S1000rr problem vid kallstart

iceice

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
Honda Firestorm, Aprilia RS 125
Ja jag hade gärna gjort de men har som sagt inte grejer till att göra de och känner ingen som har...
 

j_miller

Sporthojsnörd
Gick med
22 Mar 2012
Ort
lilla edet
Hoj
R1
Där du får åka och köpa en sån imorgon när allt ändå är nere så får man kollat de
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Nä kompen är kollad, så kollar ni naturligtvis 0 nigen av motorn när ni ändå har av ventilkåpan, så vev o kammar står rätt.

Nästa sak att kolla när allt är nere, får bränsle pumpen ström?
Går den?
Bygger den tryck?
Är bränsle filtret tätt/bytt?
Är förfiltret på pumpen tätt?

För den försöker tända då o då. Så gnista finns, då är det komp, tändläge, bränsle, som felar.
 

mzkjelle660

Sporthojsnörd
Gick med
10 Dec 2019
Ort
Falun
Hoj
08 Yamaha Wr250R, 04 Bmw f650 Dakar , HL500
Hade liknande startproblem på annan BMW modell. Monterade BoosterPlug och nu startar den på fjärde slaget! Kan gissa att fabriksinställningen ger för mager blandning vid kallare temperaturer och sliten motor.


Skickat från min iPad med Tapatalk
 

j_miller

Sporthojsnörd
Gick med
22 Mar 2012
Ort
lilla edet
Hoj
R1
Nä kompen är kollad, så kollar ni naturligtvis 0 nigen av motorn när ni ändå har av ventilkåpan, så vev o kammar står rätt.

Nästa sak att kolla när allt är nere, får bränsle pumpen ström?
Går den?
Bygger den tryck?
Är bränsle filtret tätt/bytt?
Är förfiltret på pumpen tätt?

För den försöker tända då o då. Så gnista finns, då är det komp, tändläge, bränsle, som felar.
Hela pumpen och filter ät bytt vi prova även att starta den manuellt med appen men de gjorde ingen skillnad
 

j_miller

Sporthojsnörd
Gick med
22 Mar 2012
Ort
lilla edet
Hoj
R1
Hade liknande startproblem på annan BMW modell. Monterade BoosterPlug och nu startar den på fjärde slaget! Kan gissa att fabriksinställningen ger för mager blandning vid kallare temperaturer och sliten motor.


Skickat från min iPad med Tapatalk
Ja tanken har slagit mig att försöka få den mappad på nytt, dock konstigt att den bara helt plötsligt gör detta felet den funka fint när den kom ut från vinter förvaring
 

Raderad medlem 51742

Guest
Det där låter extremt lågt, jämfört med referensvärdena (normalt skall det vara 11-13 bar) Vilken enhet visar instrumentet du läste av med? Om det inte var bar utan annan enhet kan du behöva omvandla. Men att det var sådan skillnad skvallrar ju ändå om att något är väldigt knas.
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Fattar inte heller hur den ens kan starta. Skulle det vara att ventilerna har för lite spel så borde det väl snarare bli värre när motorn är varm? Man borde också märka att tomgången är helt kass.

Om värdena är riktiga skulle jag tro att det kan vara relaterat till kamkedja eller timing.
 

j_miller

Sporthojsnörd
Gick med
22 Mar 2012
Ort
lilla edet
Hoj
R1
Fattar inte heller hur den ens kan starta. Skulle det vara att ventilerna har för lite spel så borde det väl snarare bli värre när motorn är varm? Man borde också märka att tomgången är helt kass.

Om värdena är riktiga skulle jag tro att det kan vara relaterat till kamkedja eller timing.
Ja jag har ingen aning vad de kan vara, med tanke på att den går bra när den är varm hade väl en 200 - 250kmh när jag körde hem den.

Mätte i kg så det är väl mindre i bar
 

j_miller

Sporthojsnörd
Gick med
22 Mar 2012
Ort
lilla edet
Hoj
R1
Hoppas på att få hjälp att kolla ventilerna imorgon, just nu står den redo att mätas men jag vet inte hur man gör de så får överlåta de till en bekant om han nu kunde imorgon men hoppas de så får man lite svar kanske
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Ja jag har ingen aning vad de kan vara, med tanke på att den går bra när den är varm hade väl en 200 - 250kmh när jag körde hem den.

Mätte i kg så det är väl mindre i bar
Hur är tomgången när den väl är igång? Några tjuvstopp eller orolig?
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top