Hela utrymmet där kammarna/tryckarna går ska bada i olja då både kamaxellagringar samt balansaxlar har glidlager. Även tryckarna behöver olja för att inte nötas ner mot kamloberna. Nu hittar jag ingen exakt bild på hur oljekanalerna går, men vad jag vill minnas så får du upp oljetryck via en av pinnbultarna, för att sedan plaska ner genom kamkedjetunneln.
Nu plockar jag kanske ur luften, men visst har dina kolvar olika stora ventilfickor för insug och utblås? Kan kolvarna vara felvända?
Oavsett så är det nog tyvärr efteråt med det nu, så riva ner och kolla hur mycket som är "efteråt med" är nog ett måste nu. Kör du mer på motorn lär du vicka av en ventil och få hål i kolven.
Menade sätena i kolven har en skvätt olja. Detta efter att jag kika ner i tändstiftshålet. Kammarna osv ska förstås bada i olja.
Ja vem vet, kanske att faktiskt kolvarna är felvända... Om vi ska gissa hejvilt.