[Rookie1000]Sm/So Karlskoga

frollo

Medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
Yamha R1-08
Torsdag:Vi kom upp till banan på Torsdagen vid 19 tiden. Planen var att vi skulle varit där till kl 16, men följe bilen vi hade med oss pajade i Örebro.(Förlåt Peter ):)
Jörgen Andersson #7 i Superbike hade fixat en bra plats åt oss mitt i A-förar området.:tummenupp

Det märks att vi börjar få rutin på att packa upp allt. Tror det tog ca 4 timmar och många öl första gången, nu gör vi det på 1 timme...och självklart lika många öl.
När allt var upp packat så var det tok mörkt ute så det bar av till campingen. Tack till Sunkan (R600) för lånet av bilen.:tummenupp

Fredag: Kände mig lite nervös innan vi skulle ut(brukar inte göra det)Men jag hade bara tränat 2 gånger(1 gång i regn) på banan innan och det hade gått riktigt illa att köra.
Den första fria träningen var sammanslagen med rookie 600 så det blev lite rörigt på banan.
Lyckades iallfall ta en sekund på mitt person bästa.

På andra träningen så var det bara Rookie 1000 förarare så det blev lite enklare att hitta runt.
Märktes tydligt när man började hitta runt på banan. Gälleråsen verkar vara en sån banan som man måste åka många varv på innan man får ner tiderna.

Lördag:

Kval 1: Nya slicks på. Det kändes riktigt bra när jag rullade ut på kval 1. Men när jag hade kört ett tag och började komma ner i tider så insåg jag att min fjädring inte stämmer.
Speciellt märktes det i depåkurvan, fick inte till nått grepp bak. Hade ett par riktiga sladdar där. Var tvungen att gå på rull igenom hela svängen. Detta gjorde att jag tappa massor av tid. Fick P14 på tavlan, kände att jag var riktigt frustrerad. Irriterande när man känner att man kan mycket mera men att fjädringen sätter gränsen.
Åkte in i depån för att kolla över det. Mitt nya slicks som gått ca 15min då var helt söndertuggat på högersida.:mad:
Justerade en del på fjädringen till kval 2 och satte på nya däck igen...

Kval2: Jag försökte förbättra min tid men allt som hände var att det bara sladdade mera. Körningen blev bara frustrerande och onödigt nära till vurpa.
Slutade på en 19:e start position. Bakdäcket var bara helt paj.
Fick se en riktigt sjuk händelse i ejjes, där Kenneth Nilsson #9 bokstavligen hoppade över en glidandes hoj , och Macke #74 fick samma hoj rak i sidan. Båda två lyckades hålla sig på hjulen...Riktigt sjukt:confused: . Tur att det inte blev några skador.

På kvällen åkte vi in till stan för att käka lite mat o lite god dryck.
När vi kom till banan vid ca 22 tiden så kom vi på idèn att vi skulle testa med att få dit en öhlins fjäder på min hoj, men efter att varit runt till bla crille i superbike så insåg vi att det inte gick. TYPISKT!! Tack Jörgen för hjälpen!!!

Söndag:

Warm up: Fick chansen att känna på det ändringar som vi hade gjort på fjädringen. Insåg ganska så snart att det inte hade hjäpt speciellt mycket

Race: Var riktigt sugen på att köra race, men klart irriterad över att min bakfjädring inte räcker till. Visste att mitt däck skulle ta slut efter ett par varv.
Fick en otroligt dålig start och var nere på en 23 plats. Lyckades köra upp mig placering för placering. Kom ikapp 2 förarare placeringarna 13 och 12. Låg i ryggen på dem men när vi gick in i depåkurvan kom så tappa jag ca 100 meter på dem. Kom ikapp igen.....tappa igen i depåkurvan. Kom ikapp..tappa igen i depå kurvan. Så fort jag la på lite gas så var jag onödigt nära att vurpa. Så såg racet ut till slutet. Mitt däck vara bara sopor...
Slutade på en 14: plats. Fick ju iallfall ynka 2 poäng.:mad: :mad:
Lyckades kapa 3 sekunder på mitt personbästa...men det säger ju faktiskt inte ett skit...

Är inte alls nöjd med min körning eller min placering men det var ändå en mycket rolig helg tack vare roligt sällskap.

Nu har jag iallafall beställt en Öhlins bakdämpare så det ska bli kul att se om/hur mycket det hjälper.

Tack till Peter, Martin , Ted och Jörgen Andersson på Motorhuset i Nyköping
.
Tack till Ted för de nya siffrorna.

Ses på Falkenberg!

Tackar våra sponsorer

Alvetool AB

Motorhuset i Nyköping

Carox AB

Auto-tech

Showcompagniet

Arkitektkopia

//Magnus

Säger det igen. Fan att vi inte slog vad om tiden på rejset istället för kvalet. Jaja Du vann väl detta året men nu börjar ju du bli till åren på allvar, så jag kommer igen. Sen borde du vra en god vinnare och stötta mig med öl i vinter.

Klart du ska få öl i vinter om jag nu får den där maten och ölen som jag vann i det faktiska vadet...
Ska du köra nästa säsong ?

Jonte VSB R-T skrev:
2462481 Säger det igen. Fan att vi inte slog vad om tiden på rejset istället för kvalet. Jaja Du vann väl detta året men nu börjar ju du bli till åren på allvar, så jag kommer igen. Sen borde du vra en god vinnare och stötta mig med öl i vinter.

Hmmm :va
Att du hade problem med fjädringen låtersom ett lindrigt problem.
Om du istället skrivit att du åkte omkring med genomslagen/bottnad bakdämpare förstår nog fler problematiken.
Du har iallafall ruggat bottengummit på bakdämparen.:tungan
Nya grejjer nya tag:yoparty

frollo skrev:
2462524 Klart du ska få öl i vinter om jag nu får den där maten och ölen som jag vann i det faktiska vadet...
Ska du köra nästa säsong ?

Men det är klart du ska få. Bara att sammanstråla nån dag.

Jag vet inte än.

Ja va körde du för tid ?:va

J.Andersson skrev:
2462575 Varför står det inga tider :corn

Låter bra det:tummenupp Får väl ta det efter söndag..Du har vällite att stå i innan dess kanske.
Klart du ska köra...kan ju inte ge upp nu redan
Jonte VSB R-T skrev:
2462632 Men det är klart du ska få. Bara att sammanstråla nån dag.

Jag vet inte än.

Ja det är ju sant ...Nu sitter iallfall Öhlinaren på plats. Ska bli kul att testa den,,
Hitecfrollo skrev:
2462626 Hmmm :va
Att du hade problem med fjädringen låtersom ett lindrigt problem.
Om du istället skrivit att du åkte omkring med genomslagen/bottnad bakdämpare förstår nog fler problematiken.
Du har iallafall ruggat bottengummit på bakdämparen.:tungan
Nya grejjer nya tag:yoparty

Last edited:
frollo skrev:
2462683 Ja va körde du för tid ?:va

Låter bra det:tummenupp Får väl ta det efter söndag..Du har vällite att stå i innan dess kanske.
Klart du ska köra...kan ju inte ge upp nu redan

Ja det är ju sant ...Nu sitter iallfall Öhlinaren på plats. Ska bli kul att testa den,,
1,18! så fram med tiderna nu! hittar inte mylaps urlen

frollo skrev:
2467237 Nja det där med små är inte min stil...:tungan
Jag börjar gilla det!!!!
Så länge du inte ligger med den i lekahavet på tisdag får du gilla den hur mkt du vill:pannkyss
Ska glo på en rulle nu, hörs imorgon.

frollo skrev:
2468455 Ja det kan ju vara bra att veta..Slipper man vara till bekymmer,,,:D
Det kan sägas att det var förödande för vissa i den här staden när de tog bort bollhavet på Mc då de badat i rr bollhaven istället.
Nu har ju du inte varit en av dem, och det tycker jag inte du ska bli heller.
Om du mot förmodan måste leka av dig kan du få komma och hoppa på ett ben i Jeppes studsmatta.
Kommer nog inte komma iväg till Link imorgon har träning 20:00 - 22:00 i Nyk.
Så kör så det ryker, och om du mot förmodan måste klota så sikta på nått billigt och ställ dig upp och svär så mkt du orkar (på en gång) så inte peter får hjärtproblem:)
Nej ner och jaga 54:er med dig:tummenupp

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...