Samsung Galaxy S2 / S3

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Ort
I skogen - på riktigt
Hoj
söker byggprojekt
Fnular också på den.
Enl. Prisjakt verkar ju de flesta tycka att den är lysande.
Framröstad till världens bästa mobbe, dessutom.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Var o pilla på denna idag, verkar riktigt trevlig den där o funderar på den i väntan på iphone 5, om den nu blir något att ha. Någon som vet/har erfarenhet av deras program för att uppdatera firmware? Ska tydligen inte finnas för Mac men några tveksamma alt finns, vilket som, kan man uppdatera den på någon annans dator utan att lämna ifrån sig "känslig" information? Är det programmet endast till för uppdatering av firmware eller fyller det någon annan funktion och isåfall vilket/vilka?

Torde vara lika som för föregångaren så erfarenhet från den funkar det med :)
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Jag måste också ha ny mobil. Har kört Iphone sen första generationen men gillar inte Apple så jag borde byta till android. Är den bra? Vad har ni hört mot den?
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Jag måste också ha ny mobil. Har kört Iphone sen första generationen men gillar inte Apple så jag borde byta till android. Är den bra? Vad har ni hört mot den?

Tyckte Swedrutts recension verkade vara tung, så pass avancerad att inte ens jag orkade läsa hela i förbifarten och jag brukar vara en hejare på att läsa recensioner av leksaker :tummenupp

Denna avslutning/sammanfattning gav mig ytterligare mersmak:

"Avslutningsvis kan vi konstatera att Samsung Galaxy S II har få svagheter och är med en rejäl marginal den mest kompetenta och kompletta androidtelefonen vi hittills har testat.

Samsung Galaxy S II är lämplig för dig som:
* Vill ha den för närvarande snabbaste telefonen på marknaden
* Vill ha en så stor skärm som möjligt i så liten förpackning som möjligt
* Vill ha HDMI-utgång (MHL) och USB on-the-go stöd för anslutning av USB-tillbehör
* Vill ha Android-världens bästa mediastöd - spela MKV-filmer i 1080p
* Vill ha en bra kamera (8MP) med LED-lampa och AF
* Vill kunna ringa videosamtal (2MP kamera i fronten)
* Vill ha en bra kvalitetskänsla i förhållande till chassimaterial

Samsung Galaxy SII är inte lämplig för dig som:
* Vill ha bästa möjliga ergonomi och en halkfri telefon
* Har små händer/fingrar
* Vill ha en knivskarp skärm (WVGA på 4.3 tum ger viss pixlighet)
* Är priskänslig"

http://www.swedroid.se/test-av-samsung-galaxy-s-ii/

Fler användbara länkar om man precis som jag vill läsa på innan:

http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=278615

http://www.sweclockers.com/forum/75...3-diskussion-samsung-galaxy-s2-android-2-3-a/

Tipset är dock att börja läsa från slutet, första sidorna åtminstone är oftast ett halvår eller så innan lansering och det är ju sådär lagom spännande att sitta o läsa rykten..typ ;)
 

Donner

Spriten räddade mej från idrotten
Gick med
27 Aug 2007
Ort
Landskrona
Hoj
VFR 800 Movistar + CBF1000
Som jämförelse funderar jag på en HTC Sensation.
 

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Boden
Hoj
Scott.
Hur är det med mottagning på den utanför städerna?
Tycker de olika Samsungmodellerna som hälsar på i stugan oftare brukar vara svåra att ringa till/från.
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Samsung luren är jefligt stor.. Gäller att ha stora fickor :)
 

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
ja det vore najs... :(
Har själv en S2 och tycker det är en jäkligt snabb
och användarvänlig lur.

Batteritiden håller jag på att testa i detta nu då siffrorna
tillverkaren uppger är att jämföra med en biltillverkares
uppgifter om topphastigheter : gäller alltid optimala förhållanden.

Laddade senast i fredags morse, och den har vart igång sedan dess, pratat
3-4 samtal á 10 minuter per dag, uppdaterat program och spelat lite spel
och den är nu nere på ca 50%.

Det enda jag tycker är dåligt är som det skrevs ovan att den är ganska otymplig
och lite 'glidig' i handen, men det går att leva med om man inte har JetTe-små händer.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Har själv en S2 och tycker det är en jäkligt snabb
och användarvänlig lur.

Batteritiden håller jag på att testa i detta nu då siffrorna
tillverkaren uppger är att jämföra med en biltillverkares
uppgifter om topphastigheter : gäller alltid optimala förhållanden.

Laddade senast i fredags morse, och den har vart igång sedan dess, pratat
3-4 samtal á 10 minuter per dag, uppdaterat program och spelat lite spel
och den är nu nere på ca 50%.

Det enda jag tycker är dåligt är som det skrevs ovan att den är ganska otymplig
och lite 'glidig' i handen, men det går att leva med om man inte har JetTe-små händer.

Frågan är dom om jag kan använda Kies på pc enbart för att uppdatera firmware utan lämna ifrån mig känslig information? Eller synkar den hela telefonen då, säkerhetskopierar och har sig?

Alltså för att det skulle kunna fungera smidigt för mig som ogärna beblandar mig med Windows i onödan så skulle det fungera bäst om jag kan synka/säkerhetskopiera den med min MBP med "Kies on Air", uppdatera firmware på en kompis dator (pc).

Något problem/risk med sådan hantering? Hur ofta brukar uppdateringar av firmware förekomma, cirka och ungefär? =O)
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Köpte en SGS2 till Frugan i present. Jag har kört HTC Desire och jag gillar SGS2. Storleken är inte mycket att fundera på, skärmen är större men totalt är inte telefonen så mycket större än t.ex. Desire (3.7").

I utökning till swedroids och nordichardware:s recension säger jag;
+ Skärmen, SAMOLED+. Fantastiskt!
+ Kies Air. Otroligt smidigt!
+ Batteritiden är mycket bra. Man måste inte ladda varje kväll, snarare vart 3-4 dar.

- Wallpapers verkar dras ner i upplösning. Dvs om du tar en bild med nallen, sedan väljer denna som bakgrund så är inte bakgrunden lika skarp som bilden (jämför med att kolla på samma bild i "Galleri").
- Hemskärmen är längst till vänster, den borde vara i mitten som Desire o dyl (skärm 4). Går ej att ändra.

P.S. Man måste godkänna alla enheter som vill ansluta via Kies Air, så jag ser inte Kies Air som en säkerhetsrisk. Dessutom väljer man själv när man vill ha serverprogrammet igång.
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Finns det någon android eller annan telefon som klarar av dubbla SIM-kort? Skulle vilja köra med ett amerikanskt och ett japanskt kort samtidigt, och kunna ansluta utgående och ingående samtal via båda. Helst helt enkelt välja när man ringer ut, men besvara båda linjerna beroende på vilken ett samtal kommer in via.

Idag släpar jag runt på två telefoner och det är inget vidare...
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Finns det någon android eller annan telefon som klarar av dubbla SIM-kort? Skulle vilja köra med ett amerikanskt och ett japanskt kort samtidigt, och kunna ansluta utgående och ingående samtal via båda. Helst helt enkelt välja när man ringer ut, men besvara båda linjerna beroende på vilken ett samtal kommer in via.

Idag släpar jag runt på två telefoner och det är inget vidare...

Kina/Japan är ju fulla av såna telefoner, desvärre är dom flesta telefonerna jävligt kassa.

Kollar du på den skitbilliga Sciphone (iPhonekopia fast med Java OS) så har den det, många andra billiga telefoner har också det, men på en high end buisnesslur i i-världen verkar det vara omöjligt att få...
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Jag hittar inget pris på den löst. Vad kostar den egentligen? Och går den att ta hem från USA/UK?
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Got it! :tummenupp

Inte utforskat så mycket ännu men tillbehör är det ganska snålt med ute i affärerna, minst sagt.. Nåja fick tag i Copter-skyddsfilm och så fick en Lowepro kamerapung duga tills jag hittar något bättre.
 

Bifogat

  • GAX1.jpg
    GAX1.jpg
    47.8 KB · Visningar: 250

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Kina/Japan är ju fulla av såna telefoner, desvärre är dom flesta telefonerna jävligt kassa.

Kollar du på den skitbilliga Sciphone (iPhonekopia fast med Java OS) så har den det, många andra billiga telefoner har också det, men på en high end buisnesslur i i-världen verkar det vara omöjligt att få...
Jupp, men jag behöver en som kan synca med våran Exchange server. Mao måste jag lyckas övertyga vår IT avdelning att det är säkra prylar. Enklast med erkända märken då.
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Var och köpte den idag. Kanske inte lika enkelt att komma igång med som Iphone men gissar att potentialen är bättre.

Ädit: Är sjukt nöjd.
 
Last edited:

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
ja det vore najs... :(
Har beställt displayskydd och stötskydd. Återkommer med synpunkter om hur den beter sig med dessa och tips om var man kan beställa, eller vart man skall undvika att beställa.

- Hemskärmen är längst till vänster, den borde vara i mitten som Desire o dyl (skärm 4). Går ej att ändra.

Jodå, det går att ändra.

Om du gör en 'zoom-ut' rörelse när du har en av skärmarna uppe så får du upp alla skärmarna i miniatyr. Därifrån kan du flytta, lägga till eller ta bort skärmar som du själv önskar genom att hålla fingret på dem eller dra dem dit du vill ha dem.
 
Last edited:
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Jämförde storleken på telefonen mot föregångaren och det skiljer ju inte vansinnigt mycket, någon som vet ifall några bra skal(mjuka) eller väskor för den fungerar även för SII? Har en Sena till 3GS som jag varit grümt nöjd med, någon som sett något liknande för denna eller föregångaren? Ska inte vara någon magnet(!) =0)

497-8-sena-cases-iphone-4-walletbook-schwarz.jpg
 
Nyheter
Sherco nya enduroprogram för 2025

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Top