Torsdag:Vi kom upp till banan på Torsdagen vid 19 tiden. Planen var att vi skulle varit där till kl 16, men följe bilen vi hade med oss pajade i Örebro.(Förlåt Peter )
Jörgen Andersson #7 i Superbike hade fixat en bra plats åt oss mitt i A-förar området.
Det märks att vi börjar få rutin på att packa upp allt. Tror det tog ca 4 timmar och många öl första gången, nu gör vi det på 1 timme...och självklart lika många öl.
När allt var upp packat så var det tok mörkt ute så det bar av till campingen. Tack till Sunkan (R600) för lånet av bilen.
Fredag: Kände mig lite nervös innan vi skulle ut(brukar inte göra det)Men jag hade bara tränat 2 gånger(1 gång i regn) på banan innan och det hade gått riktigt illa att köra.
Den första fria träningen var sammanslagen med rookie 600 så det blev lite rörigt på banan.
Lyckades iallfall ta en sekund på mitt person bästa.
På andra träningen så var det bara Rookie 1000 förarare så det blev lite enklare att hitta runt.
Märktes tydligt när man började hitta runt på banan. Gälleråsen verkar vara en sån banan som man måste åka många varv på innan man får ner tiderna.
Lördag:
Kval 1: Nya slicks på. Det kändes riktigt bra när jag rullade ut på kval 1. Men när jag hade kört ett tag och började komma ner i tider så insåg jag att min fjädring inte stämmer.
Speciellt märktes det i depåkurvan, fick inte till nått grepp bak. Hade ett par riktiga sladdar där. Var tvungen att gå på rull igenom hela svängen. Detta gjorde att jag tappa massor av tid. Fick P14 på tavlan, kände att jag var riktigt frustrerad. Irriterande när man känner att man kan mycket mera men att fjädringen sätter gränsen.
Åkte in i depån för att kolla över det. Mitt nya slicks som gått ca 15min då var helt söndertuggat på högersida.
Justerade en del på fjädringen till kval 2 och satte på nya däck igen...
Kval2: Jag försökte förbättra min tid men allt som hände var att det bara sladdade mera. Körningen blev bara frustrerande och onödigt nära till vurpa.
Slutade på en 19:e start position. Bakdäcket var bara helt paj.
Fick se en riktigt sjuk händelse i ejjes, där Kenneth Nilsson #9 bokstavligen hoppade över en glidandes hoj , och Macke #74 fick samma hoj rak i sidan. Båda två lyckades hålla sig på hjulen...Riktigt sjukt
. Tur att det inte blev några skador.
På kvällen åkte vi in till stan för att käka lite mat o lite god dryck.
När vi kom till banan vid ca 22 tiden så kom vi på idèn att vi skulle testa med att få dit en öhlins fjäder på min hoj, men efter att varit runt till bla crille i superbike så insåg vi att det inte gick. TYPISKT!! Tack Jörgen för hjälpen!!!
Söndag:
Warm up: Fick chansen att känna på det ändringar som vi hade gjort på fjädringen. Insåg ganska så snart att det inte hade hjäpt speciellt mycket
Race: Var riktigt sugen på att köra race, men klart irriterad över att min bakfjädring inte räcker till. Visste att mitt däck skulle ta slut efter ett par varv.
Fick en otroligt dålig start och var nere på en 23 plats. Lyckades köra upp mig placering för placering. Kom ikapp 2 förarare placeringarna 13 och 12. Låg i ryggen på dem men när vi gick in i depåkurvan kom så tappa jag ca 100 meter på dem. Kom ikapp igen.....tappa igen i depåkurvan. Kom ikapp..tappa igen i depå kurvan. Så fort jag la på lite gas så var jag onödigt nära att vurpa. Så såg racet ut till slutet. Mitt däck vara bara sopor...
Slutade på en 14: plats. Fick ju iallfall ynka 2 poäng.
Lyckades kapa 3 sekunder på mitt personbästa...men det säger ju faktiskt inte ett skit...
Är inte alls nöjd med min körning eller min placering men det var ändå en mycket rolig helg tack vare roligt sällskap.
Nu har jag iallafall beställt en Öhlins bakdämpare så det ska bli kul att se om/hur mycket det hjälper.
Tack till Peter, Martin , Ted och Jörgen Andersson på Motorhuset i Nyköping
.
Tack till Ted för de nya siffrorna.
Ses på Falkenberg!
Tackar våra sponsorer
Alvetool AB
Motorhuset i Nyköping
Carox AB
Auto-tech
Showcompagniet
Arkitektkopia
//Magnus

Jörgen Andersson #7 i Superbike hade fixat en bra plats åt oss mitt i A-förar området.

Det märks att vi börjar få rutin på att packa upp allt. Tror det tog ca 4 timmar och många öl första gången, nu gör vi det på 1 timme...och självklart lika många öl.
När allt var upp packat så var det tok mörkt ute så det bar av till campingen. Tack till Sunkan (R600) för lånet av bilen.

Fredag: Kände mig lite nervös innan vi skulle ut(brukar inte göra det)Men jag hade bara tränat 2 gånger(1 gång i regn) på banan innan och det hade gått riktigt illa att köra.
Den första fria träningen var sammanslagen med rookie 600 så det blev lite rörigt på banan.
Lyckades iallfall ta en sekund på mitt person bästa.
På andra träningen så var det bara Rookie 1000 förarare så det blev lite enklare att hitta runt.
Märktes tydligt när man började hitta runt på banan. Gälleråsen verkar vara en sån banan som man måste åka många varv på innan man får ner tiderna.
Lördag:
Kval 1: Nya slicks på. Det kändes riktigt bra när jag rullade ut på kval 1. Men när jag hade kört ett tag och började komma ner i tider så insåg jag att min fjädring inte stämmer.
Speciellt märktes det i depåkurvan, fick inte till nått grepp bak. Hade ett par riktiga sladdar där. Var tvungen att gå på rull igenom hela svängen. Detta gjorde att jag tappa massor av tid. Fick P14 på tavlan, kände att jag var riktigt frustrerad. Irriterande när man känner att man kan mycket mera men att fjädringen sätter gränsen.
Åkte in i depån för att kolla över det. Mitt nya slicks som gått ca 15min då var helt söndertuggat på högersida.

Justerade en del på fjädringen till kval 2 och satte på nya däck igen...
Kval2: Jag försökte förbättra min tid men allt som hände var att det bara sladdade mera. Körningen blev bara frustrerande och onödigt nära till vurpa.
Slutade på en 19:e start position. Bakdäcket var bara helt paj.
Fick se en riktigt sjuk händelse i ejjes, där Kenneth Nilsson #9 bokstavligen hoppade över en glidandes hoj , och Macke #74 fick samma hoj rak i sidan. Båda två lyckades hålla sig på hjulen...Riktigt sjukt

På kvällen åkte vi in till stan för att käka lite mat o lite god dryck.
När vi kom till banan vid ca 22 tiden så kom vi på idèn att vi skulle testa med att få dit en öhlins fjäder på min hoj, men efter att varit runt till bla crille i superbike så insåg vi att det inte gick. TYPISKT!! Tack Jörgen för hjälpen!!!
Söndag:
Warm up: Fick chansen att känna på det ändringar som vi hade gjort på fjädringen. Insåg ganska så snart att det inte hade hjäpt speciellt mycket
Race: Var riktigt sugen på att köra race, men klart irriterad över att min bakfjädring inte räcker till. Visste att mitt däck skulle ta slut efter ett par varv.
Fick en otroligt dålig start och var nere på en 23 plats. Lyckades köra upp mig placering för placering. Kom ikapp 2 förarare placeringarna 13 och 12. Låg i ryggen på dem men när vi gick in i depåkurvan kom så tappa jag ca 100 meter på dem. Kom ikapp igen.....tappa igen i depåkurvan. Kom ikapp..tappa igen i depå kurvan. Så fort jag la på lite gas så var jag onödigt nära att vurpa. Så såg racet ut till slutet. Mitt däck vara bara sopor...
Slutade på en 14: plats. Fick ju iallfall ynka 2 poäng.


Lyckades kapa 3 sekunder på mitt personbästa...men det säger ju faktiskt inte ett skit...
Är inte alls nöjd med min körning eller min placering men det var ändå en mycket rolig helg tack vare roligt sällskap.
Nu har jag iallafall beställt en Öhlins bakdämpare så det ska bli kul att se om/hur mycket det hjälper.
Tack till Peter, Martin , Ted och Jörgen Andersson på Motorhuset i Nyköping
.
Tack till Ted för de nya siffrorna.
Ses på Falkenberg!
Tackar våra sponsorer
Alvetool AB
Motorhuset i Nyköping
Carox AB
Auto-tech
Showcompagniet
Arkitektkopia
//Magnus