Hahaha, hälsa Djurensrätt.sandstream skrev:Nej, för katter är sjuka små egotrippade djur som gör sig bäst under ett bildäck!![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hahaha, hälsa Djurensrätt.sandstream skrev:Nej, för katter är sjuka små egotrippade djur som gör sig bäst under ett bildäck!![]()

Eftersom spa-anläggningar har lerbad så måste ju det vara där det hänger.sandstream skrev:Japp, cross-pojkarna är nog av lite segare virke än motoGP-pojkarna.![]()
valmers skrev:[Kent Andersson/Veiron i ottan-mode på]
Äsch, Rossi är bara en spoling med lite flax. 1935, på hösten, när jag åkte VM, var vi mycket bättre. Jag minns ett GP på Donington, då det snöade och haglade samtidigt. Trots det åkte vi fortare på den tiden, och då ska man komma ihåg att det var grusbana då.
[Kent Andersson/Veiron i ottan-mode av]
Teoretiskt sett så stiger faktiskt östersjön även om det är vääääldigt lite..No1 skrev:Att tvivla på att Valentino Rossi faktiskt är den största talangen, stjärnan samt mesta mästaren genom tiderna inom roadracing är som att pissa i Östersjön och tro att sjön skall stiga...![]()
Patrik,
SWT Racing...
Kent Andersson råkkar!erik skrev:Tyckte han var skoj när han komenterade för några helger sedan, kanske inte så bra som kommentator men hans attityd var rätt skön...
Ligger en viss sanning i det men ta tex Tiger Woods och Annika Sörenstam, de räknas nog av de flesta som legender trots att det fortfarande är aktiva.Poacher skrev:Folk blir ju heller inte riktigt legendariska innan de lagt av.
Så han kanske anses störst av alla om 20 år.
Det där är intressant för det fungerar ju minst sagt omvänt också. Det blir en oerhörd fokusering på nutiden, många har inte följt sporten mer än ett par år och har inget att jämföra med (om det nu går att jämföra förare som knappt mötts).sandstream skrev:Stenmark är stor för mig men jag tvivlar på att någon 15-åring tycker att han är något att hänga i granen.
WORD!Ninjaboy skrev:Det där är intressant för det fungerar ju minst sagt omvänt också. Det blir en oerhörd fokusering på nutiden, många har inte följt sporten mer än ett par år och har inget att jämföra med (om det nu går att jämföra förare som knappt mötts).
Jag har en god vän som körde RR på sjuttitalet. Han hävdar med bestämdhet att Jarno Saarinen (som han körde mot ett par GP) är den störste någonsin. Jag som bara har tittat på GP i ca 10 år saknar fullständigt möjlighet att göra den jämförelsen.Ninjaboy skrev:Det där är intressant för det fungerar ju minst sagt omvänt också. Det blir en oerhörd fokusering på nutiden, många har inte följt sporten mer än ett par år och har inget att jämföra med (om det nu går att jämföra förare som knappt mötts).
Gamla hjältar glöms bort, de flesta är väldigt flyktiga i sin idolisering. Själv såg jag inte en enda match från hockey-VM då "mina" spelare inte var med så jag har det omvända problemet.

RedBaron skrev:Jag har en god vän som körde RR på sjuttitalet. Han hävdar med bestämdhet att Jarno Saarinen (som han körde mot ett par GP) är den störste någonsin. Jag som bara har tittat på GP i ca 10 år saknar fullständigt möjlighet att göra den jämförelsen.
Om jag inte minns fel så var det under ett GP just på Imatra min polare skaffade sig denna respekt för Jarno. Dessutom fick han respekt för feldoserade fullgasböjar...Kent W skrev:OM "Jarno" hade fått vara med ett tag till så hade nog de flesta som gillar RR
kommit ihåg honom. Den korta tid han fick vara med stod han i en klass för sig i 250cc, vann det mesta.
Jag har haft förmånen att se honom "live" på "Imatras" gamla "stadsbana",
den bestod av gator, rondeller och trottoarkanter.
Han och "Barry Shene" stod i en klass för sig, Jarno åkte om jag minns rätt,
bara 250cc, men Barry dubblade, 350cc och 500cc.
KentW
RedBaron skrev:Om jag inte minns fel så var det under ett GP just på Imatra min polare skaffade sig denna respekt för Jarno. Dessutom fick han respekt för feldoserade fullgasböjar...
Lite JS-länkar:
http://www.ozebook.com/jarno.htm
http://www.mcnews.com.au/ClassicsCustoms/Riders/classics_jarnos.htm
Kent W skrev:OM "Jarno" hade fått vara med ett tag till så hade nog de flesta som gillar RR
kommit ihåg honom. Den korta tid han fick vara med stod han i en klass för sig i 250cc, vann det mesta.
Jag har haft förmånen att se honom "live" på "Imatras" gamla "stadsbana",
den bestod av gator, rondeller och trottoarkanter.
Han och "Barry Shene" stod i en klass för sig, Jarno åkte om jag minns rätt,
bara 250cc, men Barry dubblade, 350cc och 500cc.
KentW
Kent A och Bosse G på ImatraKent W skrev:Förstår honom.......
Tänk dig själv, ganska lång raksträcka, över en järnvägsviadukt med en rondell
efter som är doserad "inåt", med du åker direkt höger ut ur den, sen en längre
"nästan" raksträcka där det går fullt, bara det att den är kantad med trottoarkanter och träd som lindats med c:a 1dm "stoppning".
Inte underligt att det tyvärr gick bort ett antal RR åkare på den tiden.
KentW
Japp det stämmer. Det året avgjordes GP500 rätt tidigt på säsongen....Tiger302 skrev:säsongen -97 är ju svår att glömma. På 15 race tog Doohan 12 förstaplatser 2 andraplatser och bröt 1(tror det var hemmagp´t på Philip Island, men är inte helt säker).

|
|
Svensk auktion med tävlingshojar
Det svenska företaget Antiq... |
|
Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter
Efter att Cruiser-programme... |
|
|
|
WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem
WP har länge varit synonymt... |