RSV1000R motor - som knackar aset!

Inga skador av krockarna?
Inga överdrivet allvarliga fel, ett lager i motorskyddet runt kopplingen ser mer skorrat ut än det borde vara men är i OK skick för bruk. Sedan om nu de axlar som tagit i varandra eggats lite, så vad ska man göra åt det? Kläcka motorn och byta ut vevaxel o hela köra? Näe, det kostar för mycket och är alldeles för omständigt.

Motorn i sig låter oxå OK. Det var visst lite dåliga schimsningar oxå, men inget som är mer än att motorn låter lite mer från ventilerna.

Känner jag för det, byter jag lager och schimsar om i sommar.
 
Vem var den meriterade meken som inte hade koll på grejorna???.
Kan ju var bra och veta vem denna expert är.
 
Vem var den meriterade meken som inte hade koll på grejorna???.
Kan ju var bra och veta vem denna expert är.
Den förra meken får förbli onämnd. Gillar inte att smutsksta. Han skäms nog tillräckligt redan och har förhoppningsvis lärt sig något av det här.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top