Rookie 600, vilka tider?

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Vilka tider kör mellanskiktet och toppförarna i rookie 600 på banorna runt om i Sverige? Stämmer det att tex på A-torp räcker tider på ca 1,50-1,55 ganska långt :confused:

bebbe skrev:
Vilka tider kör mellanskiktet och toppförarna i rookie 600 på banorna runt om i Sverige? Stämmer det att tex på A-torp räcker tider på ca 1,50-1,55 ganska långt :confused:

Jag gissar att det räcker till att knyta ihop säcken i slutet av fältet.

bebbe skrev:

Kolla in resultaten på Roadracing.se och 1,50 räcker till, men då ligger man runt 25-28 plats enligt vårens tävling.

Det beror också på vilken typ avv 50-55 man har kört. Är det de där 50na som alla gatåkare har åkt med en polare på läktarn så brukar de ha en märklig förmåga att inte räcka lika långt som 50 på en laptimer....

bebbe skrev:

Ja det borde nog som sagt räcka till sista platsen !

Atorp - 1.46 saå kanske du är med bland de 15-20 första !

Var först inne och kollade på supersport och dessa körde på 1,36 och upp. Långt kvar tänkte jag då :tungan Fast sedan var det någon som sa att 1,55 var tillräckligt för att inte göra bort sig :va Stor skillnad mellan supersport och Rookie :)

bebbe skrev:
Var först inne och kollade på supersport och dessa körde på 1,36 och upp. Långt kvar tänkte jag då :tungan Fast sedan var det någon som sa att 1,55 var tillräckligt för att inte göra bort sig :va Stor skillnad mellan supersport och Rookie :)

Jodå, från toppen i SuperSport till botten i Rookie är det rätt stor skillnad :) Gör bort sig gör man bara när man klantar sig så att någon annan får lida och det kan man göra oavsett hur fort man än kör.

Kolla på vår kära Mike_the_bike, han började i Anderstorp med tider väl över 2:00, men efter en säsong av hård träning är han helt med i matchen. Någon gång måste man börja. Fast ska trenden hålla i sig kommer det bli ännu hårdare nästa år....

sepahewe skrev:
Jodå, från toppen i SuperSport till botten i Rookie är det rätt stor skillnad :) Gör bort sig gör man bara när man klantar sig så att någon annan får lida och det kan man göra oavsett hur fort man än kör.

Kolla på vår kära Mike_the_bike, han började i Anderstorp med tider väl över 2:00, men efter en säsong av hård träning är han helt med i matchen. Någon gång måste man börja. Fast ska trenden hålla i sig kommer det bli ännu hårdare nästa år....

Tja, det är ju sant :tungan Och precis som du säger man måste ju börja någonstans :) Vad är det för typ av utr man får ha på hojen? Är det helt original som gäller? Sedan vad kostar det, räcker det med 40,000 för en hel säsong eller blir det mycket mer :rolleyes: (Då menar jag med däck, startavg och allt annat som kostar)

bebbe skrev:
...vad kostar det, räcker det med 40,000 för en hel säsong eller blir det mycket mer :rolleyes: (Då menar jag med däck, startavg och allt annat som kostar)
Den mest populära budgeten "Min Första Säsong" ligger på 30000 kronor. Med den kommer spruckna löften från sponsorer och arga flickvänner. En annan, populär budget, är "Låtsasbudgeten" på 15000 kronor. Du står och blundar, håller för öronen, skakar huvudet och skriker "NEJ, JAG VILL INTE VETA!".

1.50-1.55 räcker utmärkt för att komma sist i 125.....och då är Anderstorp bara rakor....

Dvs det är långsamt som fan.

Chris Ash skrev:
1.50-1.55 räcker utmärkt för att komma sist i 125.....och då är Anderstorp bara rakor....

Dvs det är långsamt som fan.

Appapp... 1.50 hade räckt för att stå tolva på gridden...

Teddy skrev:
Den mest populära budgeten "Min Första Säsong" ligger på 30000 kronor. Med den kommer spruckna löften från sponsorer och arga flickvänner. En annan, populär budget, är "Låtsasbudgeten" på 15000 kronor. Du står och blundar, håller för öronen, skakar huvudet och skriker "NEJ, JAG VILL INTE VETA!".

Målande beskrivning :D

Och förresten det var värst vad "folk" här gormar om vad som är snabbt eller inte :D Allt jag frågade är om det räcker till för att hänga med hyfsat i rejset :tungan När man titta på tiderna så är det ju faktiskt en hel del som ligger strax under 1,50 i Rookie 600 hjuuuuuuuuu :lol (och dessa lär väll ha kört mer än en gång på A-torp, på landsvägs däck och dåligt inställd fjädring :arsele )

bebbe skrev:
Målande beskrivning :D

Och förresten det var värst vad "folk" här gormar om vad som är snabbt eller inte :D Allt jag frågade är om det räcker till för att hänga med hyfsat i rejset :tungan När man titta på tiderna så är det ju faktiskt en hel del som ligger strax under 1,50 i Rookie 600 hjuuuuuuuuu :lol (och dessa lär väll ha kört mer än en gång på A-torp, på landsvägs däck och dåligt inställd fjädring :arsele )

Vad får dig att tro det? Det är väldigt många som debuterar i Rookieklasserna på våren.

Ja, 1.50 räcker för att inte vara sist och du slipper med marginal skämmas! Sån! :tummenupp

Chris Ash skrev:
Vad får dig att tro det? Det är väldigt många som debuterar i Rookieklasserna på våren.

Även om man debuterar så får man väll mer körning på träningen än vad man får på en ban dag. Sedan så lär väll hojen vara åtminstonde "lite" preppad även om man är debutant :confused:

bebbe skrev:
Även om man debuterar så får man väll mer körning på träningen än vad man får på en ban dag. Sedan så lär väll hojen vara åtminstonde "lite" preppad även om man är debutant :confused:

Bandag typ 6*20 min, du får inte mer än det på en racehelg. Dessutom kör många standard. Men visst, kör du 1.50 så är det bara att ställa upp, tiderna kommer att krypa neråt.

Chris Ash skrev:
Men visst, kör du 1.50 så är det bara att ställa upp, tiderna kommer att krypa neråt.

Har alltid velat köra rejs fast inte trott att det varit någon idé. Inte kul att köra om man är hopplöst sist VARJE gång :tungan Om man ligger på tider som iaf några av de sista har så kan det ju bli lite fight på slutet också :D

bebbe skrev:
Inte kul att köra om man är hopplöst sist VARJE gång :tungan

Jo det är det! Förra året så körde jag tre tävlingar och var i stort sett hopplöst sist på alla, men det var ändå kul! Plus att man blir ju inte bättre om man inte tränar, och kval/rejs är jäkligt bra träning anser jag!

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back