Såhär ser det ut

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
i garaget..

styrlager.jpg

Nu till saken, ska man bara ta en stor mejsel och bända bort lagerbanorna? Byter alltså styrlager.

:)

Knacka ur dom!! Ta en stor mejsel och knacka, du kan också värma lite så är de större säkerhet.

Nu när hojen är såpass strippad kan jag lika gärna kolla hur YPVSen är inställd. Effektpuckeln kommer vid 6000 varv, vilket verkar lågt.
Kan någon beskriva hur det går till? Min sketna verkstadshandbok är inte mkt att hänga i granen. Japp, jag har sökt ;)

cRoC skrev:
Nu när hojen är såpass strippad kan jag lika gärna kolla hur YPVSen är inställd. Effektpuckeln kommer vid 6000 varv, vilket verkar lågt.
Kan någon beskriva hur det går till? Min sketna verkstadshandbok är inte mkt att hänga i granen. Japp, jag har sökt ;)
Det är i princip bara att åka ut och pröva sig fram. På så sätt kommer du fram till den inställning om är bäst för just din hoj. Men om du tar av YPVSlocket så ser du hur den ska vara ställd ifrån början. Det finns ett litet hål på den svarta brickan som ska vara precis över hålet i cyllen (eller rakt upp bara) om det är rätt ihopsatt så är det ganska nära perfekt.

Okej. Med locket menar du alltså på cylinderns vänstra sida, eller högra? Finns väl ett lock på vare?

Jobbigt läge att ha hojen nerplockad när du fortfarande övningskör.

:(

Ändå skitväder.. ska beställa lager imorgon.

edit. Tänkte testa addemoto nu när dom ligger nära, har nån handlat där?

Last edited:
cRoC skrev:
Ändå skitväder.. ska beställa lager imorgon.

edit. Tänkte testa addemoto nu när dom ligger nära, har nån handlat där?

Addemoto e rätt bra...dom har en massa grejor...men dom har dock inte allt som står katalogen...handla där senast igår ;)...dock grejor till moppen..men ändå :P

^XceeD^ skrev:
Addemoto e rätt bra...dom har en massa grejor...men dom har dock inte allt som står katalogen...handla där senast igår ;)...dock grejor till moppen..men ändå :P

Har hört med addemoto. Dom hade inga lager och kunde inte ta hem. :kocko
Trode dom var Yamahaåterförsäljare? Nae, nu har jag fått nog, beställer från Beviks i Linköping.

cRoC skrev:
Har hört med addemoto. Dom hade inga lager och kunde inte ta hem. :kocko
Trode dom var Yamahaåterförsäljare? Nae, nu har jag fått nog, beställer från Beviks i Linköping.

hmm...dom e lite skumma :tungan ...men men...snart ska min lilla sak bli stylat me inflyttad reggskylt, miniblinkers o lite annat godis...förresten...offtopic men ändå..ngn som kört minimoto? ska köra d på fredag...ska spöa farsan o hans polare

Last edited:
^XceeD^ skrev:
hmm...dom e lite skumma :tungan ...men men...snart ska min lilla sak bli stylat me inflyttad reggskylt, miniblinkers o lite annat godis...förresten...offtopic men ändå..ngn som kört minimoto? ska köra d på fredag...ska spöa farsan o hans polare

Jag ska kanske snart in och köra i Malmö.

Lär vara riktigt kul!

:tummenupp

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...