S1000rr problem vid kallstart

Ja jag hade gärna gjort de men har som sagt inte grejer till att göra de och känner ingen som har...
 
Nä kompen är kollad, så kollar ni naturligtvis 0 nigen av motorn när ni ändå har av ventilkåpan, så vev o kammar står rätt.

Nästa sak att kolla när allt är nere, får bränsle pumpen ström?
Går den?
Bygger den tryck?
Är bränsle filtret tätt/bytt?
Är förfiltret på pumpen tätt?

För den försöker tända då o då. Så gnista finns, då är det komp, tändläge, bränsle, som felar.
 
Hade liknande startproblem på annan BMW modell. Monterade BoosterPlug och nu startar den på fjärde slaget! Kan gissa att fabriksinställningen ger för mager blandning vid kallare temperaturer och sliten motor.


Skickat från min iPad med Tapatalk
 
Nä kompen är kollad, så kollar ni naturligtvis 0 nigen av motorn när ni ändå har av ventilkåpan, så vev o kammar står rätt.

Nästa sak att kolla när allt är nere, får bränsle pumpen ström?
Går den?
Bygger den tryck?
Är bränsle filtret tätt/bytt?
Är förfiltret på pumpen tätt?

För den försöker tända då o då. Så gnista finns, då är det komp, tändläge, bränsle, som felar.
Hela pumpen och filter ät bytt vi prova även att starta den manuellt med appen men de gjorde ingen skillnad
 
Hade liknande startproblem på annan BMW modell. Monterade BoosterPlug och nu startar den på fjärde slaget! Kan gissa att fabriksinställningen ger för mager blandning vid kallare temperaturer och sliten motor.


Skickat från min iPad med Tapatalk
Ja tanken har slagit mig att försöka få den mappad på nytt, dock konstigt att den bara helt plötsligt gör detta felet den funka fint när den kom ut från vinter förvaring
 
Det där låter extremt lågt, jämfört med referensvärdena (normalt skall det vara 11-13 bar) Vilken enhet visar instrumentet du läste av med? Om det inte var bar utan annan enhet kan du behöva omvandla. Men att det var sådan skillnad skvallrar ju ändå om att något är väldigt knas.
 
Fattar inte heller hur den ens kan starta. Skulle det vara att ventilerna har för lite spel så borde det väl snarare bli värre när motorn är varm? Man borde också märka att tomgången är helt kass.

Om värdena är riktiga skulle jag tro att det kan vara relaterat till kamkedja eller timing.
 
Fattar inte heller hur den ens kan starta. Skulle det vara att ventilerna har för lite spel så borde det väl snarare bli värre när motorn är varm? Man borde också märka att tomgången är helt kass.

Om värdena är riktiga skulle jag tro att det kan vara relaterat till kamkedja eller timing.
Ja jag har ingen aning vad de kan vara, med tanke på att den går bra när den är varm hade väl en 200 - 250kmh när jag körde hem den.

Mätte i kg så det är väl mindre i bar
 
Hoppas på att få hjälp att kolla ventilerna imorgon, just nu står den redo att mätas men jag vet inte hur man gör de så får överlåta de till en bekant om han nu kunde imorgon men hoppas de så får man lite svar kanske
 
Ja jag har ingen aning vad de kan vara, med tanke på att den går bra när den är varm hade väl en 200 - 250kmh när jag körde hem den.

Mätte i kg så det är väl mindre i bar
Hur är tomgången när den väl är igång? Några tjuvstopp eller orolig?
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top