Rolig intervju med Biaggi och Chili.

Lite kul att ni pratar som ni gör, jag är 30 och har alltid varit motorcykel intresserad och race intresserad.
Dock så är Doohan lite "före" min tid även om jag kikade på flera av
hans racesäsonger och gillade hans stil!

Men för mig är Biaggi mer "känd" mest för han kört race när jag varit mer
insatt och aktivt intresserad!

Så släpp dialogen och så kan vi tillsammans småle åt Chili =)

Men det är så hjältar gör! :yoparty
Funderade lite på detta, och kontrar med dessa bilderna på personer som valt att tänja gränser på lite udda sätt inom sina sporter.

Inte hjältar i mina ögon ;)

Bifogat

• alg_karate.jpg
    alg_karate.jpg
    44.7 KB · Visningar: 60
  • Singapore.jpg
    Singapore.jpg
    27.9 KB · Visningar: 71
  • johnson8_46247t.jpg
    johnson8_46247t.jpg
    27.1 KB · Visningar: 62
  • Elbow.JPG
    Elbow.JPG
    7.2 KB · Visningar: 70
Funderade lite på detta, och kontrar med dessa bilderna på personer som valt att tänja gränser på lite udda sätt inom sina sporter.

Inte hjältar i mina ögon ;)
De där bilderna stärkte inte precis ditt resonemang.

Misshandel av en domare och doping - vad har det med Biaggis ignorerande av svarta flaggan att göra?

Vi tycker olika, om samma sak, kan man konstatera.

De där bilderna stärkte inte precis ditt resonemang.

Misshandel av en domare och doping - vad har det med Biaggis ignorerande av svarta flaggan att göra?

Vi tycker olika, om samma sak, kan man konstatera.
Du tyckte att sanna hjältar inte följer regelverket, att det är OK att vara osportslig.
Jag tyckte Marie Antoinette och studenten var väldigt långt ifrån att ignorera ett domslut och köra i mål före segraren, de här ligger närmre i mina ögon.

Att strunta i Stop&Go och svartflagg är väl som en hockeyspelare som inte åker till utvisningsbåset. Onödigt, osportsligt och rent ut dumt.

Du tyckte att sanna hjältar inte följer regelverket, att det är OK att vara osportslig.
Jag tyckte Marie Antoinette och studenten var väldigt långt ifrån att ignorera ett domslut och köra i mål före segraren, de här ligger närmre i mina ögon.

Att strunta i Stop&Go och svartflagg är väl som en hockeyspelare som inte åker till utvisningsbåset. Onödigt, osportsligt och rent ut dumt.

Jag måste bli OT här, det är inte Marie Antoinette, hon var sas på andra sidan och blev giljotinerad......kvinnan på tavlan är en frihetsallegori.

Jag måste bli OT här, det är inte Marie Antoinette, hon var sas på andra sidan och blev giljotinerad......kvinnan på tavlan är en frihetsallegori.
Ok, I stand corrected. Tack! Men på vilket sätt hon och hennes agerande har likheter med Max Biaggi begriper jag ändå inte.

det var roligt med videon men blev skittråkigt när Biaggi ska nedvärderas.
Karln är bättre än de flesta på att köra hoj och vad några utmarksbönder från ett ställe där det är så j*vla kallt att man knappt hinner ta ut hojen så är det för kallt igen tycker skiter väl alla i.

det var roligt med videon men blev skittråkigt när Biaggi ska nedvärderas.

Tycker tråden e hyfsat rumsren o klippet e rätt komiskt .. Max hade ju sina avig sidor som den yngre generationen oxå måste få ta del av :tummenupp

En jävligt intressant reflektion. :)

Doohan vann fem raka titlar mot Criville, Cadalora, Barros, Aoki och Okada och slutade året innan Rossi kom till 500.

Biaggi vann fyra raka titlar mot Ukawa, Waldmann, Capirossi, Harada och Jacque och tajmade flytten till 500 perfekt med Rossis ankomst.

Där har du jämförelsen.
1 av de som Doohan vann mot blev senare champ i 500.
3 av 5 du räknade upp blev eller hade varit champ i 250.

Det jag menade var motståndet inte antal titlar, och ja 5 på raken är imponerande.

Där har du jämförelsen.
1 av de som Doohan vann mot blev senare champ i 500.
3 av 5 du räknade upp blev eller hade varit champ i 250.

Det jag menade var motståndet inte antal titlar, och ja 5 på raken är imponerande.
Jag håller med dig. Biaggi hade det troligen jävligare i 250 än vad Doohan hade i 500 de säsonger de vann sina VM-titlar.

Det verkar dock troligt att Doohan hade övervunnit i stort sett vilket motstånd som helst eftersom han från och med -94 var så övermänskligt stark. Att han och Rossi aldrig fick möta varandra i 500 är en förlust av histrioniska dimensioner som jag kommer sörja i alla mina dagar.

:gråta

Bifogat

• 2001_Rossi_NSR500.jpg
    2001_Rossi_NSR500.jpg
    80.9 KB · Visningar: 41
  • doohan_1993.jpg
    doohan_1993.jpg
    161.1 KB · Visningar: 42
Häpp! Det krävs fler för att dansa tango....
Jag postade tråden för det var ett roligt inslag men det dög uppenbarligen inte.
Visst - och jag uppskattade videon. Det har jag också skrivit ovan.
Jag hoppade in i tråden först iom inlägg #22 pga något annat inlägg som jag tyckte jag ville svara på.
Ungefär som nu, när det ska anspelas på att vara världsvan, att man är bonnläpp bara för att man inte erkänner kejsaren av Rom (Galler? :D )
Europa är bönder i stort i så fall. I både Italien och Sverige motsvarar jordbruket ca 5% av BNP.
Det finns fler medlemmar i Rossis fan-club än motorcyklister i Sverige, så utan att överdriva så hävdar jag att ute i den stora vida världen finns det definitivt fler icke Biaggi-frälsta än här "hemma på landet" så att säga.

Last edited:
Visst - och jag uppskattade videon. Det har jag också skrivit ovan.
Jag hoppade in i tråden först iom inlägg #22 pga något annat inlägg som jag tyckte jag ville svara på.
Ungefär som nu, när det ska anspelas på att vara världsvan, att man är bonnläpp bara för att man inte erkänner kejsaren av Rom (Galler? :D )
Europa är bönder i stort i så fall. I både Italien och Sverige motsvarar jordbruket ca 5% av BNP.
Det finns fler medlemmar i Rossis fan-club än motorcyklister i Sverige, så utan att överdriva så hävdar jag att ute i den stora vida världen finns det definitivt fler icke Biaggi-frälsta än här "hemma på landet" så att säga.
Och? Vad är det du vill ha sagt? Jag förstår inte. :va

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...