Så kan det gå med skenförsäkring

Mr_Malossi skrev:
Det bästa sättet för försäkringsbolagen att få undan sken-försäkringarna är att helt enkelt minska premierna för de yngre...

Försök o säg de till en försäljningschef :D

Vi måste dumpa priset på produkten i vår, det är inga problem va? :hihi

Skenförsäkringar

Hur funkar det om jag har en 35+ försäkring hos folksam men lånar ut hojen till en kompis som är under 35 år? Någon som vet... :va

Man blir nästan stum ibland...

När nån så mycket yppar om en skenförsäkring så kommer inlägga på inlägg att killen är dum o huvudet o.s.v...
Men seriöst, vi pratar en försäkring...??

Är de månne så att samtliga som hackar på skenförsäkringar har sopat framför sin egen dörr..??
Ni kör väl aldrig mot stopp..?? Aldrig kört fortare en va som som är tillåtet..??
Överhuvudtaget aldrig kört över er förmåga så att nån annan hade kunnat komma till skada..??

Ibland kan man baxna över vissa personers enorma dubbelmoral!! :3freak

Firestarter skrev:
Hur funkar det om jag har en 35+ försäkring hos folksam men lånar ut hojen till en kompis som är under 35 år? Någon som vet... :va
Förhöjd självrisk kanske, ev. så gäller inte vagnskadan. Ring och hör med bolaget!

Fritte666 skrev:
När nån så mycket yppar om en skenförsäkring så kommer inlägga på inlägg att killen är dum o huvudet o.s.v...
Men seriöst, vi pratar en försäkring...??

Är de månne så att samtliga som hackar på skenförsäkringar har sopat framför sin egen dörr..??
Ni kör väl aldrig mot stopp..?? Aldrig kört fortare en va som som är tillåtet..??
Överhuvudtaget aldrig kört över er förmåga så att nån annan hade kunnat komma till skada..??

Ibland kan man baxna över vissa personers enorma dubbelmoral!! :3freak
Vem far illa om jag kör mot stopplikt? Ingen har gjort det än iallafall. Att skenförsäkra är att konstant snika pengar från andra som ligger i samma försäkringsgrupp.

Mr_Malossi skrev:
Det bästa sättet för försäkringsbolagen att få undan sken-försäkringarna är att helt enkelt minska premierna för de yngre. Det är orimligt att för mig som är 18 åring att betala 24tusen kr hel/hel för bmws svagaste bil(316compact) (och hojpriser ska vi inte snacka om) "Har man inte råd med försäkringsbolagens listpriser ska man inte ha något".. det fungerar inte så i verkliga livet om ett vettigare alternativ finns.
Ok, har man inte råd att betala soppan och reservdelar på en r1a, köp effektsvagare/billigare hoj då! Men löjliga försäkringspremier.. nej tack
Nu får du tänka en gång till, du hade lite otur när du tänkte nyss. Om ekvationen inte går ihop med nuvarande premie ska den då höjas eller sänkas för att gå ihop? Kom ihåg att FB är vinstdrivande företag, inget "Röda Korset" för unga hojägare......

Om du som 18-åring inte har råd med försäkringen för en BMW kanske du skulle överväga en bil med lägre premie? Bara för att du har råd att köpa bilen betyder det inte per automatik att du har råd att äga den. Om du inte har råd att tanka bilen, är det då OK att sno soppan istället? :rolleyes:

Mr_Malossi skrev:
Det bästa sättet för försäkringsbolagen att få undan sken-försäkringarna är att helt enkelt minska premierna för de yngre.

Hahaha! :tummenupp

Eller var du allvarlig?

:corn

Erkän nu bara att det kändes extra skönt att det var en porsche det gälde!
Det är ett sånt jävla tjat om skenförsäkringar hela tiden! Det finns en helvetes massa moralkärringar här!

arnoldsson skrev:

Det är ett sånt jävla tjat om skenförsäkringar hela tiden! Det finns en helvetes massa moralkärringar här!
Har du alldeles rätt i, dessutom vimlar det av moppefuckon....

arnoldsson skrev:

Har du alldeles rätt i, dessutom vimlar det av skenförsäkrare...

Men det riktigt tråkiga här var ju att det inte var den 75-åriga kärringen som sänkte Porsche-lådan :D

Jag tycker i detta fall att det var rätt av fb.
Jag har det fb som ger mig och min far en vettig premie ihop.

Kärringen lär ha hjälpt till att sänka lådan! MIN FAR HAR EN SOM JAG BRUKAR KÖRA(!!!!!!!!!!!!!) och kopplingen är ganska tung så hon kanske hade ryckt lite för mycket i spaken! Vist var det rätt i det här fallet kanske.... Men HanneZ och kompani kan få mitt registreringsnummer på alla sportbilarna så kan ni preja mig av vägen när jag kör dom så kan ni gotta er åt det ett tag! Och JA(!) jag har kört bilarna mer än min far förra året så då borde det vara skenförsäkring eftersom jag varit den huvudsakliga brukaren.

arnoldsson skrev:
...eftersom jag varit den huvudsakliga brukaren.
Det har inte med saken att göra. Ok?

arnoldsson skrev:
Kärringen lär ha hjälpt till att sänka lådan! MIN FAR HAR EN SOM JAG BRUKAR KÖRA(!!!!!!!!!!!!!) och kopplingen är ganska tung så hon kanske hade ryckt lite för mycket i spaken! Vist var det rätt i det här fallet kanske.... Men HanneZ och kompani kan få mitt registreringsnummer på alla sportbilarna så kan ni preja mig av vägen när jag kör dom så kan ni gotta er åt det ett tag! Och JA(!) jag har kört bilarna mer än min far förra året så då borde det vara skenförsäkring eftersom jag varit den huvudsakliga brukaren.
Nu är du ju bara korttänkt...
Den som har ekonomiskt intresse i bilen/hojen ska också vara den som står som försäkringstagare. Din far har köpt bilarna och han försäkrar dom på sig antar jag.
Det hade varit stor skillnad om du bett din far köpa en kärra till dig där han agerar ngn slags bulvan. Dvs han köper bilen för dina pengar och försäkrar den i sitt namn, sedan gasar du runt i den som huvudsaklig brukare och egentlig ägare av bilen.
I ditt verkliga fall så lånar du ju bara farsans bilar och då är det enbart försäkringsavtalets eventuella begränsningar på förarålder osv som du eventuellt bryter mot. Men såna "brott" brukar i regel enbart generera en högre självrisk.
//Tobbe

Mr_Malossi skrev:
Det bästa sättet för försäkringsbolagen att få undan sken-försäkringarna är att helt enkelt minska premierna för de yngre. Det är orimligt att för mig som är 18 åring att betala 24tusen kr hel/hel för bmws svagaste bil(316compact) (och hojpriser ska vi inte snacka om) "Har man inte råd med försäkringsbolagens listpriser ska man inte ha något".. det fungerar inte så i verkliga livet om ett vettigare alternativ finns.
Ok, har man inte råd att betala soppan och reservdelar på en r1a, köp effektsvagare/billigare hoj då! Men löjliga försäkringspremier.. nej tack
Hahahaha! :rofl :rofl
Det där var banne mig det roligaste jag läst tills jag läste detta:

2fast4hjo skrev:
Sedan har vi dem farsorna som wheilar ofrivilligt. Min farsa testade brosans hoj för x antal ( 1986) år sedan. Första och enda gången han satt på hoj. Han flög av innan han hann köra fem meter och hojen hamnade i grannens stenmur.
Nu kan jag dö lycklig.

arnoldsson skrev:
Hur är det med läsförståelsen? Det var ju just jag som skrev i tråden att det va den med ekonomiskt intresse som skulle stå för försäkringen och inte den huvudsaklige användaren.

Att gotta sig i att en som lurar andra på pengar blir av med pengar betyder inte att jag eller någon annan skulle gotta oss i att preja någon av vägen! Läs om läs rätt! Tänk om tänk rätt!

HanneZ skrev:
Vem far illa om jag kör mot stopplikt?

Exakt, och ingen ska bry sig fall jag kör full, och oftast är det bara en liten bit. På sommarstället. Typ. Sedan att jag tankar dvd:er hela dagarna, skiter i tv-avgiften och är en parasit i övrigt är också mitt problem. Så länge jag sköter hojförsäkringen.

Eskilsson skrev:
Om dom inte tror att en 75årig tant åker sportbil så skall dom inte försäkra henne från början.

Det ligger något i detta också.. Självklart kan en 75årig tant köra sportbil och det kan ju också bero på detta att v-lådan rasade när sonen körde.. nu framgår det ju alldeles för lite i denna artikeln!! för något som helst uttalande av dessa slag som framkommit anser jag, men det är ju min egna högst personliga åsikt såklart.. Om man tänker lite kan man ju vrida å vända på scenariot åt vilket håll man vill med olika tänkbara alternativ.. För att kunna ha en vettig åsikt i just detta fallet bör man väl först sätta sig in lite djupare istället för att bara gissa vilt som de flesta verkar göra??

Eller har jag fel?? :confused: :confused: :va

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...