Så tappade jag respekten för polisen.

Robban W

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2003
Hoj
cbr600, gsx750r, xrv750
Hör på det här.
Är på Arlanda för att lämna bud. När jag ska parkera ser jag att det är en lapplisa en bit bort så jag tar bort nr-plåten för att slippa p-böter.
Drygt fem minuter senare är jag tillbaka vid hojen.
Lapplisan kommer fram och säger.
-Här får du inte parkera, det är ju bara av och påstigningszon.
-Ja men det var väll ungefär det jag gjorde.
-Nä och jag kan ju inte skriva nått eftersom du inte har någon skylt.
-Lite det som var meningen, svarade jag sen åkte jag.

Stannar typ 700 m senare på vägrenen och sätter tillbaka skylten, i samma ögonblick jag fäster skylten kommer polisen.
Polisen stannar och säger jaha, får jag se på körkortet, mhmm, ringer lite, tack och hej kör försiktigt.

Idag en vecka senare på lunchen ringer min käre vän Mcbudet och berättar att det har kommit post till mig, parkeringsböter på 900kr.

Så lapplisan måste ha polisanmält mig, sen när polisen pratat klart med mig måste polisen ha tagit kontakt med parkeringsbolaget och gett dom mitt regnr.

Jag tycker det stinker att polisen gör på det här sätter. Om jag fått böter av polisen för att jag stod still på vägrenen hade det varit en sak men att polisen kontaktar ett privat parkeringsbolag så att dom kan skriva böter i efterhand på mig det stinker, STINKER GRISPITT.

Sluta grina nu...

Du fuskade i ditt jobb och dom fuskade i sitt jobb, va är skillnaden?

Robban W skrev:
Jag tycker det stinker att polisen gör på det här sätter. .

Vänta nu... du ser en lapplisa..
...parkerar ändå på en plats där man inte får parkera.
..Och för att försvåra hennes arbete ytterligare tar du bort skylten.

När hon sedan ändå överlistar dig och skickar farbror blå på dig gnäller du som en unge som någon stulit lördagsgodiset av... Jag vet inte men av någon anledning kan jag inte tycka synd om dig...

Edit1: Och beträffande respekten för polisen är väl problemet med polisen knappast att de lägger för mycket tid på vardagsbrott.. snarare tvärtom..

gonzo skrev:
Sluta grina nu...

Du fuskade i ditt jobb och dom fuskade i sitt jobb, va är skillnaden?

Absolut men polisen är en myndighet som jag tycker ska följa reglerna iaf om dom vill ha respekt från mig.
Nu hatar jag i stället poliser + deras släktingar 3 generationer bakåt i tiden.

Ninjaboy skrev:
Det suger att åka fast när man bryter mot lagen va..? :tungan

Jo det var väll bara jag som hade tagit ut segern i förskott, tur att körningen till Arlanda gav så pass så jag inte gick minus den dagen.

Okej om du hade varit en vanlig "svensson" som gjort en sån parkering..

Men nu jobbade du ju faktiskt..

Dålig stil av poliserna.. (tycker jag)

Iceman1975 skrev:
Okej om du hade varit en vanlig "svensson" som gjort en sån parkering..

Men nu jobbade du ju faktiskt..

Dålig stil av poliserna.. (tycker jag)

..så du menar att så fort man jobbar gäller inte parkeringsregler? Näe, det där köper jag inte. :mattias

Robban W skrev:
Jag tycker det stinker att polisen gör på det här sätter. Om jag fått böter av polisen för att jag stod still på vägrenen hade det varit en sak men att polisen kontaktar ett privat parkeringsbolag så att dom kan skriva böter i efterhand på mig det stinker, STINKER GRISPITT.

Det har aldrig slagit dig att det kanske var lapplisan som kontaktade polisen?

Men vem vet, poliserna kanske är tankeläsare och läste lapplisans tankar att du hade parkerat fel tidigare.

Plåtniklas skrev:
..så du menar att så fort man jobbar gäller inte parkeringsregler? Näe, det där köper jag inte. :mattias

Men men.. Han stod ju på på/av stigningszon..
Och han var ju tvungen att hjälpa paketet in liksom.
Precis som en taxi chaffis måste hjälpa en gammal dam tex.. :rolleyes:

Jaja, ok..Jag är en Lantis och ska vara tyst.. :huvet

Plåtniklas skrev:

Varför tar polisen kontakt med parkeringsbolaget? Polisen har inte ens sett mig felparkerad.
Tycker du inte att polisen borde sett felparkeringen själva innan dom meddelar parkeringsbolaget vad mitt regnr va.
Dom kan ju omöjligt vara helt säkra på att det var min hoj eftersom det finns ett 20-tal mcbud i stockhlom

sweborn skrev:
Det har aldrig slagit dig att det kanske var lapplisan som kontaktade polisen?

Men vem vet, poliserna kanske är tankeläsare och läste lapplisans tankar att du hade parkerat fel tidigare.

Jo absolut det har jag ju skrivit oxå

Inte för att vara dryg på något sätt, men du vart helt enkelt råägd :tummenupp

Robban W skrev:
Varför tar polisen kontakt med parkeringsbolaget? Polisen har inte ens sett mig felparkerad.
Tycker du inte att polisen borde sett felparkeringen själva innan dom meddelar parkeringsbolaget vad mitt regnr va.
Dom kan ju omöjligt vara helt säkra på att det var min hoj eftersom det finns ett 20-tal mcbud i stockhlom

Pröjsa boten och överklaga då, antingen vinner du eller så förlorar du :tummenupp

Finns inga bevis, bara att överklaga och låta den svenska rättvisans kvarna mala. Rättshaverist ? Javisst! Suger dock fetpurjo att behöva pröjsa innan man kan överklaga - det om något är sjukt...

Det hade nog varit billigare att köra utan skylt helt och ta de böterna istället :tummenupp :)

Fantastisk diskussion!

Man bryter medvetet mot lagen, och sen gnäller man när man åker dit. :rofl

Ytterligare ett fjortisresonemang....

Edit: Jag kom på vad som fattas i inlägget också. Jo, överklaga boten och dra igång en rättsapparat för x antal tusen kronor, förlora målet och skriv en tråd om hur skatterna kan vara så höga i sverige... :corn

Last edited:
I och med budförares jobb borde de få parkera lite här och var så länge dom inte direkt stör annan trafik.

Det är samma sak som lastbilar som leverar varor till tex. butiker. Så länge dom lastar får dom väl parkera lite hur som helst eller har jag fått det om bakfoten?

EDIT: Stavfel

Last edited:
Nyheter
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Back