Någon som har en stillbild på hur rossis regndäck ser ut?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Swedie skrev:2161675Någon som har en stillbild på hur rossis regndäck ser ut?
Axxexs skrev:2176406Här är en bild från denna helgen på Rossis framdäck!![]()
Tackar! Äntligen...Axxexs skrev:2176406Här är en bild från denna helgen på Rossis framdäck!![]()
Metzeler har ju inte rutmönster... de har liknande ovanstående bild på rossis däck..Swedie skrev:2177407Tackar! Äntligen...
Så vilket mönster på regndäck är bäst? Jag använder ju Michelins regndäck nu o de har samma mönster som Metzeler, vilket är rut-mönster.
Swedie skrev:2177705Ska vi gå vidare till frågan om vilket mönster som är bäst?
Och vad för egenskaper ger det ena, och det andra? Jag känner lite att rutmönstrad inte är lika bra som linjer på sidorna.
Martinus skrev:2178409Har fått för mig att när det regnar ordentligt funkar regndäck med rutor/klossar bäst. På blöt vägbana där däcket inte ska pressa undan så mycket vatten tex duggregn så kör man helst med däck med ränder som ovanstående bild visar. Eller är jag helt ute?![]()

Låter som du inte behöver fundera så mkt mer... linjemönster verkar gälla för dej...Swedie skrev:2178447när jag kört dunlop som har linjer, o sen gått över till rutor igen så det jag märker är att rutmönstret ger en framända som är mer "lustig" och mjuk och inte riktigt vill kännas som den har grepp. hela tiden att den trycker åt något håll. vilket får mig att då tro att jag har mindre grepp och inte vågar pusha. En stabil framända, är ju vad som sökes, och det tycker jag inte ett rutsystem alltid ger.

Vilket snyggt bakdrev, bara luft och det håller för 250+ hästar. Vill ha...Axxexs skrev:2199541En bild till på ett regndäck bak till Rossi.
|
|
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj
BBM Hiro – ett helt nyutvec... |
|
|
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design
Efter flera decennier tills... |
|
|
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni
Retro möter racing – Ducati... |
|
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026
Voge DS 800 X Rally är en n... |
|
|
|
Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik
Harley-Davidson fortsätter ... |
|
|
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?
KTM:s mellanklassraket får ... |
|
|
Nytt från Halvarssons: Mora V2
Halvarssons nya Mora V2 är ... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife