Samsung Galaxy S2 / S3

Till er som har koll...

Behöver ny telefon...

Är det fortf. S2an som gäller? Kommer nått värt att vänta på runt hörnet?

Jag vet inget egentligen (har ingen android, men söker info mer eller mindre dagligen för ett köp), men Google/Samsung Galaxy Nexus är väl runt hörnet?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1008524

Just. Nya Android. Men är den het nog hw-mässigt då? Jag byter telefon sällan och vill ju att den hänger med / orkar ett tag.

Vad bjuder du för en som är använd i tre månader? Är så less på skiten nu och ska tillbaka till äpplet.

Mja. Låter mer besvärligt än något annat. Du bor ju i mumindalen.

Så det vi säger då är... "Vänta tills HTC/Samsung gör sina egna tolkningar och stuvar in android 4:an"? :)

Behöver ny telefon...

Är det fortf. S2an som gäller? Kommer nått värt att vänta på runt hörnet?

Bortsett från Galaxy Nexus som snart dyker upp, så är S2:an nog bland det bästa om man ser till prestanda. Andra kanske prioriterar stryktålighet, vattentät, batterisnål, liten och enkel, vanlig knappsats osv. Men för oss som använder det till mer än bara att ringa och skicka sms, så är S2 fortfarande "het".

Jag går själv och väntar på att priset ska droppa lite till bara eller om det dyker upp något bra begagnat exemplar. Använder en gammal Nokia 5140 under tiden och det är fanemig inte roligt alls :D

Ja teknade mig präxist på en Nexus.

Att kameran har lägre MP gör mig inget. Jag skall inte ta affischmaterial med mobilen iaf.

vad bjuder du för en som är använd i tre månader? är så less på skiten nu och ska tillbaka till äpplet.

^
|
|
|
v

bortsett från galaxy nexus som snart dyker upp, så är s2:an nog bland det bästa om man ser till prestanda. Andra kanske prioriterar stryktålighet, vattentät, batterisnål, liten och enkel, vanlig knappsats osv. Men för oss som använder det till mer än bara att ringa och skicka sms, så är s2 fortfarande "het".

Jag går själv och väntar på att priset ska droppa lite till bara eller om det dyker upp något bra begagnat exemplar. Använder en gammal nokia 5140 under tiden och det är fanemig inte roligt alls :d

Berättar du om den när du fått och testat? Pretty please? :)

Prestandamässigt spöar den allt, inklusive iFån 4s, utom på grafik, men den spelar högupplöst film, så det lär nog inte spela så stor roll om man inte använder den som spelkonsoll.

Jag har också tänkt byta.

Vad bjuder du för en som är använd i tre månader? Är så less på skiten nu och ska tillbaka till äpplet.

:D Som Biturbo insinuerade - känner du för att sälja? Till rätt pris handlar jag nu istället för att dra ut på det till mellandagsrean...

Står i valet mellan 3 olika nallar just nu.
Hade nästan bestämt mig för S2:an men då började man ju kika på Google Nexus och Motor-Ola RAZR också. Specarna verkar ju inte skilja mycket.

Något speciellt på någon av dessa lurar som gör den bättre än de andra?

Har precis riggat så att jag kan se alla mina filmer i telefonen var jag än befinner mig.
Kanske blir dyrt om man är utomlands, men där är jag inte så ofta :)

Mongotelefonen har lagt till alla facebookkontakter i mobilen. Hur får jag bort dem?

Mongotelefonen har lagt till alla facebookkontakter i mobilen. Hur får jag bort dem?

Varför ska du ha bort dom?
Det är ju inte så att det blir platbrist.

Det går att stänga av synkningen med facbook-kontakter någonstans, jag har inte brytt mig, när jag ska ringa någon knappar jag in två-tre bokstäver ur namnet och väljer bland dom som heter så.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman