Så tappade jag respekten för polisen.

Robban W skrev:
Det jag tycker var märkvärdigt är att en polis åker ikapp mig för att ta mitt regnr o ge det till en lapplisa.

Är det inte mer troligt att det gick till så här:

1) Polisen ser en kille köra hoj utan regskylt, och stoppar honom för kontroll.
2) Lapplisan, eller någon av dennes kollegor, ser att polisen stoppat dig en bit bort.
3) Lapplisan ringer polisen och ber att få veta regnumret på hojen de stoppade - vilket polisen inte har någon anledning att vägra uppge.

Vill inte låta dryg, men det låter en aning långsökt att polisen på eget initiativ skulle kontakta p-bolaget och berätta att de stoppat en hoj utan skylt etc... :va

69:an skrev:

2) Lapplisan, eller någon av dennes kollegor, ser att polisen stoppat dig en bit bort.
3) Lapplisan ringer polisen och ber att få veta regnumret på hojen de stoppade - vilket polisen inte har någon anledning att vägra uppge.

Vill inte låta dryg, men det låter en aning långsökt att polisen på eget initiativ skulle kontakta p-bolaget och berätta att de stoppat en hoj utan skylt etc... :va

Eller så bussade p-lisan polisen på honom...

Men ärligt talat så tror jag inte han tror att det är polisen som gått till p-lisan...

valmers skrev:
Överklaga om du är missnöjd. Betala när du, helt riktigt, får avslag. Vad är problemet?

Inget problem, ville bara dela med mig av en iaf i min värld märklig p-bot. Jag menar hur många har fått plastibakningen hemskickad i kuvert.

kjuze skrev:
Haha, finns nog ingen som helst regel som säger att dem inte får göra sådär.
Om du hatar dem för att du inte kan följa reglerna är det ditt problem. Parkera bättre nästa gång, du som yrkeschauför borde förstå det.

Jag hatar alla sorters vakter, har nästan bara dåliga erfarenheter av vakter. (Det var en securitas vakt som skrev boten)

Wiseguy skrev:
Varför ställde du dig inte på mc-parkeringen vid terminalen.
Det är gratis att stå på dom.

Det finns en mc-parkering på hörnet skycity/T5, plan 2
En utanför T4. 2 st utanför T2, plan 3.
Alla är gratis och det finns gott om plats den här tiden på året.

Har faktis ingen koll på vart mc-rutorna är, tack för tipset ska hålla ögonen öppna nästa gång.

69:an skrev:

När jag ser polisbilen som en lite prick sitter skylten redan på plats och jag pratar i telefon med trafikledningen. Hur p-nissen fick mitt regnr är för mig en gåta.

:yoparty
Robban W skrev:
Inget problem, ville bara dela med mig av en iaf i min värld märklig p-bot. Jag menar hur många har fått plastibakningen hemskickad i kuvert.

Jag hatar alla sorters vakter, har nästan bara dåliga erfarenheter av vakter. (Det var en securitas vakt som skrev boten)

Har faktis ingen koll på vart mc-rutorna är, tack för tipset ska hålla ögonen öppna nästa gång.

När jag ser polisbilen som en lite prick sitter skylten redan på plats och jag pratar i telefon med trafikledningen. Hur p-nissen fick mitt regnr är för mig en gåta.
Jag skulle överklaga iaf,har ju inget att förlora på det,o då får du ju veta om dom verkligen får göra så där.En polare till mig hade en gammal impala som han satte fordmärken på(raggarpråm)varje gång han fick en bot så stod det ford i papprena,ett telesamtal senare makulerades dom alltid*ler*Prova med hondadekaler på yamman så slipper du kanske skyltproblemet :yoparty

ktmjacke skrev:
:yoparty Jag skulle överklaga iaf,har ju inget att förlora på det,o då får du ju veta om dom verkligen får göra så där.En polare till mig hade en gammal impala som han satte fordmärken på(raggarpråm)varje gång han fick en bot så stod det ford i papprena,ett telesamtal senare makulerades dom alltid*ler*Prova med hondadekaler på yamman så slipper du kanske skyltproblemet :yoparty

Eller så kan man prova att göra som man ska.. Samma sak med fartkamerorna. Snart har vi nummerplåt fram på hojarna om man missbrukar detta. Konstigt? Nej.

Robban W skrev:

Du har inte funderat på att tänka över varför du har massa dåliga erfarenheter av vakter? Jag tror problemet ligger hos dig och inte hos vakterna.

Domifuling skrev:
Du har inte funderat på att tänka över varför du har massa dåliga erfarenheter av vakter? Jag tror problemet ligger hos dig och inte hos vakterna.

Men det är såklart att det är hans fel. RobbanW är säkert en såndär farlig outlaw-biker. När han blir full så tror jag att han slåss och skriker könsord.

Hehe, ska det här bli en sthlm vs gbg tråd eller... Ni verkar jävligt anti.... :hihi :hihi

Victor skrev:
Men det är såklart att det är hans fel. RobbanW är säkert en såndär farlig outlaw-biker. När han blir full så tror jag att han slåss och skriker könsord.

Jag har då nästan aldrig problem med vakter och dom gånger jag haft har det inte berott på att dom är vakter. Får miffot ovan ofta problem så är det säkert han som står i centrum för problemet också.

Domifuling skrev:
Jag har då nästan aldrig problem med vakter och dom gånger jag haft har det inte berott på att dom är vakter. Får miffot ovan ofta problem så är det säkert han som står i centrum för problemet också.

Jag har haft problem med vakter, dock inte med poliser. Vakter som får agera i skymundan beter sig ofta som svin. Riktiga svin, har läst det själv - och vet fler än en annan som råkat ut för dem.

Måste bara inflika att min "lätt" förutfattade mening om den genomsnittlige dörrvakten är en mupp med personliga problem. Så ni vet ni det :tummenupp

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back