Rookie 1000 2017

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Nu när det bara är sju månader kvar till premiären i Rookie 1000. Tycker vi redan nu listar de som tänker tävla nästa år!

Presentera er gärna med:
namn
ålder
ort
startnummer
hoj

Samt gärna om era målsättningar med året.


Jag vill känna av motståndet inför nästa år då det blir min första säsong i serien:)
 

metcrue

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Street Triple -12 Honda CBR1000RR
Daniel Olsson
Trettioisch
Orust
46
Honda Eldblad

Komma förbi den framför
 

raggeerz

Medlem
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CBR 1000 RR ABS -10, Yamaha R1 -09, Husaberg FE 450 -04
Blir ju lite märkligt att köra i en klass som heter Rookie i min ålder, men va f-n...
Rejsa vill jag ju.

Reinhold Erzmoneit
60
Göteborg
Ej bestämt än, mitt speedsternummer var upptaget... Edit: Bokat nr 57 nu.
R1 -05

Hamna i det där läget där allt annat än nästa kurva och att komma förbi föraren framför är oväsentligt.

Skulle va kul att se din presentation också, Rash :)
 
Last edited:

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Rachid Rachid
33 (i dec)
Mölndal
#1
Yamaha R1 -16

Mål: Ha sjukt kul och inom topp 5-10 i alla race. Måste kapa mycket tid för att fixa det men gillar att ha tuffa mål:D

Edit: Bokat #1 nu=)
 
Last edited:

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Ja eftersom speedster inte finns längre så är det i R1000 jag får köra...

31 år
Varberg
#51
R1 -09

Målsättning att inte vara sist.
 
Last edited:

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
Ja eftersom speedster inte finns längre så är det i R1000 jag får köra...

31 år
Varberg
#?
R1 -09

Målsättning att inte vara sist.


Du lär fasen inte vara sist - Det är en sak som är säker !

Jag tror du står på pallen, kanske inte varje rejs.....men att du kommer att ruska om i Rookie1000- Därom hyser jag icke något tvivel !
 

Ulvhamne

Banknarkare
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Skoogen
Hoj
Literklubba, tjejhundra och mittemellan med kraschkåpor.
Jonas S
37 nästa år
Enköping
32 om nån annan inte snor det.
GSXR750
 

Ulvhamne

Banknarkare
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Skoogen
Hoj
Literklubba, tjejhundra och mittemellan med kraschkåpor.
Är det godkänt att köra 750 i R1000?

Absolut! Allt som inte platsar i Rookie 600..
Rasmus från KGK Suzuki har kört det i år och gjort det med den äran:tummenupp


Det är vad folk sagt till mig.
Enligt Svemos hemsida är det minst 751cc, så fan vet, men eftersom att Svemo bestämde sig för att skrota Speedster utan förvarning och jag köpt en 750 att köra på i Speedster. Gnälls det så skiter jag i det och håller mig uteslutande till SEC istället.
SR säger 601cc - 1000cc för fyrcylindriga hojar.
Och 751cc till 1200cc för tvåcylindriga hojar.
 
Last edited:

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Du lär fasen inte vara sist - Det är en sak som är säker !

Jag tror du står på pallen, kanske inte varje rejs.....men att du kommer att ruska om i Rookie1000- Därom hyser jag icke något tvivel !

Jag har sett lite varvtider från knutan och ska jag va på pallen där krävs det att jag höjer mig rejält.
 

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Ort
Chillentuna
Hoj
KTM 990SMR 2010
Björn
Yngre än 50
#112
Sollentuna
RC8R (Hackspettet är tyvärr pensionerad)
Topp 5 nästa år är målet????

13909030_1394638620553118_1948559154634731013_o.jpg
 
Last edited:

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Det är vad folk sagt till mig.
Enligt Svemos hemsida är det minst 751cc, så fan vet, men eftersom att Svemo bestämde sig för att skrota Speedster utan förvarning och jag köpt en 750 att köra på i Speedster. Gnälls det så skiter jag i det och håller mig uteslutande till SEC istället.
SR säger 601cc - 1000cc för fyrcylindriga hojar.
Och 751cc till 1200cc för tvåcylindriga hojar.

Sr har rätt eftersom man får köra tvåcylindriga 750 cc eller trecylindriga 675 cc i rookie 600. Den enda hojen som hamnar rejält fel är Kawasaki zx 6 r på 636 cc som tvingas köra i rookie 1000.

Tyvärr har vi en ny grupp mc som blir felplacerade. Det är hojar på 700-950 cc med motoreffekter upp till 150 hk. I den klassen finns Yamaha mt 09 , Honda cbr 650 , Ducati sport eller 899/959, Street triple 800 , mv agusta 800, suzuki 750, Yamaha fz 8 o.s.v. Det är en stor grupp populära sporthojar som säljer bra.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Sr har rätt eftersom man får köra tvåcylindriga 750 cc eller trecylindriga 675 cc i rookie 600. Den enda hojen som hamnar rejält fel är Kawasaki zx 6 r på 636 cc som tvingas köra i rookie 1000.

Tyvärr har vi en ny grupp mc som blir felplacerade. Det är hojar på 700-950 cc med motoreffekter upp till 150 hk. I den klassen finns Yamaha mt 09 , Honda cbr 650 , Ducati sport eller 899/959, Street triple 800 , mv agusta 800, suzuki 750, Yamaha fz 8 o.s.v. Det är en stor grupp populära sporthojar som säljer bra.

Men, man får allt ta i liiite för att kalla de sporthojar, sportiga hojar-javisst men sporthoj, nja....

De är populära gathojar, inte racehojar, vill man tävla på de så kör sec-sprint, frukostklubben.

Att sen vissa tillverkare, av tillförlitlighetsanledning, går upp i kubik istället för att lösa problemen ska väl kanske inte lastas de fungerande, befintliga hojarna i klassen, ska MV exempelvis få köra 800 så kan väl jag lika gärna få köra 725...
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Sr har rätt eftersom man får köra tvåcylindriga 750 cc eller trecylindriga 675 cc i rookie 600. Den enda hojen som hamnar rejält fel är Kawasaki zx 6 r på 636 cc som tvingas köra i rookie 1000.

Tyvärr har vi en ny grupp mc som blir felplacerade. Det är hojar på 700-950 cc med motoreffekter upp till 150 hk. I den klassen finns Yamaha mt 09 , Honda cbr 650 , Ducati sport eller 899/959, Street triple 800 , mv agusta 800, suzuki 750, Yamaha fz 8 o.s.v. Det är en stor grupp populära sporthojar som säljer bra.

Mv agusta produceras även med 675 motor såvida inget ändrats. Zx6r går att få som 599cc om man beställer den så. MT-09 är lika mycket sporthoj som FZ8, dvs inte alls. De egentliga sporthojarna som hamnar konstigt är gixxer 750 och ducatis "lillgalenpanna", 848, 899 och nu 959 om jag inte fått siffrorna om bakfoten, även 1299 är ju för stor om inte regeländringen från förra året finns kvar.

Trist för de som köpt på sig en 13-15 eller 03-06 zx6:a att behöva byta hoj för att få tävla med andra jämnlika hojar (gäller även en bunt äldre kawor), det kan jag säga personligen. Men så har det å andra sidan alltid varit och kommer så att förbli. I USA t.ex har man fått köra med straffvikt om man haft upp till 40cc för mycket, just för att lösa problemet med kaworna, men det känns väl lite för dribbligt att lägga till sådana regler här i Sverige vilket jag förstår.
 
Nyheter
Triumph Street Scrambler Sandstorm edition

Triumph har presenterat den...

Kraftsamling för säkrare mc-trafik

Inför årets mc-säsong stärk...

Bike på Gotland Ring med M 1000 RR

Idag fick vi bekanta oss li...

Custom Bike Show, ready, steady…

Twin Club i Norrtälje flagg...

Bike på BMW M-Event på Gotland Ring

Bike fick en exklusiv inbju...

Rotebro-Timbuktu ToR

År 2017 blev Johan Gustafss...

Snabbt MotoGP på Portimao

Den inledande Pole-starten ...

Provkörning: Yamaha MT-09

Yamaha MT-09 var den första...

MC Collection på Tidö Slott öppnar portarna!

Pressrelease, Stockholm 202...

Triumph Scrambler 1200 Steve McQueen Edition

Triumph har släppt en Steve...

Top