SSDD
Same Shit Diffrent Day
Robban_C skrev:Satt just på skithuset och funderade lite varför gå ner i munstucken.
Kan det bero på ökad flödeshastighet genom fuggarna?
Ökad flödeshastighet (inte liter/sek (som är flödesmängd) utan meter/sek) ger ju kraftigare venturiverkan.
Att du fick snabbare hoj med mindre fuggar kan ju bero på att dessa gav bättre fyllnadsgrad i mellanregistret på bekostnad av toppeffekten, trots allt så är det ju ändå till stor del i mellanregistret man befinner sig under acceleration.
Miffo, sorry att vi stjäl din tråd men vi finns ju här för att ge nya dåliga råd!![]()
Yepp ! Så er'e

) och sånt där universal luftfilter man sätter direkt på förknasaren. Det konstiga är ju att det gick så bra förra året. Har ökat borret från 45mm till 47mm och på sä sätt använd beg Honda CB350four kolvar fast med nya ringar. Nu fick ni lite mer info som kanske kan vara avgörande! 