Har faktiskt ingen aning! Mitt mål när jag kom till premiären på Anderstorp var att inte komma sist. När jag sen stod fyra på gridden så var jag till 99% övertygad om att deras tidtagning hade blivit fel, och att jag skulle få skämmas när jag efter några varv låg sist igen! Första gången vi passerade start/mål så insåg jag att jag låg tvåa eller om det var trea, och jag tänkte att de som satt på läktaren måste tycka att det var fräckt!

När jag väl kom i mål så var jag sinnessjukt glad och man blev ännu gladare när man på pallen fick höra alla kompisars jubel! På vägen hem ringde Mumlan för att fråga hur det hade gått... Jag sa att jag kom tvåa och att jag satte rejsets snabbaste varv med 1.41,5, vilket resulterade i ett högt och ljudligt skratt i luren. Hur mycket jag än försökte övertyga honom så vägrade han tro mig, så jag sa att han fick kolla upp det på annat håll isf. 10 minuter senare ringde han igen och bad om ursäkt samt grattade mig till andraplatsen!
Tiden efter så kollade jag på filmen från rejset som KetogaN hade fixat, och det var inte bara en gång utan säkert 50 gånger. Kul som fan att se fajten med Lind, höra hur folk gapade o skrek, och njuta av det som jag trodde skulle förbli en engångsföreteelse...
Innan Atorp så hade jag kört lite cross med bla Pålle, Bingo, Johno och Mats T. Jag hade även kört som instruktör med B-E en helg, vilket nog hjälpte till att få ett flyt även om man då körde relativt långsamt! Jag hade inte suttit på min egen hoj alls, utan den blev klar 10 minuter innan första kvalet...
Såja! Nu är det bara hem o göra samma sak så går det bra nästa säsong!