Teddy
"...I been here for years"
Pfja, vad ska man säga? Jag är mållös...Bingo skrev:Kollektiv förstumning utbreder sig...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Pfja, vad ska man säga? Jag är mållös...Bingo skrev:Kollektiv förstumning utbreder sig...
Mr_Malossi skrev:Det bästa sättet för försäkringsbolagen att få undan sken-försäkringarna är att helt enkelt minska premierna för de yngre...
Förhöjd självrisk kanske, ev. så gäller inte vagnskadan. Ring och hör med bolaget!Firestarter skrev:Hur funkar det om jag har en 35+ försäkring hos folksam men lånar ut hojen till en kompis som är under 35 år? Någon som vet...![]()
Vem far illa om jag kör mot stopplikt? Ingen har gjort det än iallafall. Att skenförsäkra är att konstant snika pengar från andra som ligger i samma försäkringsgrupp.Fritte666 skrev:När nån så mycket yppar om en skenförsäkring så kommer inlägga på inlägg att killen är dum o huvudet o.s.v...
Men seriöst, vi pratar en försäkring...??
Är de månne så att samtliga som hackar på skenförsäkringar har sopat framför sin egen dörr..??
Ni kör väl aldrig mot stopp..?? Aldrig kört fortare en va som som är tillåtet..??
Överhuvudtaget aldrig kört över er förmåga så att nån annan hade kunnat komma till skada..??
Ibland kan man baxna över vissa personers enorma dubbelmoral!!![]()
Nu får du tänka en gång till, du hade lite otur när du tänkte nyss. Om ekvationen inte går ihop med nuvarande premie ska den då höjas eller sänkas för att gå ihop? Kom ihåg att FB är vinstdrivande företag, inget "Röda Korset" för unga hojägare......Mr_Malossi skrev:Det bästa sättet för försäkringsbolagen att få undan sken-försäkringarna är att helt enkelt minska premierna för de yngre. Det är orimligt att för mig som är 18 åring att betala 24tusen kr hel/hel för bmws svagaste bil(316compact) (och hojpriser ska vi inte snacka om) "Har man inte råd med försäkringsbolagens listpriser ska man inte ha något".. det fungerar inte så i verkliga livet om ett vettigare alternativ finns.
Ok, har man inte råd att betala soppan och reservdelar på en r1a, köp effektsvagare/billigare hoj då! Men löjliga försäkringspremier.. nej tack
Mr_Malossi skrev:Det bästa sättet för försäkringsbolagen att få undan sken-försäkringarna är att helt enkelt minska premierna för de yngre.
Har du alldeles rätt i, dessutom vimlar det av moppefuckon....arnoldsson skrev::corn
Erkän nu bara att det kändes extra skönt att det var en porsche det gälde!
Det är ett sånt jävla tjat om skenförsäkringar hela tiden! Det finns en helvetes massa moralkärringar här!
Har du alldeles rätt i, dessutom vimlar det av skenförsäkrare...arnoldsson skrev::corn
Erkän nu bara att det kändes extra skönt att det var en porsche det gälde!
Det är ett sånt jävla tjat om skenförsäkringar hela tiden! Det finns en helvetes massa moralkärringar här!
Bingo skrev:Det har inte med saken att göra. Ok?
Nu är du ju bara korttänkt...arnoldsson skrev:Kärringen lär ha hjälpt till att sänka lådan! MIN FAR HAR EN SOM JAG BRUKAR KÖRA(!!!!!!!!!!!!!) och kopplingen är ganska tung så hon kanske hade ryckt lite för mycket i spaken! Vist var det rätt i det här fallet kanske.... Men HanneZ och kompani kan få mitt registreringsnummer på alla sportbilarna så kan ni preja mig av vägen när jag kör dom så kan ni gotta er åt det ett tag! Och JA(!) jag har kört bilarna mer än min far förra året så då borde det vara skenförsäkring eftersom jag varit den huvudsakliga brukaren.
Hahahaha!Mr_Malossi skrev:Det bästa sättet för försäkringsbolagen att få undan sken-försäkringarna är att helt enkelt minska premierna för de yngre. Det är orimligt att för mig som är 18 åring att betala 24tusen kr hel/hel för bmws svagaste bil(316compact) (och hojpriser ska vi inte snacka om) "Har man inte råd med försäkringsbolagens listpriser ska man inte ha något".. det fungerar inte så i verkliga livet om ett vettigare alternativ finns.
Ok, har man inte råd att betala soppan och reservdelar på en r1a, köp effektsvagare/billigare hoj då! Men löjliga försäkringspremier.. nej tack
Nu kan jag dö lycklig.2fast4hjo skrev:Sedan har vi dem farsorna som wheilar ofrivilligt. Min farsa testade brosans hoj för x antal ( 1986) år sedan. Första och enda gången han satt på hoj. Han flög av innan han hann köra fem meter och hojen hamnade i grannens stenmur.
Hur är det med läsförståelsen? Det var ju just jag som skrev i tråden att det va den med ekonomiskt intresse som skulle stå för försäkringen och inte den huvudsaklige användaren.arnoldsson skrev:Kärringen lär ha hjälpt till att sänka lådan! MIN FAR HAR EN SOM JAG BRUKAR KÖRA(!!!!!!!!!!!!!) och kopplingen är ganska tung så hon kanske hade ryckt lite för mycket i spaken! Vist var det rätt i det här fallet kanske.... Men HanneZ och kompani kan få mitt registreringsnummer på alla sportbilarna så kan ni preja mig av vägen när jag kör dom så kan ni gotta er åt det ett tag! Och JA(!) jag har kört bilarna mer än min far förra året så då borde det vara skenförsäkring eftersom jag varit den huvudsakliga brukaren.
HanneZ skrev:Vem far illa om jag kör mot stopplikt?
Eskilsson skrev:Om dom inte tror att en 75årig tant åker sportbil så skall dom inte försäkra henne från början.
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |