Så tappade jag respekten för polisen.

Haha, nu tycker jag lite synd om dig men det är faktiskt en kul historia.

Och angående om det är polisen eller p-vaktens fel så är det självklart ditt fel att du får böter.
Men om inte idioten till p-vakt skulle böta dig skulle du slippa, tänk på det så är det lättare :pannkyss

Och förstår du nu vad jag menar med att alla lapplisor är sända direkt ifrån helvetet?

Last edited:
Robban W skrev:
Hör på det här.
Är på Arlanda för att lämna bud. När jag ska parkera ser jag att det är en lapplisa en bit bort så jag tar bort nr-plåten för att slippa p-böter.
Drygt fem minuter senare är jag tillbaka vid hojen.
Lapplisan kommer fram och säger.
-Här får du inte parkera, det är ju bara av och påstigningszon.
-Ja men det var väll ungefär det jag gjorde.
-Nä och jag kan ju inte skriva nått eftersom du inte har någon skylt.
-Lite det som var meningen, svarade jag sen åkte jag.

Stannar typ 700 m senare på vägrenen och sätter tillbaka skylten, i samma ögonblick jag fäster skylten kommer polisen.
Polisen stannar och säger jaha, får jag se på körkortet, mhmm, ringer lite, tack och hej kör försiktigt.

Idag en vecka senare på lunchen ringer min käre vän Mcbudet och berättar att det har kommit post till mig, parkeringsböter på 900kr.

Så lapplisan måste ha polisanmält mig, sen när polisen pratat klart med mig måste polisen ha tagit kontakt med parkeringsbolaget och gett dom mitt regnr.

Jag tycker det stinker att polisen gör på det här sätter. Om jag fått böter av polisen för att jag stod still på vägrenen hade det varit en sak men att polisen kontaktar ett privat parkeringsbolag så att dom kan skriva böter i efterhand på mig det stinker, STINKER GRISPITT.

Haha. Du vill altså inte ha böter för att du inte tycker att Lapplisan har rätt att polisanmäla dig.
Du sticker ju utan regskylt för fasen. Hon gör ju, trotts allt, bara sitt jobb. polisen med.
Jag gillar inte polisen heller men tycker det värmer i hjärtat litegrann efter att ha läst detta.
Sen som nån annan sa så var det under arbetstid.
Ja, vad ska man säga.

fan va lapplisorna verkar vara igång och härja nuförtiden då...

apropå det med budjobb, så tycker jag faktist också att man ska ha en liten rätt att "fulparkera" sålänge man inte stör någon trafik o inte är parkad längre än en rimlig tid! har kört bud själv, fast då med bil o vet hur jävla jobbigt det kan vara o hitta parkeringar bara för att lämna ett litet paket, när man istället kunnat stanna utan o hindra trafik o bara kuta in o lämna paketet!

Trist det där med boten, bättre lycka nästa gång!!!

We fight this war together :pannkyss

Plåtniklas skrev:
..så du menar att så fort man jobbar gäller inte parkeringsregler? Näe, det där köper jag inte. :mattias

Börja köra bud så kommer du fatta att man titt som tätt blir tvungen att göra "dumma" parkeringar m.m. :fakta

Inget att göra så stor sak av, det är smällar man får ta.

juha01 skrev:
Fantastisk diskussion!

Man bryter medvetet mot lagen, och sen gnäller man när man åker dit. :rofl

Ytterligare ett fjortisresonemang....

Edit: Jag kom på vad som fattas i inlägget också. Jo, överklaga boten och dra igång en rättsapparat för x antal tusen kronor, förlora målet och skriv en tråd om hur skatterna kan vara så höga i sverige... :corn

Poäng till juha01...

Pinky skrev:
Börja köra bud så kommer du fatta att man titt som tätt blir tvungen att göra "dumma" parkeringar m.m. :fakta

Förstår helt klart, men i och med en felparkering så tjänar man tid=pengar, så ska man inte tappa förtroendet eller tycka att snuten gör fel. Däremot kan man bara bita ihop och säga att det gick inte denna gång... Men lapplisan eller polisen har ingen som helst "skuld" i det hela.

Kan någon har som försvarar lapplisan/polisen förklarar precis hur ett bud ska parkera vid Arlanda? I parkeringshuset?

Robban: Bara att överklaga. Dom kan omöjligt veta att det va just du som parkerade där.

Robban W skrev:
Jag har väll inte gjort så stor sak av det? Bara skrivit en tråd där jag berättar att det svider.

Tare lugnt Robban, det finns många såskoppar på det här forumet tyvärr. Många verkar vara otroligt förstoppade och inskränkta... Men skit i dom.

Fattar fortfarande inte hur dom utan vidare kunde skicka p-boten hem till dig? Låter som ett skämt...

Men du borde inte åkt så långt som ner till e4an innan du ploppade dit skylten...

Och anledningen till den här p-lise-explosionen som har inträffat, är nog att arbetsförmedlingen har typ satt in massa arbetslösa jävlar utan samvete på projektanställning hos diverse p-bolag... Min morsa blev nästan påtvingad en tjänst, men hon vägrade. Annars jävlar!! ;)

Och ni andra, det finns många olika sorters människor. Dels dom som är ordentliga och aldrig felparkerar, alltid stoppar i pengar i p-automaten. Sen finns det dom som gör precis tvärtom, sen finns det miljoner steg mellan dessa två stereotyper... Det jag vill säga att ingen är likadan, alla har rätt att tycka olika. Och från ert perspektiv har ni givetvis rätt, men den dag ni är i samma situation som tex. ett bud och har budat hela dagen, och kör ut till arlanda 11431 mil på trött båge för att leverera ett paket eller dokument så tror jag chanserna att ni ställde er på parkeringsplats och betalade för den är jävligt låga, helt obefintliga om du frågar mig... Tid är pengar.

Och JA, när du är i tjänst svider det extra mycket att få en bot. Eftersom det var i icke personligt ärende du hade parkerat som du gjorde... Självklart får man en annan känsla än om man på fritiden gjort samma misstag...

Fan va trött jag blev nu.... Alldeles för mycket svidande snack om dessa parkeringsterrorister..... :brinnerup

Ta bort varenda lapplisa i hela stockholm, arlanda inkluderat. Allvarligt!

Jag bor ju ändå inte där och slipper se resultatet...

juha01 skrev:

Det jag tycker var märkvärdigt är att en polis åker ikapp mig för att ta mitt regnr o ge det till en lapplisa.

Men du verkar mest avig och försöker bara skriva inlägg som ska provocera. Varför? Är det för att du har så ful kärring hemma som du är grinig?

juha01 skrev:

Absolut inte!!

MEN ge dom nya direktiv. Det behöver inte vara antingen eller... Ibland borde dom se emellan fingrarna, precis som trafikpoliser ibland bara utfärdar en varning istället för en för böteslapp osv....
DET om något ger bättre läxa än en förbaskad bot som inte leder till så mycket annat är ett större hat inför parkeringssystemet...

Och sänk böterna förihelvete... 1000:- är jävligt mycket riksdaler.....

Robban W skrev:
Det jag tycker var märkvärdigt är att en polis åker ikapp mig för att ta mitt regnr o ge det till en lapplisa.

Men du verkar mest avig och försöker bara skriva inlägg som ska provocera. Varför? Är det för att du har så ful kärring hemma som du är grinig?

:corn

Låter onekligen skumt att du kunde få en bot på ngn form av skvaller från polisen. :va
Men varför påtalade du inte direkt för lisan att du var där för leverans?
Det du skrev lät ju ändå rätt drygt i mina öron, du kunde likaväl sagt "skit i det du" som svar på parkeringsvaktens frågor/påståenden.
Men ingen mer än du och lisan vet ju hur det gick till.
Finns det ngn regel som säger ett Mcbud inte får nyttja lastzon?
Vad måste man uppfylla för kriterier för att få nyttja lastzon egentligen, en lastbil är ju relativt uppenbar vad den har för avsikt.
Men som ngn sa tex en budbil kan ju vara väldigt anonym, finns det inga tillstånd att fästa på fordonet så det syns att man levererar ngt?
//Tobbe

tobbeviking skrev:
Låter onekligen skumt att du kunde få en bot på ngn form av skvaller från polisen. :va
Men varför påtalade du inte direkt för lisan att du var där för leverans?
Det du skrev lät ju ändå rätt drygt i mina öron, du kunde likaväl sagt "skit i det du" som svar på parkeringsvaktens frågor/påståenden.
Men ingen mer än du och lisan vet ju hur det gick till.
Finns det ngn regel som säger ett Mcbud inte får nyttja lastzon?
Vad måste man uppfylla för kriterier för att få nyttja lastzon egentligen, en lastbil är ju relativt uppenbar vad den har för avsikt.
Men som ngn sa tex en budbil kan ju vara väldigt anonym, finns det inga tillstånd att fästa på fordonet så det syns att man levererar ngt?
//Tobbe

Det är inte lastzon där (om jag gissar rätt på platsen), det är bara på & avstigningszon... Tex för upphämtning eller lämning av resenärer...

Typ att föraren av fordonet knappt får gå ur bilen annat än att hjälpa ur med packning och säga adjö.... typ....

Ingen lastzon med andra ord... =)

Robban W skrev:

Vad ska man säga.. Det var inte jag som började gnälla om att man får böter när man felparkerar framför en lapplisa. Dina påhopp kan du skriva på PM eller så ger du fan i det.

Zana skrev:
Absolut inte!!

MEN ge dom nya direktiv. Det behöver inte vara antingen eller... Ibland borde dom se emellan fingrarna, precis som trafikpoliser ibland bara utfärdar en varning istället för en för böteslapp osv....
DET om något ger bättre läxa än en förbaskad bot som inte leder till så mycket annat är ett större hat inför parkeringssystemet...

Och sänk böterna förihelvete... 1000:- är jävligt mycket riksdaler.....

Jag förstår precis vad du menar. Har kört Taxi flera år och visst ligger man på lite över hastighetsgränserna och parkerar som ett arsle för det tjänar man tid på! Men å andra sidan så har man fått snällt tagit skeden i vacker hand och betalat några gånger. En "kalkylerad risk" helt enkelt.

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back