Så kan det gå med skenförsäkring

Fritte666 skrev:
Men vem ska egentligen avgöra vilket fusk eller mygel som är okey..?? Du..?? Jag..?? Eller kanske lagen..??
En mycket bra fråga!
Jag tycker att det sunda förnuftet ska gälla men eftersom vi alla är olika håller inte det och det är väl därför vi har lagar och regler.

sandstream skrev:
För att inte tala om de personer som en gång kört för fort, då har man diskvalificerat sig från att ha några synpunkter på hur andra beter sig i trafiken, direkct! :gnissla
Ja vad som är rätt eller fel bedöms ofta väldigt olika, man sätter sina egna gränser och värderingar, men oavsett vad man fuskar med så drabbas oftast andra av att du inte betalar din del av kakan, vissa gör det till en sport att lura systemet men dom glömmer bort att det drabbar dom som är ärliga och betalar.

Vissa verkar tro att det enbart är FB som man lurar, men om det går snett så kan man tom lura sig själv.

Med åren så mognar dom flesta dock och inser vad som gäller, vissa blir dock övermogna och full av "moralskit", dessa försöker att omvända dom som inte vill förstå eller bry sig, det är dock inte lönt, termen "grisbrottning" är en bra benämning på dessa oändliga försök till att frälsa dom okunniga.

GSXR1100R skrev:
Med åren så mognar dom flesta dock och inser vad som gäller, vissa blir dock övermogna och full av "moralskit", dessa försöker att omvända dom som inte vill förstå eller bry sig, det är dock inte lönt, termen "grisbrottning" är en bra benämning på dessa oändliga försök till att frälsa dom okunniga.
Jag tillhör nog den kategorin men jag har lagt ner "grisbrottningen" för det är som du säger omöjligt att vinna.
Trist, för det är kul att tjafsa lite ibland :)

sandstream skrev:
Jag tillhör nog den kategorin men jag har lagt ner "grisbrottningen" för det är som du säger omöjligt att vinna.
Trist, för det är kul att tjafsa lite ibland :)
En liten förklaring till termen grisbrottning, en vis man har sagt: Du skall icke brottas med grisar, grisen tycker att det är roligt men du blir enbart smutsig.

Trots detta är det svårt att låta bli, vissa trådar inbjuder till en stunds grisbrottning, när du till sist tröttnar (för det gör aldrig grisen) så har du förhoppningsvis roat dig själv samt många andra med glimten i ögat, grisen kommer dock inte att låta sig påverkas av detta, men det är tur att det finns grisar annars vore livet långtråkigt.

Ska vi starta en ny trend, istället för moralkärring så kan man kalla sig Grisbrottare.

:hihi

Jag har en ny programidé som jag ska briefa Janne Scherman på TV4 nu i eftermiddag faktiskt! Programmet ska heter Moralakuten. Jag och andra mogna, ansvarskännande och blott medelintelligenta personer kommer gå runt iklädda skinnställ med texten "Tant" på ryggen. Vi kommer att göra nedslag på kända skenförsäkringstillhåll som McDonalds på Seavägen för att haffa någon korkad finnig tonåring på 1000-kubikare och sedan snacka lillskitien till rätta. Programmen ska sluta i en gråtfest där vi får se tonåringen sälja 1000-kubikaren eftersom han nu förstår att har inte har råd att äga den och istället köper något som han har råd med, en moped.

Teddy skrev:
Jag har en ny programidé som jag ska briefa Janne Scherman på TV4 nu i eftermiddag faktiskt! Programmet ska heter Moralakuten. Jag och andra mogna, ansvarskännande och blott medelintelligenta personer kommer gå runt iklädda skinnställ med texten "Tant" på ryggen. Vi kommer att göra nedslag på kända skenförsäkringstillhåll som McDonalds på Seavägen för att haffa någon korkad finnig tonåring på 1000-kubikare och sedan snacka lillskitien till rätta. Programmen ska sluta i en gråtfest där vi får se tonåringen sälja 1000-kubikaren eftersom han nu förstår att har inte har råd att äga den och istället köper något som han har råd med, en moped.
:rofl

Teddy skrev:

Hahahaha!! :rofl :hihi :lol

Teddy skrev:
Efter gråtfesten inbjudes skenarna att deltaga i tävlingen "Vem vill bli så som dom där", Harald Tröttiger kommer att ge dom chansen att vinna ett års helförsäkring om dom kan svara på hans kluriga frågor.

Livlinan kommer att vara FB, i publiken har vi SH pöbeln.

Första frågan lyder, kan man strypa en K6 till 25 kw och få en billig premie.

A: Ja men bara om pappa står som ägare
B: Ja man tar ur tre tändstift.
C: Nej det går inte.
D: Ja min kompis har gjort det.

Last edited:
Teddy skrev:
Teddy for prez :rofl

Last edited:
Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph