Samsung Galaxy S2 / S3

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
jag blir galen.
ska köpa nästa månad min första, starta en tråd för ett tag sen och sony e arc stog jag o fundera på då men blir osäker.

hdmi kontakt vore fint, bra kamera.
"bra" batteritid
kommer säkert titta lite film, ringa ,sms fota/filma surfa nån gång imellan åt.
gärna snabb och lite lätt framtidsäkrad.
är de värt o skaffa värsta eller duger nån billigare?
s2, nexus, arc samt såg sony "första" utan ericsson. men jag fattar halvsju av allt. :tungan
tips ideer?
 

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Speed Triple -03, Husky SMR 570 -01, Husa FS650 -08
Haha... Tänkte slänga in ICS nu när de kommit... Bittert för mej att ja inte brytt mej om att uppdatera innan för att gå från 2.3.3 till 4.0.3 eller vilken version de e gick ju inte... Ja får helt enkelt ta dom i turordning :huvet
 

ch_yzf

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2005
Ort
Finland
Hoj
Yamaha Thunderace, Gammelhonda
Kan någon här hjälpa mig?
CheYen har en S2a och nu efter uppdateringen till ICS så kraschar kontakter(na) Allt funkade fint förutom att scrolla förbi "C" i kontakterna. När man gör det så låser sig kontaktlistan och programmet stängs. Väljer man enbart att visa sim-nummer så funkar det:confused:

Dessa felmeddelanden kommer:
"Kontakter har stoppats"
"Program TwLauncher svarar inte"

Goda råd hur man löser detta mottages tacksamt!:Bugar
 
Last edited:

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Speed Triple -03, Husky SMR 570 -01, Husa FS650 -08
Kan någon här hjälpa mig?
CheYen har en S2a och nu efter uppdateringen till ICS så kraschar kontakter(na) Allt funkade fint förutom att scrolla förbi "C" i kontakterna. När man gör det så låser sig kontaktlistan och programmet stängs. Väljer man enbart att visa sim-nummer så funkar det:confused:

Dessa felmeddelanden kommer:
"Kontakter har stoppats"
"Program TwLauncher svarar inte"

Goda råd hur man löser detta mottages tacksamt!:Bugar

Har tyvärr ingen hjälp å komma me =/... På min funkar de utan strul... Däretmot har ja 2 egna problem... Använder ja handcent så skickas 2 sms, trots att ja deaktiverat orginalappen för sms... Sen kommer de redigt störande... Kommer fasen inte ihåg hur ja byter plats på handcent samt orginalappen :huvet... Så om nån sitter inne på info skulle ja bli kalasglad!

Edit: De man inte hittar på google hittar man på juutuub :D... De löste sej!
 
Last edited:

ch_yzf

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2005
Ort
Finland
Hoj
Yamaha Thunderace, Gammelhonda
Har tyvärr ingen hjälp å komma me =/... På min funkar de utan strul... Däretmot har ja 2 egna problem... Använder ja handcent så skickas 2 sms, trots att ja deaktiverat orginalappen för sms... Sen kommer de redigt störande... Kommer fasen inte ihåg hur ja byter plats på handcent samt orginalappen :huvet... Så om nån sitter inne på info skulle ja bli kalasglad!

Edit: De man inte hittar på google hittar man på juutuub :D... De löste sej!

Tack för försöket ivarjefall... Löste det med en fabriksåterställning... så nu funkar den igen!:crash
 

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Speed Triple -03, Husky SMR 570 -01, Husa FS650 -08
Tack för försöket ivarjefall... Löste det med en fabriksåterställning... så nu funkar den igen!:crash

Om de råkar va på de viset att din dam använder nån annan sms-app än orginal, skulle ni kunna testa å langa iväg ett sms te din lur å se om du får dubbla? Min skickar dubbla te alla å ja vill helst veta om en fabriksåterställning ev löser problemet innan ja orkar kopiera allt viktigt... Förövrigt funkar min utan strul nämligen...
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Varken uppgradering över wifi eller via Kies fungerade. Jag körde rootad Android 2.3.5 innan (med annan kernel) men utan speciellt ROM. Uppgraderingsprocessen bara stannade av och Kies gick i cykler runt, runt :)

Men med ett program som heter "Check Fus Downloader 2.1" (hittat via Swedroid, förstås) så kunde jag plocka hem ett "nordiskt standard ROM" (man väljer i menyn: Android, GT-I9100, Nordic countries och sedan väljer "check firmware" och "download"), som just råkade vara en komplett 4.0.3 ICS... (packa upp zip-filen). Bara att flasha om med Odin och så var systemet igång efter några minuter.

Loggar, kontakter m.m. fanns kvar, men ikonerna på hemmaskärmarna var borta. Inställningarna för hack av 3G o.d. likaså. Edit: root mha ny kernel fanns ju, bara att lägga in och sedan kunna städa bort bloatware och meka till det som behövs. :tummenupp http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=67851

Ingen krasch ännu - peppar, peppar... :) En del nya finurliga nyheter i systemet, t.ex. en gräns för data över telenätet, så man inte riskerar att överskrida den månatliga GB-gränsen. Förbättrade och utökade sätt för inmatning och energispar-lägen. Säkert en massa annat nytt med. 3.0.15-Linuxkärna, ett bra steg framåt mot den gamla 2.6.
 
Last edited:

ch_yzf

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2005
Ort
Finland
Hoj
Yamaha Thunderace, Gammelhonda
Om de råkar va på de viset att din dam använder nån annan sms-app än orginal, skulle ni kunna testa å langa iväg ett sms te din lur å se om du får dubbla? Min skickar dubbla te alla å ja vill helst veta om en fabriksåterställning ev löser problemet innan ja orkar kopiera allt viktigt... Förövrigt funkar min utan strul nämligen...

Jo hon använder någon annan sms-app. jag skickade "godmorgon, vad använder du för sms-app i telefonen?" åt henne för att testa för typ ett par timmar sedan...kl 4.45:hihi och jag fick bara ett sms till var! hon använder handcent
(visst måste man väl väcka upp cheyen i ottan för att kolla nåt på SH :D)
 

nill0w

p3n15 xt3nd3r
Gick med
26 Jan 2006
Ort
Stockholm!
Hoj
HRC RC213V
Är det någon som har s2 LTE? Några åsikter om 4g med mera? Har beställt en sån iaf, får se när den kommer. Av vad jag har läst här så kommer jag nog bli helt galen på Android när jag byter från iphone, men vi får väl se :)
 

S84

När du minst anar det!
Gick med
10 Apr 2008
Ort
Oslo
Hoj
Halvt bobbrad
Det går inte och skriva about:useragent längre i webläsaren utan man går in och ändrar det i menyn.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Jag stod och klämde på S2:an idag samtidigt som jag petade på Xperian men till slut valde jag Xperian ändå.
Säljaren hade själv en S2:a men rekommenderade Sonyn, dels för att den verkade så grym och dels för att den kändes mycket mer modern.
Jag gillade S2:ans format mer, kändes lättare att hålla i och väger avsevärt mycket mindre. Men kvalitékänslan och den där gedigna känslan uteblev och den fanns hos Sonyn, sen om det var ett bra val eller ej vettefan, jag har redan fått psykbryt av att konfigurera Sonyn nu i snart 2 timmar och då har jag inte ens fått fram en vettig genväg till Sms-inkorgen :näsblod

Så om en vecka skriver jag här igen och då för att jag antagligen vill byta bort en Xperia S mot en S2:a :D
 

Pedro

Hårdare än ett frukostägg!
Gick med
3 May 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM 250 & 660
Är iphoneanvändare sedan länge, men chansade och bytte till en S2 nyligen. En fråga dock..varför i h-e tappar den kontakten med 3g hela tiden? Får starta om den konstant för att komma ut på nätet jämt. Annars nöjd so far..
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Är iphoneanvändare sedan länge, men chansade och bytte till en S2 nyligen. En fråga dock..varför i h-e tappar den kontakten med 3g hela tiden? Får starta om den konstant för att komma ut på nätet jämt. Annars nöjd so far..

Kan bero på många saker. Dålig täckning pga inomhus eller långt från mast(er), tungt lastat 3G-nät (många samtidiga som är i den cellen), du har en operatör som generellt har dåligt med täckning och frekvensutrymme (vilken operatör har du?), en gammal eller dåligt anpassad mjukvara för det som de ofta kallar "modem" (egentligen drivrutinerna för radiodelen som har med GSM och 3G att göra) - det finns olika drivrutiner tillgängliga och även optioner som kan slås av eller på för att optimera och beror på operatör eller var man normalt befinner sig.

Kolla länkarna i inlägget nedan, så hittar du några saker man kan fixa till. Första ändringen (av en fil) kan vara komplicerat om man inte är van och kräver rootad lur, den andra bör vara lättare och fungerar på både rootade och vanliga telefoner (behåller inställningarna även efter uppgraderingar m.m.). Den senare kan jag rekommendera för att få bättre stabilitet i uppkopplingen, speciellt om du sitter i bil/buss med uppkoppling.
http://www.sporthoj.com/forum/showt...ng-Galaxy-S2&p=5485930&viewfull=1#post5485930
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Jag stod och klämde på S2:an idag samtidigt som jag petade på Xperian men till slut valde jag Xperian ändå.
Säljaren hade själv en S2:a men rekommenderade Sonyn, dels för att den verkade så grym och dels för att den kändes mycket mer modern.
Jag gillade S2:ans format mer, kändes lättare att hålla i och väger avsevärt mycket mindre. Men kvalitékänslan och den där gedigna känslan uteblev och den fanns hos Sonyn, sen om det var ett bra val eller ej vettefan, jag har redan fått psykbryt av att konfigurera Sonyn nu i snart 2 timmar och då har jag inte ens fått fram en vettig genväg till Sms-inkorgen :näsblod

Så om en vecka skriver jag här igen och då för att jag antagligen vill byta bort en Xperia S mot en S2:a :D

S2:an är lätt tack vare plast och viktoptimering, det gör att den orsakar mindre G-krafter om den åker i golvet t.ex. Den låga vikten gör att det känns som sämre kvalitet. Hur är skärmen då? Ingen amoled, men är den bra nog?

Det är inte för inte, som Samsung tillverkar en stor del av marknadens elektronik. Apple handlar ju t.ex. Samsungdelar för miljardbelopp för att få ihop sina i-grejer :)
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Min S2'a har börjat skicka dubbla SMS efter uppgradering till ICS, använder GO SMS. :crash
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Min S2'a har börjat skicka dubbla SMS efter uppgradering till ICS, använder GO SMS. :crash

En gissning är att ICS's egen sms-tjänst ligger kvar och skickar iväg, den med. En bugg helt klart eller kanske så att det är nya finesser i systemet som SMS-apparna inte är anpassade till. Jag har sett att några appar som lirat bra tidigare, blivit lite knasiga, men de har varit skrivna för Android 2.1-2.3.

T.ex. Tintin-spelet (jo, det har jag liggandes :) ) kräver uppgradering för att fungera och Flashplayer likaså (används ju t.ex. av streamingtjänster som Veetle).

Jag tycker även att batteritiden blivit kortare, men ska se hur det ser ut nu efter att ha städat bort en massa program och processer som jag inte vill ha (körde "root uninstaller").
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Hittar ingen inställning i native appen för att inaktivera den heller :'(

En gissning är att ICS's egen sms-tjänst ligger kvar och skickar iväg, den med. En bugg helt klart eller kanske så att det är nya finesser i systemet som SMS-apparna inte är anpassade till. Jag har sett att några appar som lirat bra tidigare, blivit lite knasiga, men de har varit skrivna för Android 2.1-2.3.

T.ex. Tintin-spelet (jo, det har jag liggandes :) ) kräver uppgradering för att fungera och Flashplayer likaså (används ju t.ex. av streamingtjänster som Veetle).

Jag tycker även att batteritiden blivit kortare, men ska se hur det ser ut nu efter att ha städat bort en massa program och processer som jag inte vill ha (körde "root uninstaller").
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top