Samsung Galaxy S2 / S3

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Min dator vägrar att känna igen min telefon. Har googlat lite men får det inte att fungera. Någon som haft samma problem och lyckats lösa det? Om Kines är avstängt borde väl datorn hitta telefonen?
 

sportbike

Guest
En fråga: bekant har ett kontokort knutet till Andriod Market på sin S2, nu har sonen handlat saker utav bara h-e och det blev dyrt.
Hur ställer man in ett lösenord för att kunna köpa appar?
 

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
För farligt..
En fråga: bekant har ett kontokort knutet till Andriod Market på sin S2, nu har sonen handlat saker utav bara h-e och det blev dyrt.
Hur ställer man in ett lösenord för att kunna köpa appar?

På min så går jag in på market och väljer inställningar (menyknappen), sen finns det att bocka för där (Set or change PIN, och Use PIN for purchases)
 

zippo500

Medlem
Gick med
13 Apr 2008
Ort
Borås
Hoj
RD 350
Hej! Har köpt en s2 beggad,
Vill tanka ned en app -kommer upp fd ägarens google konto med lösenkrav,
kan jag få bort detta eller lägga till ett nytt konto?
provade lägga in ett nytt men prio 1 verkar vara det gamla,
Vad göra?
Nollställa telefonen? vad försvinner då?
Fråga 2
Har någon provat app Time- lap time
gratisprogrammet?

mvh
 

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Näe
Hej! Har köpt en s2 beggad,
Vill tanka ned en app -kommer upp fd ägarens google konto med lösenkrav,
kan jag få bort detta eller lägga till ett nytt konto?
provade lägga in ett nytt men prio 1 verkar vara det gamla,
Vad göra?
Nollställa telefonen? vad försvinner då?
Fråga 2
Har någon provat app Time- lap time
gratisprogrammet?

mvh

Kan du inte plocka bort det gamla Google-kontot? Radera föregående ägeras kont och sen stoppa in ditt?
 

zippo500

Medlem
Gick med
13 Apr 2008
Ort
Borås
Hoj
RD 350
Jo med jag lär gå in i säkerhetsprogrammet, får en varnng att allt raderas, är rädd at tefonlistan ryker,
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Jaha, är det fortfarande en bra telefon eller anses den ha passerat bäst-före-datum?
Jag har obundet abonnemang hos Tele2 och funderar på att ta deras nya erbjudande där man får en telefon mot att man binder på Maxi unlimited för 345:-/mån, vilket är en hundring mindre än vad jag betalar nu per månad UTAN telefon.

Men frågan är vilken telefon man ska välja, Iphone känns ju lite fjolligt och är den verkligen så bra som alla säger?
Jag har en nästan sprillans ny Xperia Active nu men känner att den saknar en del och kan tänka mig att använda den som jobbtelefon endast. Vill dock slippa två nummer, kan man klona SIM-kort fortfarande och köra två telefoner?
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Fortfarande vass. I ren prestanda, så har man kunnat konstatera att Galaxy Nexus och även den helt nya S2 lte (har 4G, NFC-chip och annan cpu jämfört med vanliga S2) faktiskt ger sämre resultat i benchmark-test. Ska man byta till något annat så är det för att få lite högre upplösning (som om det inte räckte till) eller en fysikt större bildyta. 4G kan iofs vara intressant om man bor så till att det finns 4G-master runtom och man ofta är utanför wifi-nätverk.

...och så är priset en fördel - en begagnad i bra skick ska inte kosta mer än 2.500:- (om ens det, nu när nya modeller dyker upp).

Iphone, nej tack. Inte om man vill ha ett flexibelt system och där SD-kort är tillåtna. Iphone är en fruntimmers- och försäljarmobil, som är mer yta än innehåll ;)
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Jag tecknade nyss abonnemanget och valde att ta en S2:a så vi får se hur den är. Om inte annat så kan den få agera multifjärr till tv'n och stereo, det blir ändå billigare än att köpa en ny Pronto :)
 

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Speed Triple -03, Husky SMR 570 -01, Husa FS650 -08
Själv e ja på hörlursjakt... Nu e ja inte speciellt kräsen, har ett knippe lurar som medföljt SE Walkmanlurar å dom duger galant i ljudkvallité samt passform... Ja vill dock ha lurar me en fjärr på sladden... Nån som vet om de ens finns sådana te s2an? Har googlat runt men de verkar va ganska tunnt på den fronten...
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Jag tecknade nyss abonnemanget och valde att ta en S2:a så vi får se hur den är. Om inte annat så kan den få agera multifjärr till tv'n och stereo, det blir ändå billigare än att köpa en ny Pronto :)

Fan, efter att ha spanat in nya Sony Xperia S så ångrar jag mitt val av Samsungen och försöker nu ändra fort som fan innan de skickar min samsung.
Visst, lite större men den känns ju ljusår modernare och är klart intressant i sina funktioner.
Uppspelning av .mkv via microHDMI gör den till en perfekt mediaspelare som man alltid har med sig.
Dett kanske samsungen klarar också?
 

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Speed Triple -03, Husky SMR 570 -01, Husa FS650 -08
Fan, efter att ha spanat in nya Sony Xperia S så ångrar jag mitt val av Samsungen och försöker nu ändra fort som fan innan de skickar min samsung.
Visst, lite större men den känns ju ljusår modernare och är klart intressant i sina funktioner.
Uppspelning av .mkv via microHDMI gör den till en perfekt mediaspelare som man alltid har med sig.
Dett kanske samsungen klarar också?

S2an klarar många format, om .mkv e ett av dom vågar ja inte svära på... Däremot går den att koppla till tv via hdmi om man köper till en adapter...
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
S2an klarar många format, om .mkv e ett av dom vågar ja inte svära på... Däremot går den att koppla till tv via hdmi om man köper till en adapter...

Det var just det jag drog mig för gällande HDMI, att den krävde adapter. Och att den känns äldre, vilket den är.
Nåja, en Xperia är beställd istället sen får vi se om det var dumt eller inte. Garanti 2 år istället för 1 år på Samsungen, det gjorde sitt till också.
 

codde

Eddie Riders MC Munkewalley
Gick med
3 Nov 2008
Ort
kungshamn
Hoj
2016 Harley-Davidson Breakout
har ochså beställt en xperia s och kan knappt vänta tills den kommer.
jag hoppas sony är lika bra som samsung med tanke på att galaxy S3 kommer snart och att dom släpper det nya ice cream sandwish även till dom som har galaxy S2 och det är förbannat snyggt gjort av samsung.
överger HTC pga detta för dom vill bara att man skall köpa en ny telefon om man skall ha det senaste :mad:
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Sådär, nu finns Ice Cream Sandwich för S2. (Android 4.0).
Lite nya features och annat utseende.

Bara att hämta hem. :tummenupp
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
S2an klarar många format, om .mkv e ett av dom vågar ja inte svära på... Däremot går den att koppla till tv via hdmi om man köper till en adapter...

Eller streama via wifi - många nyare tv har ju stöd för sånt. MKV fixar den i de flesta fall (beror lite på vad man stoppat in i formatet - det är en "container").


Vill man förresten ha lite bättre fart i 3G-uppkoppling, så kan man optimera en fil i systemet enligt:
http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=44273&highlight=%F6verf%F6ringshastighet

Kan vara lite pyssel att ändra på filen i ett readonly-filsystem. Med root explorer går det att montera om, men den kraschade bara för mig. Via terminalemulator (vanligt Linux-skal) så gick det faktiskt att göra samma sak: mount -o remount,rw /dev/block/mccblk0p9 /system och sedan lägga in en ändrad fil (lättast att editera i en kopia först).

För snabbare överkoppling mellan olika datanät (över GSM och 3G) kan man även städa bort de frekvensband som inte används i Sverige och därmed behöver mobilen inte försöka med dessa, när den hoppar mellan nät eller byter pga signalstyrka m.m.:
http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=52115&highlight=%F6verg%E5ng+GSM

Finns mycket annat skoj att fixa med också, för att få bättre prestanda av olika slag... :) Testar just nu Ice Cream Sandwich för att se skillnader mot Gingerbread.
 
Last edited:
Nyheter
Sherco nya enduroprogram för 2025

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Top