Murmeldjuret
Gudomlig sporthojare
Att jag missat detta!? När bestämdes detta?
Vet ej. Jag fick reda på det igår här på SH. Och det går inte att hitta speedster i Svemos listor.
https://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?281528-2017-Speedster
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Men, man får allt ta i liiite för att kalla de sporthojar, sportiga hojar-javisst men sporthoj, nja....
De är populära gathojar, inte racehojar, vill man tävla på de så kör sec-sprint, frukostklubben.
Att sen vissa tillverkare, av tillförlitlighetsanledning, går upp i kubik istället för att lösa problemen ska väl kanske inte lastas de fungerande, befintliga hojarna i klassen, ska MV exempelvis få köra 800 så kan väl jag lika gärna få köra 725...
Det är den grupp av hojar som svarar för nästan all nyförsäljning av mc idag ( bortsett äventyr/ touring)
. Mc handeln borde ha ett betydligt större intresse att medverka om dessa produkter kan deltaga på vettiga villkor. Den gamla 600 cc klassen lockar inte förare utanför rr längre p.g.a dåligt bottendrag vid gatkörning. Hårdare myndighetskrav på buller och avgasrening gör att många tillverkare går upp i kubik för att uppfylla dessa med bibehållen effekt. Ett lägre varvtal ger även en bättre bränsleekonomi.
)Det är den grupp av hojar som svarar för nästan all nyförsäljning av mc idag ( bortsett äventyr/ touring)
. Mc handeln borde ha ett betydligt större intresse att medverka om dessa produkter kan deltaga på vettiga villkor. Den gamla 600 cc klassen lockar inte förare utanför rr längre p.g.a dåligt bottendrag vid gatkörning. Hårdare myndighetskrav på buller och avgasrening gör att många tillverkare går upp i kubik för att uppfylla dessa med bibehållen effekt. Ett lägre varvtal ger även en bättre bränsleekonomi.
Nu inatt eller iallafall 1/12 "släpper" väl svemo tävlingsnummer! ? undrar om man kör tex rookie men oxå andras bandagsrejs / sec stafetten / "frukostrejsen" smc,s rejs etc .. byter man då siffror / botten varje gång eller kör man med samma som i tex rookie även där?
Det hjälper inte att sitta vaken, Rash, jag kör med nr 1 i SEC även 2017.

Ja, kul att så många bokat nummer.
Nån som vet om det kommer att köras A och B-finaler på rejsen?
Tänkte köra rookie 600 men tror det är likt 1000 men har en fråga till er, kan man hoppa in i serien i mitten av säsongen eller måste man anmäla sig redan nu?
Tänkte köra rookie 600 men tror det är likt 1000 men har en fråga till er, kan man hoppa in i serien i mitten av säsongen eller måste man anmäla sig redan nu?
|
|
YAMAHA Tracer 7 OCH Tracer 7 GT Y-AMT
Inför 2026 uppdateras maski... |
|
|
Ducati lanserar racingakademi för framtidens stjärnor
Ducati presenterar, i samar... |
|
|
Nu startar mässan i Milano
Nu åker vi på redaktionen n... |