Tycker man att fabrikshondan är skit så tar man det internt vilket är uppenbart för de flesta, men tydligen inte för Max.
Var det inte Hayden som gnällde öppet över hur dålig kopplingen på hans RCV var?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tycker man att fabrikshondan är skit så tar man det internt vilket är uppenbart för de flesta, men tydligen inte för Max.
Hur många år körde han för Honda och hur många gånger gnällde han?Var det inte Hayden som gnällde öppet över hur dålig kopplingen på hans RCV var?
Hur många år körde han för Honda och hur många gånger gnällde han?
Jag tror vi svenskar kommer att komma ihåg Ingo längre än Paulo Roberto och den där andra killen (Armand Kranch?) som också tagit VM-bälten.
I beg to differ.Nu talade vi ju inte om boxning utan om RR. En nära anhörig till salig Kent Andersson har berättat för mig hur folk kom och ryckte i honom ute i Europa under semesterresor och hur igenkänd han var, trots att det gått mer än 10-20 år sedan hans senaste titel. I 125 cc dessutom. En världsmästare blir ihågkommen oavsett klass.![]()
Som det tjatas om Max Biaggi här kommer ingen nånsin kunna glömma honom.I beg to differ.
Ibland måste man ta exempel från andra delar av livet för att belysa/förklara sin ståndpunkt och jag tyckte boxning var en bra liknelse. Om du istället kollar på tex sprinters så kommer vi ihåg de som vunnit stora mästerskap som OS, VM och som satt nya världsrekord. Jag minns Bob Beamon för det nya världsrekordet i Mexico 68. Vem som vann 72, 76, 80, 84 osv har jag inte en aning om (jo förresten, var det inte Carl Lewis som vann 84 i Los Angeles?).
Nåja, Biaggi kommer säkert att bli ihågkommen runt Medelhavet![]()
Men så är du ju lite speciell också Mattias. Men vi gillar dig ändåDessvärre minns jag Emilio Alzamora klart och tydligt, och det var en ganska blek prestation han gjorde när han vann VM utan att vinna ett enda race. Patetiskt, nästan mer ovärdig än Hayden.
250 minns man gärna. Men sen kom den svartflaggsincidenten -98, uppradandet av lowsiders med tillhörande gnäll på andra. Då var han inte lika kul längre.Som det tjatas om Max Biaggi här kommer ingen nånsin kunna glömma honom.
Fast jag vidhåller envist att alla som såg honom ta sina 250-titlar kommer att komma ihåg honom för hans win or crash-inställning. En värdig mästare, helt enkelt.
En intressant historia. Här beskrivs den på ett bra sätt och hur man kan tycka illa om Biaggi efter att ha läst den är svårt för mig som GP- och roadracing-nerd att förstå.250 minns man gärna. Men sen kom den svartflaggsincidenten -98... Då var han inte lika kul längre.
Jag kan tycka illa om det iaf. Det är inte OK att strunta i domslut oavsett vad man själv anser om dem! Adrenalinpumpade tävlande ska inte i stridens hetta fatta egna domslut eller göra override på de officiella.En intressant historia. Här beskrivs den på ett bra sätt och hur man kan tycka illa om Biaggi efter att ha läst den är svårt för mig som GP- och roadracing-nerd att förstå.
Men det är så hjältar gör!Det är inte OK att strunta i domslut oavsett vad man själv anser om dem!
MotoGP är en sport, eller åtminstone en cirkus. Passar det inte så kliver man av. (välja en karriär med illegal street-racing på Bulten istället?)Men det är så hjältar gör!![]()
I beg to differ.
Ibland måste man ta exempel från andra delar av livet för att belysa/förklara sin ståndpunkt och jag tyckte boxning var en bra liknelse. Om du istället kollar på tex sprinters så kommer vi ihåg de som vunnit stora mästerskap som OS, VM och som satt nya världsrekord. Jag minns Bob Beamon för det nya världsrekordet i Mexico 68. Vem som vann 72, 76, 80, 84 osv har jag inte en aning om (jo förresten, var det inte Carl Lewis som vann 84 i Los Angeles?).
Tack, det var snälltDu får både begga o diffra så mycket du vill.![]()
Tack, det var snällt
Vi får väl starta en poll om 30 år:
"Minns du Max Biaggi?"
1. Ja, det var ju han som vann 4 st 250 titlar för att han inte vågade tävla mot Doohan.
2. Ja, det var ju han som vann Robinsson 2007.
3. Nej, men min pappa hade en hund som hette så.
4. Nej, vem fan var det?
Jag spår resultatet redan nu:
1. 1%
2. 37%
3. 2%
4. 60%
Ska du eller jag lägga upp pollen?
![]()
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |
![]() |