Rykten rykten

Strider skrev:
Angående rykten så har italiensk press fått för sig att Max skall åka Suzuki nästa år.
.......

Max Biaggis svar på ryktena.

“I just want to make one thing clear regarding all the rumours which have been going around lately about my supposed switch to another factory; I am and I remain a Honda rider,” declared Biaggi. “The rest is just silly gossip dreamed up on the beach – a classic August story."

från MotoGP:s hemsida

Äh, säger tant Jenny. Roadracing är en farlig sport vare sig du sitter på en liten eller stor hoj. Filleboy har racetalang. Den kommer han att visa lika bra på en 600. Risk för krasch får man räkna med. Jag hoppas verkligen att både han och Jimmi kör 600 nästa säsong. Vill se dem klå sin åldermän.

Chrille skrev:
Superbike 18 år tror jag är fel. Verkligen säker på det?

sidan 12
§2.1
80 cc 12-16 år
125cc 14-20 år
125 cc racer 14år
250cc, supersport, Std600, Rookie600, Rookie1000 och Passagerare 16 år
superbike, Mcs 18år

Strider skrev:
Jag tror både Tractor Boy Hayden och Zombie Barros sitter löst, kanske tom lösare än Biaggi. Tomato Tamada har säkert sitt på det torra.

Biaggi ligger trea i sammandraget, nio poäng efter Gibernau. Utveckla gärna dina tankar. Om du kan.

Strider skrev:
...den dagen som Biaggi inte längre presterar så bra som han gör så åker ut från Honda fortare än kvickt.

Men det gäller ju alla förare. :va

MotoGP-sponsorer och -teamchefer vill naturligt nog att deras förare står på podiet så ofta som möjligt. Biaggi är en av en handfull förare i världen som regelbundet och med ett brett leende gör det. Varför skulle han känna sig hotad?

Last edited:
Sagt det förut och säger det igen. Det är enbart Rossi som tagit fler poäng än Biaggi i kungaklassen på 2000-talet.
Han har sedan sin debut aldrig blivit sämre än fyra i smmandraget. Förvisso ingen titel men otroligt bra och jämna resultat som de flesta andra förare skulle vara otroligt nöjda med.

Chrille skrev:
Superbike 18 år tror jag är fel. Verkligen säker på det?

Faktiskt första gången på mina 9 säsonger som jag tävlat som någon ifrågasätter om jag kan reglementet! :va

"Larsson kan reglementet" brukar det annars heta... :7peta

Axxexs skrev:
Faktiskt första gången på mina 9 säsonger som jag tävlat som någon ifrågasätter om jag kan reglementet! :va

"Larsson kan reglementet" brukar det annars heta... :7peta

och du har helt rätt :D

Tobias "racertobbe" Andersson kommer att köra i Den Blå Avis MC600 Challange på Jyllands Ringen 4-5sept som ersättare för Erik Thomsen, som skadade sitt ben allvarligt på SM/Knutstorp.

Fagersjö El som kör i Endurance VM har fått ihop så att dom kan köra Bol Dór 24H på Magny Cours (ingår inte i VM). Är en av roadracingens största tävlingar med publiksiffror på över 200.000.

Tobias "racertobbe" Andersson ska till Snetterton v38 för att testköra för ett BTCC-team. Vilket team eller vilken bil vill han inte avslöja eller varför han ska testköra. Mina egna misstankar är att det är ett engelskt bilmärke eftersom han fått en förfrågning från ett Österikiskt team att köra en engelsk bil i DTM.

Ingen som missade radiosporten väl!? Där nämde de att Filip har fått kontrakt med både Suzuki och Dunlop.... :yoparty

Grattis Filip!!! :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back