Så tappade jag respekten för polisen.

juha01 skrev:
Vad ska man säga.. Det var inte jag som började gnälla om att man får böter när man felparkerar framför en lapplisa. Dina påhopp kan du skriva på PM eller så ger du fan i det.

Ursäkta för mitt påhopp, det var tänkt som ett skämt, lite glimten i ögat driva med dig bara...

Men om du glömmer att jag gnäller över böterna, som jag faktis bara har mig själv att skylla för så är det väll inte så ofta man har fått en plastinbakad p-bot i ett kuvert hem skickat?

Jag hade hoppats på lite roligare svar i tråden, kanske spinna vidare på vad som hänt om både polisen o p-lisan stått o väntat på mig, vad skulle hänt då? Måste ett fordon ha regskylt även om det är parkerat? Om det stått i ett cykelställ utan skylt hade det gjort någon skillnad, Får polisen bogsera bort fordon utan regskylt utan att det står ivägen?

Plåtniklas skrev:
..så du menar att så fort man jobbar gäller inte parkeringsregler? Näe, det där köper jag inte. :mattias

Testa på att jobba som lastbilschaufför/budkille och uttala dig sedan.

Givetvis så gäller reglerna lika mycket i jobbet som privat, men i jobbet så får man oftast kringå dessa regler för att underlätta jobbet så mycket som möjligt.

My 2 cents.

Robban W skrev:
Ursäkta för mitt påhopp, det var tänkt som ett skämt, lite glimten i ögat driva med dig bara...

Men om du glömmer att jag gnäller över böterna, som jag faktis bara har mig själv att skylla för så är det väll inte så ofta man har fått en plastinbakad p-bot i ett kuvert hem skickat?

Jag hade hoppats på lite roligare svar i tråden, kanske spinna vidare på vad som hänt om både polisen o p-lisan stått o väntat på mig, vad skulle hänt då? Måste ett fordon ha regskylt även om det är parkerat? Om det stått i ett cykelställ utan skylt hade det gjort någon skillnad, Får polisen bogsera bort fordon utan regskylt utan att det står ivägen?

Jag tror allvarligt talat du kan slippa undan boten eftersom hon inte är säker på om det var just din hoj, och att polisen inte kan veta att just du felparkerat.. Är du med. Finns säkert flera likadana cyklar däromkring.. Däremot om hon såg dig hela tiden ända fram tills polisen haffade dig, ja då får du nog betala.

Vad jag från början ville var att belysa lite av den dubbelmoral som finns..

juha01 skrev:
Jag förstår precis vad du menar. Har kört Taxi flera år och visst ligger man på lite över hastighetsgränserna och parkerar som ett arsle för det tjänar man tid på! Men å andra sidan så har man fått snällt tagit skeden i vacker hand och betalat några gånger. En "kalkylerad risk" helt enkelt.

Jo, men i det härt fallet hade han kalkulerat bort risken genom att ta bort regplåten. Ändå får han en bot hemskickad...

Så jävla typiskt så man spricker...

Att han sen inte har så mycket andra parkeringsmöjligheter att välja mellan är en annan sak, arlanda är fucked up om man bara ska leverera nåt.

Men men.... God natt på er, och kom ihåg att det bara är på låtsas när det är internet... ;)

Robban W skrev:
Måste ett fordon ha regskylt även om det är parkerat? Om det stått i ett cykelställ utan skylt hade det gjort någon skillnad
Troligtvis... I min "jävlarvadjaghatarattfåparkeringsböter-tråd" stod det ju cyklar och skit på samma ställe där jag hade hojen. Inte fan hade dom fått böter, nä, de hade ju ingen skylt. Ingen "oskyldig" stackare att kräva pengar på där inte...

:mad:

Zana skrev:
Jo, men i det härt fallet hade han kalkulerat bort risken genom att ta bort regplåten. Ändå får han en bot hemskickad...

Är du på riktigt? Det var förmodligen just det som gjorde lapplisan så bestämd att hon ringde polisen. Fattar ni inte att reglerna gäller även för er? Åker ni dit så får ni väl glädja er åt alla gånger ni klarat er i stället för att gnälla. :7peta

Ninjaboy skrev:
Är du på riktigt? Det var förmodligen just det som gjorde lapplisan så bestämd att hon ringde polisen. Fattar ni inte att reglerna gäller även för er? Åker ni dit så får ni väl glädja er åt alla gånger ni klarat er i stället för att gnälla. :7peta

Man blir ju förbannad men jag ska överlista dom! Tänker inte vila förrens jag fått min hämnd.

Out_Spinner skrev:
I och med budförares jobb borde de få parkera lite här och var så länge dom inte direkt stör annan trafik.

Det är samma sak som lastbilar som leverar varor till tex. butiker. Så länge dom lastar får dom väl parkera lite hur som helst eller har jag fått det om bakfoten?

EDIT: Stavfel
Du har fått det om bakfoten. Man får snällt följa reglerna som lastbilschaufför :tummenupp

Överklaga om du är missnöjd. Betala när du, helt riktigt, får avslag. Vad är problemet?

Pinky skrev:
Börja köra bud så kommer du fatta att man titt som tätt blir tvungen att göra "dumma" parkeringar m.m. :fakta

Jag jobbar som servicetekniker så jag har 'lite' koll på det där med obefintliga parkeringsplatser. :huvet

Plåtniklas skrev:
Jag jobbar som servicetekniker så jag har 'lite' koll på det där med obefintliga parkeringsplatser. :huvet

Men det är ju inte riktigt samma sak. Du måste ju ändå stå parkerad ett tag. När man levererar gör man ju inte det...

Som när jag flängde runt och skyltade kompiskampanjen på alla jävla mobiltelefonaffärer inne i city, då blev det många felparkeringar vill jag säga. Och nej, det är absolut inge fel med det, så länge man inte blockerar trafiken eller hindrar andra trafikanter...

Om man skulle dra igång en poll skulle 99% av dom som tycker om lapplisor och deras jobb garanterat bo/arbeta någon annanstans än i en stadskärna av större mått...

Undrar varför det?

Robban W skrev:
Absolut men polisen är en myndighet som jag tycker ska följa reglerna iaf om dom vill ha respekt från mig.
Nu hatar jag i stället poliser + deras släktingar 3 generationer bakåt i tiden.

Haha, finns nog ingen som helst regel som säger att dem inte får göra sådär.
Om du hatar dem för att du inte kan följa reglerna är det ditt problem. Parkera bättre nästa gång, du som yrkeschauför borde förstå det.

Nr:18 skrev:
Du har fått det om bakfoten. Man får snällt följa reglerna som lastbilschaufför :tummenupp

Man får faktiskt bryta mot reglerna i Stockholm.

"Du som kör med ett fordon med en totalvikt över 3,5 ton eller taxi får stå där det är skyltat med parkeringsförbud i 30 minuter på vanliga vardagar klockan 06–18."

Källa

Varför ställde du dig inte på mc-parkeringen vid terminalen.
Det är gratis att stå på dom.

Det finns en mc-parkering på hörnet skycity/T5, plan 2
En utanför T4. 2 st utanför T2, plan 3.
Alla är gratis och det finns gott om plats den här tiden på året.

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back