den att om Stoner suttit på en Suka eller eller Yamma i år hade han varit lika överlägsen.

Ta bort traction control från GP hojarna så blir det roligare race. :tummenupp

Saken är den att om Stoner suttit på en Suka eller eller Yamma i år hade han varit lika överlägsen.

Typisk spekulation som inte känns särskilt verklighetsanknuten :)

Lite intressant att Världsmästaren kom ut på banan samtidigt som Kurtis och efter ca halva racet, tills han då bromsade på sig, låg fortfarande Kurtis i häcken på Världsmästaren ...

Ta bort traction control från GP hojarna så blir det roligare race. :tummenupp

WORDS!!

Last edited:
Jävla kuk på Rossi's team att dem valde att köra med nya motorn..så havererar den (??). Aja, vill fan se Rossi lite mer iaf..även om han inte är som för par år sedan då han va vinstsugen, han känns inte heller lika motiverad längre som sagt.

Lite intressant att Världsmästaren kom ut på banan samtidigt som Kurtis och efter ca halva racet, tills han då bromsade på sig, låg fortfarande Kurtis i häcken på Världsmästaren ...

Ja ingen annan än världsmästaren hade ju tappat tempot efter en sån sandfållekörning....:rolleyes:
Det vet du oxå att man tappar fokus, och sen är ju racet kört s.a.s
Guintoli låg ju f.ö och stängde honom på ett osportsligt sätt, så jag har inga frågor på varför han stannade så långt bak i resultatlistan.
Poäng plockade han iaf. Ligger just nu 9:a i tabellen och efter nästa race ligger han före tyrannosurus-rex. Garanterat.
Å han har ju en lika överlägsen hoj som... just det! Stoner!
Märkligt att inte stonage-rex är tvåa i sammandraget...
Eller hur var det nu med förarskickligheten ;)
Var det den eller en överlägsen hoj som avgjorde?
Om det var föraren är det knappast nån spekulation heller att Stoner hade varit överlägsen på en Suka eller Yamma. Eller hur var det nu... *skrattar*

Hur var det nu med driftsäkerhet och Pramac-Ducatin?
Det sa du inget om.

Last edited:
Någon som vet något ställe där man kan ladda ner lite MotoGP nu när comhem k*kat ur??

Guintoli låg ju f.ö och stängde honom på ett osportsligt sätt

Vad var osportsligt med det? Att han inte släppte fram regerande världsmästaren? De rejsade ju om samma placering, det var ju inte så att Hayden varvade honom så han hade ingen anledning att skänka bort sin placering. Jag såg inget konstigt, inget i jämförelse med de hårdheter som pågick i 125 och 250.

Vad var osportsligt med det? Att han inte släppte fram regerande världsmästaren? De rejsade ju om samma placering, det var ju inte så att Hayden varvade honom så han hade ingen anledning att skänka bort sin placering. Jag såg inget konstigt, inget i jämförelse med de hårdheter som pågick i 125 och 250.

Tjaa säger du det så. Från min åskådarplats syntes det mig som att Guintoli bara drog ut på sin egen definitiva "död" onödigtvis länge.
Kalla det gärna race, men vanligtvis hetsar ni upp er över bromskklossarna i bakre ledet när de hindrar era gullegrisar.
Men när hatobjektet ligger bakom är det BARA fair att bete sig som en kärring i kön till mellandagsrean och bre ut sig.

Hade det varit en icke namngiven men mer älskad förare från italien som körde upp sig från sandfållan upp i fältet hade ni närmast KRÄVT Guintolis huvud på ett fat! Varvning eller ej! :D

Märkligt hur olika preferenserna är för olika förare... ;)

Last edited:
Here we go again...

Ni blandar du in din religion. Hur dagens race utvecklade sig hade inget med TC att göra.

Självklart ska elektroniken vara kvar, den som styr insprutning och tändning - så långt håller alla med. Men elektroniken måste inte optimera på max effektuttag. Att förbjuda vissa styrsignaler, "TC", är lite som när präster vill förbjuda orena tankar.

Last edited:

Om det var föraren är det knappast nån spekulation heller att Stoner hade varit överlägsen på en Suka eller Yamma. Eller hur var det nu... *skrattar*
:va Och om han suttit på en Honda? ...
Hur var det nu med driftsäkerhet och Pramac-Ducatin?
Det sa du inget om.
Nja, Pramac får ju grejer från fabriken precis som KR-teamet .....

Att förbjuda vissa styrsignaler, "TC", är lite som när präster vill förbjuda orena tankar.

För dem som inte vill begripa distinktionen mellan passiv och aktiv styrning relativt föraren så är det meningslöst att försöka förklara .. Hur var det Stenmark sa? ... "Det e int lönt att ... osv"

Men när hatobjektet ligger bakom är det BARA fair att bete sig som en kärring i kön till mellandagsrean och bre ut sig.

Är man mycket bättre än den framför så är det inte svårt att köra om ...
Melandri var bara lite bättre än Capirex men gjorde en underbar omkörning :)

Last edited:
:va Och om han suttit på en Honda? ...
:)

Då hade han inte varit i VM-ledning.
Som den skarpsynte noterat är det inte förrän på sistone som just DE cyklarna börjat "leverera"

Återigen: Honda började på ruta noll. Byggde en NY hoj. De hade ett större berg att bestiga.

Så - nej Stoner hade i bästa fall legat nånstans mellan plats ett och där Pedrosa befinner sig idag om han suttit på en Honda.
(givet att det ÄR hans talang som tagit honom dit han är idag, och inte bara en själfull hoj... ;))

Nja, Pramac får ju grejer från fabriken precis som KR-teamet ..... :)

Exakt! :)
Då är du med på varför han hängde ihop med K.R så länge?

Last edited:
För dem som inte vill begripa distinktionen mellan passiv och aktiv styrning relativt föraren så är det meningslöst att försöka förklara .. Hur var det Stenmark sa? ... "Det e int lönt att ... osv"
Inte så svårt att begripa skillnaden i signaler, varför tror du det?

Det är väl snarare varför vissa signaler ska spärras när de hjälper ekipaget och i så fall hur det ska efterlevas med någon trovärdighet?

Jag tycker att elektronisk motorstyrning ska vara tillåten och konkurrensutsatt - och då utvecklas också mer eller mindre sofistikerade styrningar som aktivt regelerar jämfört med föraren. Lika naturligt som tomgångshöjning.

Sättet hur ett förbud skulle införas är intressant på så sätt att det kan visa på hur naturlig del av motorstyrningen det är. Det är inte som att kontrollmäta cylindervolymen direkt för att "mäta" om TC skett eller inte.

Du undvek frågan, på vilket sätt kan du påvisa att det är TC's existens som gjorde dagens lopp tråkigt? Kördes några hojar bättre "ifrån depån" än andra?
Det var inte väldigt tätt så det vanliga argumentet om att TC gör det omöjligt att köra om håller enligt mig inte.

edit: EN av skillnaderna mellan dig och Stenmark är att han inte sökte sig till det publika forumet för att föra sin version om vad som är fel med sporten. :pannkyss

Last edited:
Tjaa säger du det så.

...

Märkligt hur olika preferenserna är för olika förare... ;)

Men för att förtydliga så menar du att han borde ha hjälpt till för att Hayden kör Honda/är väldsmästare/ligger före i tabellen? Vad tror du hans eget team hade tyckt om det? Hur förbättrar det hans chanser till nästa år att han lägger sig ner och dör om någon på pappret snabbare närmar sig.

Man behöver inte djävlas med någon man vet kör fortare än en själv men om det som i dag tog Hayden hela racet att komma ikapp så var det helrätt att försöka behålla sin plats och dessutom utan fula blockeringar.

Skulle West bara gett upp sjundeplatsen utan strid också för att han är rookie? Han kämpade på bra mot mer meriterad förare. Det var tack vare dessa strider man inte somnade till.

Men för att förtydliga så menar du att han borde ha hjälpt till för att Hayden kör Honda/är väldsmästare/ligger före i tabellen? Vad tror du hans eget team hade tyckt om det? Hur förbättrar det hans chanser till nästa år att han lägger sig ner och dör om någon på pappret snabbare närmar sig.

Man behöver inte djävlas med någon man vet kör fortare än en själv men om det som i dag tog Hayden hela racet att komma ikapp så var det helrätt att försöka behålla sin plats och dessutom utan fula blockerar.

Skulle West bara gett upp sjundeplatsen utan strid också för att han är rookie? Han kämpade på bra mot mer meriterad förare. Det var tack vare dessa strider man inte somnade till.

Du vet att jag håller med dig. Men nån slags rättspatos säger mig (och dig?) att det HADE varit mer sportmanship att göra det.
För är man inte i tabelltopp eller ens mitt så behöver manju inte försöka visa musklerna i ett enda race lixom.
Bara en reflektion. Även om jag vet vad ditt svar blir.

Lite skillnad om han verkligen hade krigat om nåt, eller likt Elias när han fick sin Lidnerska knäpp och gick och vann! :D

Jag tycker att de nya 800cc gör motogp ruggigt tråkigt... Det finns i stort sett bara ett spår genom kurvorna och ingen bromsar sig förbi eller något sådant. Som alla andra säger så vore det härligare om 1000cc kom tillbaka! vilka race! Vilka sladdar! Är det någon mer än jag som tänker på philip island förra året?

EDIT: titta och njut!

Bifogat

• sh_rossi_tummenupp.jpg
    sh_rossi_tummenupp.jpg
    117.6 KB · Visningar: 72
  • Melandri6.jpg
    Melandri6.jpg
    36.2 KB · Visningar: 76
Last edited:
Du vet att jag håller med dig. Men nån slags rättspatos säger mig (och dig?) att det HADE varit mer sportmanship att göra det.
För är man inte i tabelltopp eller ens mitt så behöver manju inte försöka visa musklerna i ett enda race lixom.
Bara en reflektion. Även om jag vet vad ditt svar blir.

Jag kanske hade hållit med dig om Tamada (för det är väl han och inte Guintoli vi pratar om) inte var på poängplats själv. Hade Hayden haft ett viktigt race som i slutet av förra året då Rossi jagade honom och Tamada låg strax utanför poäng då kunde han lika gärna ha släppt honom. Men nu var läget helt annorlunda, Haydens position i dag påverkar inte mästerskapets utgång nämnvärt och han har kontrakt för nästa år, däremot är allt av värde för Tamada.

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul