Rossi störst genom tiderna!

Rossi är helt klart stor, kanske den största. Fantastisk kille! :Bugar
För att bekräfta detta skulle han kunna göra en sak som ingen annan har gjort; vinna VM med alla fyra japanska fabrikaten! DET hade varit något i hästväg det! Han är ju redan halvvägs, så varför inte? :tummenupp

McFille skrev:
Rossi är helt klart stor, kanske den största. Fantastisk kille! :Bugar
För att bekräfta detta skulle han kunna göra en sak som ingen annan har gjort; vinna VM med alla fyra japanska fabrikaten! DET hade varit något i hästväg det! Han är ju redan halvvägs, så varför inte? :tummenupp
Ja det hade ju varit en utmaning att göra Suzuki till en vinnarhoj. På kawan vete tusan om han inte hade lyckats vara med och slåss i toppen.

RedBaron skrev:
Ja det hade ju varit en utmaning att göra Suzuki till en vinnarhoj. På kawan vete tusan om han inte hade lyckats vara med och slåss i toppen.

Hade varit grymt att se. Han vill ju ha nya utmaningar säger han, så det är bara att sätta igång! Två år på Kawa och Suzuki så kan han lämna GP-cirkusen med gott samvete, och samtidigt förhoppningsvis gjort alla fabrikaten mycket jämnare!

RedBaron skrev:

Det sa man om Yamaha också :)

Tiger302 skrev:
Visst fasen är Rossi stor, men jag skulle nog inte räkna ut Doohan riktigt än.
Jag började följa rr cirkusen i mitten på 90-talet och säsongen -97 är ju svår att glömma. På 15 race tog Doohan 12 förstaplatser 2 andraplatser och bröt 1(tror det var hemmagp´t på Philip Island, men är inte helt säker).

Men som sagt...Vi har ju inte sett slutet på "the doctor´s" saga än... :tummenupp

Max Biaggi!!!Jag ger mej den på att du höll på Doohan också :7peta
Och säkert Chelsea i Engelska ligan...FÖR DOM VANN,,,JU!!!

Goodstuff skrev:
Fast så risigt som Suzukin verkar vara var ju inte Yamahan. Rossi är smart och kommer aldrig gå till Suzuki.

Max Biaggi vann ju race på Yamahan redan första säsongen, Yamaha har aldrig varit speciellt mycket sämre än Honda och det definitivt inte nu.

Jidetoft skrev:
Vi får väl se hur länge Rossi blir kvar i MotoGP... :)

"- Det är inga problem med förnyelsen av hans kontrakt för 2006. Vi har beslutat att prata om det efter Italiens Grand Prix på Mugello. Vi har redan kommit överens om ett ettårskontrakt och vi vet att från 2007 kommer han att finnas i Formel 1, säger Brivio till tidningen."

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=672&a=414763&previousRenderType=2
Tidningsanka.
http://www.crash.net/uk/en/news_view.asp?cid=6&nid=110725

Skulle förvåna mig om Rossi börjar köra F1. Många blev å andra sidan förvånade när han övergav Honda för Yamaha. Men i F1 verkar hans chanser att vinna små. Kanske kommer han överraska precis som när han vann VM första året på Yamaha. Kanske har vi bara sett en del av Rossis storhet? Det vore onekligen riktigt kul om han körde ifrån Schumacher och det högfärdiga F1-etablissemanget.

Nyteknik skrev:
Skulle förvåna mig om Rossi börjar köra F1. Många blev å andra sidan förvånade när han övergav Honda för Yamaha. Men i F1 verkar hans chanser att vinna små. Kanske kommer han överraska precis som när han vann VM första året på Yamaha. Kanske har vi bara sett en del av Rossis storhet? Det vore onekligen riktigt kul om han körde ifrån Schumacher och det högfärdiga F1-etablissemanget.
Det vore onekligen en spark i skrevet på de etablerade F1-förarna om Rossi började köra och var med och slogs om segern.
För det första måste han sitta i en bil som kan vinna och det finns bara ett par sånna varje år.
För det andra måste han kunna köra bil lika bra som han kör hoj (att sladda runt en BMW med journalister är inte riktigt samma sak som en F1:a).

sandstream skrev:
Det vore onekligen en spark i skrevet på de etablerade F1-förarna om Rossi började köra och var med och slogs om segern.
För det första måste han sitta i en bil som kan vinna och det finns bara ett par sånna varje år.
För det andra måste han kunna köra bil lika bra som han kör hoj (att sladda runt en BMW med journalister är inte riktigt samma sak som en F1:a).
Nyteknik skrev:
Det finns många supertalanger som aldrig får chansen i F1. Inga pengar, ingen styrning. Vem vill chansa med en RR-förare? Publicitet kanske kan vara en anledning, men toppstallen har knappast tålamod med en jippochaufför.

för mig är Rossi störst genom tiderna ja,
men inte snabbast eller mest talangfull..

hur fan jag nu får ihop det :va

NO 0.1
jag fattar det inte själv...eee..
Schwantz är för mig den mest talangfulle och snabbaste någonsin.
Men Rossi är så otroligt komplett som RR förare, allt som krävs för
att bli en (flerfaldig)mästare har han i överflöd.
Det hade inte Kevin, han fallerade ofta med att leverera, så störst genom tiderana kan jag inte kalla honom.

valmers skrev:
Det finns många supertalanger som aldrig får chansen i F1. Inga pengar, ingen styrning. Vem vill chansa med en RR-förare? Publicitet kanske kan vara en anledning, men toppstallen har knappast tålamod med en jippochaufför.

Allt handlar om pengar och publisitet och media intresse är = stora pengar.
Micke Skomakare må vara världmästare i F1 men han är medialt världssämst han är lika karismatisk som en burk surströmming vilket tillsammans med följa John tendensen har gjort att F1 bossarna måste hitta nått/någon ny för att skapa intresse som i sin tur genererar pengar och därigenom så blir en sån som Rossi ohyggliigt värdefull.
Även om Rossi aldrig skulle bli världsmästare eller ens en vinnare i F1 så skulle han dra massor med folk och skapa ett media intresse som får fejden mellan Ayrton Senna och Alan Prost att likna en fotbollsmatch i div. 5.

MrGreen skrev:
...men han är medialt världssämst han är lika karismatisk som en burk surströmming...
Näst sämst är han. Den mikrofonfipplande Räikönnen lirar i sin egen klass. Att sova på en uppblåsbar delfin är det mest spännande han gjort medialt.

Gud

Killen är en GUD.. :tummenupp
Finns ingen som är så bra som han..!!!
Han är fet på att köra om med..!!! Wuw sak bli kul att se honom köra igen.. :Rockbanan :klappar min idol hehe (har ingen men on ja hade så skulle det va han) :Bugar

valmers skrev:
Detsamma gäller ju tyvärr RR också.
Men Rossi har nog sponsorer så det räcker för att hamna i ett bra stall och tom få lön.

När vi ändå är igång så kan man ju fundera på vem som egentligen är bäst i världen i en sport.
Det är väl bara ett fåtal sporter som alla kan prova och där den som är bäst i världen verkligen ÄR bäst i världen.
Ta golf tex, hur många gudabenådade bolltalanger finns det inte som aldrig skulle få sätta sin fot på en golfbana?

Schumi och Rossi har ju hållt på sen de var små och haft föräldrar som stöttat dem hela tiden med pengar och skjuts.
Hade jag sagt till mina föräldrar att jag ville köra gokart hade de bara garvat :3freak

*/ ?>
Nyheter
Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Donut Labs solid state-batteri – redo för användning i Verge-motorcyklar

Donut Labs VD Marko Lehtimä...

Donut Labs solid state-batteri – redo för användning i Verge-motorcyklar

Donut Labs VD Marko Lehtimä...