Sömnproblem

jag har iofs sällan haft problem med sömnen, men du bör nog försöka jobba mycket mentalt och ställa in dig på att "fan va skönt att få gå och lägga sig och bara få ligga och vältra runt i sängen hela natten" så att du inte tänker "*pust* usch en natt till som ska genomlidas"...sedan sa alltid farsan en grej när jag var liten som gav bra effekt, (simulerar nedan)
- Pappa!!!
(farsan masar sig in i rummet)
-va...
- jag kan inte sova...
- nähä, men du måste ju inte sova...ligg vaken istället, men blunda och slappna av...andas långa och djupa/lugna andetag...

jag följde instruktionen och vips så sov jag, funkar än idag att lura sig själv med... :va ...lura sig själv...hmmm

Joe Schmoe skrev:
Försöker men vissa saker är svåra att rensa ut.
Då behöver du ju slappna av o tänka på annat/inget o då är talbok perfekt, du slipper koncentrera dig på o läsa utan du ligger bara där o blir matad...

Jag har just lyssnat slut på Arvet efter arn, den var inte jättespännande så man var tvungen o hålla sig vaken utan sådär lagom. I bilen har jag davincikoden och den är nog nästan för spännande för o ha o sova till..

MiZou skrev:
sedan sa alltid farsan en grej när jag var liten som gav bra effekt, (simulerar nedan)
- Pappa!!!
(farsan masar sig in i rummet)
-va...
- jag kan inte sova...
- nähä, men du måste ju inte sova...ligg vaken istället, men blunda och slappna av...andas långa och djupa/lugna andetag...

jag följde instruktionen och vips så sov jag, funkar än idag att lura sig själv med... :va ...lura sig själv...hmmm

Jag tror de säger så för att de inte bryr sig eller orkar eller KAN göra något :)

RF_Racing skrev:
Jag tror de säger så för att de inte bryr sig eller orkar eller KAN göra något :)

sant...men det funkar ändå ganska bra när jag inte kan sova...har även provat det på min sambo med gott utfall...sedan är talbok jäkligt bra...

MiZou skrev:
sant...men det funkar ändå ganska bra när jag inte kan sova...har även provat det på min sambo med gott utfall...sedan är talbok jäkligt bra...

Tipps på bra talböcker? Själv lyssnar jag på spökhistorier.

RF_Racing skrev:
Tipps på bra talböcker? Själv lyssnar jag på spökhistorier.

jag tar nästan vad som helst...svårt att tipsa om man inte har några riktlinjer, men speciellt många spökhistorier på talböcker vet jag inte om jag känner till...

men det finns ju hur mycket som helst att ladda ned på nätet...

Som många skrev - onani är nog det bästa tipset,
Onanera - vänta 10 min, om du inte har somnat onanera igen vänta 10 min osv så är det bara att fortsätta, tillslut somnar du och det går snabbare än 4-5 timmar förhoppningsvis

Felix skrev:
Onanera - vänta 10 min, om du inte har somnat onanera igen vänta 10 min osv så är det bara att fortsätta, tillslut somnar du och det går snabbare än 4-5 timmar förhoppningsvis

Som tjej behöver man inte vänta 10 minuter :brynad

Bikerbitch skrev:
Är det något som hänt i ditt liv som gör att du har svårt att släppa tankarna när du ska sova?

Lite stökigt senaste året har det ju varit.

Felix skrev:

Brukar ligga vaken i några timmar innan jag somnar så kan du tipsa om en bra salva mot skavsår innan jag testar den metoden? :rolleyes:

Joe Schmoe skrev:
Lite stökigt senaste året har det ju varit.

Brukar ligga vaken i några timmar innan jag somnar så kan du tipsa om en bra salva mot skavsår innan jag testar den metoden? :rolleyes:

tigerbalsam är bra...testa den :gnissla

Felix skrev:
Hur skall du lyckas somna om du bara pillar hela tiden då.... :tungan

borde väl bara vara att använda dildon med svaga batterier så lägger den av efter en stund och då sover flickan förhoppningsvis sött...

ett annat alternativ vore att ha en dildo med sladd, sedan pluggar du bara i en timer som stänger av på en viss tid, om man nu inte vill vakna med "durret" igång... :tungan

Joe Schmoe skrev:
Inget jag kommer disskutera på ett internetforum (inte meningen att vara otrevlig).

Hehe... Problemet var ju att jag inte kan sova så jag vet inte riktigt om det där är rätt väg att gå.

du har inte kontaktat läkare och fått lite läkemedel utskrivet lr nåt?

Joe Schmoe skrev:
Tar Propavan ibland, funkar ibland men inte ofta. Dessutom blir jag ju bara bakis av dom och tycker verkligen inte om att käka piller.

nej, det är verkligen ingen höjdare...fasen va svårt...i'm all out of ideas... :huvet

MiZou skrev:
nej, det är verkligen ingen höjdare...fasen va svårt...i'm all out of ideas... :huvet

Jag med. Fast jag håller på och testar att styra upp lite vardagsrutiner och ska se om det hjälper.
Som att äta vid samma tid varje dag, gå och lägga sig samma tid, träna vid samma tid och så vidare. Blir lite trist att leva efter klockan men ska se vad som händer.

jag brukar ligga max en timme, sen går jag upp och spelar lite gitarr, ev. även skinnbanjo om lusten faller på. vore jag tjej så skulle jag göra som bikerbitch. (även om jag inte hade sömnproblem)
Ibland ligger jag och klappar på frugan, provar hur mycket´man vågar klappa utan att hon vaknar, då koncentrerar man sig bara på det och somnar ofta jättefort

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg