Rykten rykten

Chrille skrev:
Vem började vaddå?!

Jag undrade också det och tittade tillbaka i tråden. Redan i första inlägget började det med en avsiktlig felstavning.

Men egentligen borde väl tråden handla om ryktet eller om det är rätt eller fel med despens.
Kanske inte en mer intressant diskussion men en som vi inte redan hört.

Nordgren skrev:
.....

Men egentligen borde väl tråden handla om ryktet eller om det är rätt eller fel med despens.
... .

Helt rätt. Som vi redan har nosat på så håller jag med dig och Filip. Vi har en juniorklass och det kan ju ligga nära till hands att flukta på norbaggarna och kanske gå den vägen vad gäller maskinmaterialet. Att släppa in folk på dispens i övriga klasser gillar jag personligen inte, men det är ju som sagt personligt...

Det som talar emot Nordgren, Filip och mig i det här sammanhanget är väl i såna fall att man i Sverige kör cross från barnsben, men samma företeelse talar ju också för oss med mindre, svagare knattehojar.

Att 125std ska vara norm för vår juniorklass är kanske inte ett måste, men att gå därifrån till att sätta en 14åring på en 170kg raket som toppar nästan 300 är ett stort steg.

Tycker jag alltså...

Last edited:
Backlund kör j-t bra, han kan säkert hävda sig bra på en 600:a, dessutom får pappa Backlund vila mekhänderna och kan fokusera på öl och depåmingel :tummenupp

Strider skrev:
Nu har jag till slut insett vad Du menar är viktigast i racinglivet. :)
Det trodde jag alla visste, den sociala biten är viktigast av allt, på banan är det läskigt.

Chrille skrev:
Helt rätt. Som vi redan har nosat på så håller jag med dig och Filip. Vi har en juniorklass och det kan ju ligga nära till hands att flukta på norbaggarna och kanske gå den vägen vad gäller maskinmaterialet. Att släppa in folk på dispens i övriga klasser gillar jag personligen inte, men det är ju som sagt personligt...

Det som talar emot Mordgren, Filip och mig i det här sammanhanget är väl i såna fall att man i Sverige kör cross från barnsben, men samma företeelse talar ju också för oss med mindre, svagare knattehojar.

Att 125std ska vara norm för vår juniorklass är kanske inte ett måste, men att gå därifrån till att sätta en 14åring på en 170kg raket som toppar nästan 300 är ett stort steg.

Tycker jag alltså...

Också drämmer vi till med personangrepp direkt "Mordgren" nog för att jag gjort och skrivit dumma grejer. Men jag ser mig inte som mordisk...

Föredöme i ungdomssatsning har Tyskland med Honda rs 125cc-hojar som alla är standard. Men jag tror inte att vi hittar någon sponsor som kan betala det. Från Svemo har det utryckts att ungdommar ska hålla på med det som lek bla. för att det varit alldeles för mycket crosspapper.

Ska bli spännande och se vad som händer. Vilken är ansvarig om det blir en olycka. Kan tänka mig vilket liv det skulle bli mot ett oansvarigt Svemo som hetsar ungdommar till att skada sig i pressen om det skulle hända en olycka.

Nordgren skrev:
Också drämmer vi till med personangrepp direkt "Mordgren" nog för att jag gjort och skrivit dumma grejer. Men jag ser mig inte som mordisk...
...

Visst är du en hård kille som inte lägger fingrarna emellan när det ska skruvas hela natten, men M o N ligger nära varandra på keyboarden. Det VAR ett misstag, men kul sådant.

(fixade det innan ditt inlägg)

Chrille skrev:

Det som talar emot Mordgren, Filip och mig i det här sammanhanget är väl i såna fall att man i Sverige kör cross från barnsben, men samma företeelse talar ju också för oss med mindre, svagare knattehojar.

Tycker jag alltså...

De extra kilona och extra hästarna är det som talar mot för mig.
Minimoto för de yngsta knattarna. 80cc för lite större knattar, std 125 för lite äldre, 125r tycker jag också går för sig på dispens om de visar sig kunna köra bra/moget(som i gulls fall), även 250sp.
250r-600 tycker jag man bör vara 16 eller äldre för.

Hehe,det bli något att skrämma framtidens fjuniorer med.

"Betala din licens och sköt depåtystnaden, annars kommer Mordgren och tar dig...."
"Men pappa vem är Mordgren egentligen?"
.

Strider skrev:
Ja, det är nog bäst att du stannar i depån.

Jag har hört envisa rykten om att du kan komma att överlämna startnummer 62 till mig nästa år. Det skulle sanneligen vara en gentlemannamässig handling. :tummenupp
#62 är ju Missilen, om du köper Missilen så får du överta nummer 62.

37 papp p.o.k med extra allt.

För bara fyra år sen var SVEMO stenhårda på att man inte fick ut sin licens innan man fyllt 15år! Blev man 15år på lördagen fick man INTE köra fredagsträningen för att man var 14år!

Kristian Lodnert försökte ansöka om dispans som 14 åring för att köra 125cc men fick avslag pga att reglerna var tydliga på att det var en 15års gräns!
Han hade då racingerfarenhet från att ha tävlat i Danska 80cc serien.

Nu har man sänkt åldersgränsen för 125cc till 14 år.

250-600cc är 16år, Superbike-Sidvagn 18år.

Last edited:
Strider skrev:
Angående rykten så har italiensk press fått för sig att Max skall åka Suzuki nästa år.

http://www.crash.net/uk/en/news_view.asp?cid=6&nid=98137

Han ligger sannolikt i farozonen för att inte få något nytt förtroende hos Honda nästa år om fortsätter att prestera som han har gjort hittills i år.

Undrar hur löst de andra hondaförarna sitter, iom att det tydligen inte är att prestera att vara 3'a i hårdaste mästerskapet i VM, samt vara näst bästa honda efter Sete..

GSXR1100R skrev:
Backlund kör j-t bra, han kan säkert hävda sig bra på en 600:a, dessutom får pappa Backlund vila mekhänderna och kan fokusera på öl och depåmingel :tummenupp

han kan kora 600. har sett det med egna ogon nar han korde om mig hehe

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back