Samsung Galaxy S2 / S3

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Lånar tråden lite, vad är en begagnad Samsung Galaxy S2 värd? Repfri i fint skick bunden till Telenor. Någon som har en uppfattning eller sålt någon på sistone. Priserna på blocket pekar ju åt alla möjliga håll.
 

ReoReo

Proud member of Lucius fan club!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bangkok
Hoj
Kawasaki minimotard i Bangkok.
Kolla denna. Ett mycket bra klipp på flera
sätt. Hur har han lärt sig allt?
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Lånar tråden lite, vad är en begagnad Samsung Galaxy S2 värd? Repfri i fint skick bunden till Telenor. Någon som har en uppfattning eller sålt någon på sistone. Priserna på blocket pekar ju åt alla möjliga håll.

Skulle nog säga ca 2500 För runt 4 kan du få en galaxy nexus
 

Snowman89

Guest
Jag har en LG Optimus X2 just nu, men då LG's support är helt obefintlig och jag ändå får plocka ut en ny mobil på mitt abonnemang så är ju frågan vad man ska plocka ut.

Det står egentligen mellan Samsung Galaxy S2 eller Galaxy Nexus. Jag spelar i princip ingenting på telefonen, använder jag den till något över ringande/smsande/surfande så är det att kolla lite på film eller ta något kort. Har S2'an några direkta nackdelar?
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Skulle nog säga ca 2500 För runt 4 kan du få en galaxy nexus

Håller med, 2500 för en i nyskick och med garantier kvar. Fast det där med låsning får man nog ta med en nypa salt. Jag köpte en som skulle vara låst och som gick med Telenor-abonnemang, men det visade sig att den inte alls var låst i hårdvaran. Bara att stoppa i nytt SIM-kort och köra. Gick bra att roota också (men det har ju inget med eventuell låsning att göra)...
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
... Har S2'an några direkta nackdelar?

Beror väl på vem man frågar. Som alla liknande lurar, så är den kanske inte lämpad för någon som jobbar som målare, snickare eller liknande. Tål inte den typen av miljö och risk för slag och klämskador m.m. Men som "kontorsmobil" och leksak har den nog inga nackdelar som jag ser det. Lägre skärmupplösning än Nexus, men högre upplösning på kameran och med plats för minneskort. Mycket bra prestanda och mängden användare av mobilen, gör att det finns gott om modellspecifika program/inställningar/osv...
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Jag har en LG Optimus X2 just nu, men då LG's support är helt obefintlig och jag ändå får plocka ut en ny mobil på mitt abonnemang så är ju frågan vad man ska plocka ut.

Det står egentligen mellan Samsung Galaxy S2 eller Galaxy Nexus. Jag spelar i princip ingenting på telefonen, använder jag den till något över ringande/smsande/surfande så är det att kolla lite på film eller ta något kort. Har S2'an några direkta nackdelar?

Jag skulle tagit galaxy nexus. De två största fördelarna är att man dels slipper en samsung skadad mjukvara, du får ice cream sandwich redan nu och är garanterad snabba uppdateringar. Men kanske framförallt. Notifierings dioden som nexus lurarna alltid har. Du väljer vilken färg den ska blinka i beroende på händelsen. så kan du se om du fått sms, mail eller vad det nu kan va utan att tända skärmen.
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Skulle nog säga ca 2500 För runt 4 kan du få en galaxy nexus

Håller med, 2500 för en i nyskick och med garantier kvar. Fast det där med låsning får man nog ta med en nypa salt. Jag köpte en som skulle vara låst och som gick med Telenor-abonnemang, men det visade sig att den inte alls var låst i hårdvaran. Bara att stoppa i nytt SIM-kort och köra. Gick bra att roota också (men det har ju inget med eventuell låsning att göra)...

Tack för svaren, blev nu lite osäker på om det är en S2 eller bara en S min flickvän har. Får kolla upp det närmare, men hon är bortrest nu. Tror inte hon själv vet det ens. Hur mycket mindre får man för en S om det skulle visa sig vara en sådan?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag skulle tagit galaxy nexus. De två största fördelarna är att man dels slipper en samsung skadad mjukvara, du får ice cream sandwich redan nu och är garanterad snabba uppdateringar. Men kanske framförallt. Notifierings dioden som nexus lurarna alltid har. Du väljer vilken färg den ska blinka i beroende på händelsen. så kan du se om du fått sms, mail eller vad det nu kan va utan att tända skärmen.

Fast en ren Android version är ganska beige, jag har inget emot att tillverkaren bundlar lite smarta funktioner i sin version om dom går att välja bort.

Annars ska man själv leta upp och installera launcher och tangentbord och smarta widgets.

Dvs ett mellanting mellan Apple och vanilj-androidversionen...
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Tack för svaren, blev nu lite osäker på om det är en S2 eller bara en S min flickvän har. Får kolla upp det närmare, men hon är bortrest nu. Tror inte hon själv vet det ens. Hur mycket mindre får man för en S om det skulle visa sig vara en sådan?

En S ska nog ligga 500-1000 lägre, men det beror ju på vem som köper och utbudet. Ett snabbt sätt att se skillnaden: S har kameran uppe i ena hörnet på baksidan (och det brukar nog stå något om "Google" tryckt på den), medans S2-kameran sitter lite mer centralt placerad. Dags att sälja?
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
En S ska nog ligga 500-1000 lägre, men det beror ju på vem som köper och utbudet. Ett snabbt sätt att se skillnaden: S har kameran uppe i ena hörnet på baksidan (och det brukar nog stå något om "Google" tryckt på den), medans S2-kameran sitter lite mer centralt placerad. Dags att sälja?

Jag tänkte byta upp mig till en iPhone 4S och min flickvän sa här om dagen att hon då kunde överta min gamla iPhone. Finns ju inget skäl att behålla Samsung telefonen i byrålådan. Då kan man lika väl sälja den förutsatt att man får något vettigt betalt för den.
 

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
Fast en ren Android version är ganska beige, jag har inget emot att tillverkaren bundlar lite smarta funktioner i sin version om dom går att välja bort.

Annars ska man själv leta upp och installera launcher och tangentbord och smarta widgets.

Dvs ett mellanting mellan Apple och vanilj-androidversionen...

Problemet är väl att du oftast inte kan välja bort det inbyggda tramset med tvitter, FB och annat junk som inte behövs.

Jag kör vanilj nu och det är väldigt skönt, tycker jag. Då man får välja helt själv hur saker och ting ska se ut.
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Fast en ren Android version är ganska beige, jag har inget emot att tillverkaren bundlar lite smarta funktioner i sin version om dom går att välja bort.

Annars ska man själv leta upp och installera launcher och tangentbord och smarta widgets.

Dvs ett mellanting mellan Apple och vanilj-androidversionen...

Smaken är väl som baken. Hade bestämt mig för att jag avskydde android tills jag av en händelse kom över en nexus one för nått år sen och fick testa på hur bra det är "vanilla" sen dess har det blivit varannan android varannan iphone för omväxlingens skull :)
 
Last edited:

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Tack för svaren, blev nu lite osäker på om det är en S2 eller bara en S min flickvän har. Får kolla upp det närmare, men hon är bortrest nu. Tror inte hon själv vet det ens. Hur mycket mindre får man för en S om det skulle visa sig vara en sådan?

släng upp en bild på den
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag skulle tagit galaxy nexus. De två största fördelarna är att man dels slipper en samsung skadad mjukvara, du får ice cream sandwich redan nu och är garanterad snabba uppdateringar. Men kanske framförallt. Notifierings dioden som nexus lurarna alltid har. Du väljer vilken färg den ska blinka i beroende på händelsen. så kan du se om du fått sms, mail eller vad det nu kan va utan att tända skärmen.
¨
Jag har tankat ner en liten app för det till min galaxy. Man får några pixlar som blinkar till i hörnet då och då. I olika färger naturligtvis beroende på händelse. Störde mig som fan på att luren inte hade nån diod, men den här appen löste det fint.
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
¨
Jag har tankat ner en liten app för det till min galaxy. Man får några pixlar som blinkar till i hörnet då och då. I olika färger naturligtvis beroende på händelse. Störde mig som fan på att luren inte hade nån diod, men den här appen löste det fint.

Låter väldigt batteri slukande iom att den får tända hela skärmen.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top