Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det var en retorisk fråga...
Du jämförde Biaggi och Doohan. Jag konstaterade att den ene lyckats vinna 5 gånger, den andre 0 gånger. I backspegeln framstår Biaggi som en gnällspik och Doohan som en hjälte i mina ögon.Doohan var iofs öppenhjärtig och kritiserade sin hoj innan han vunnit... Är det bara de som vinner VM som får vara kritiska, vem sätter upp kriterierna i dess frågor?.
Biaggi gillade inte att HRC ändrade Hondan i en riktning som han varken hade bett om eller som passade honom som förare. Och detta utan att informera honom. Som du skriver tappade han placeringar i sammandraget på grund av detta. Han klagade men utan resultat. Då klagade han högljutt.på slutet då han körde "sitt race" i depå så tappade han ju rejält i sammandraget.Om jag inte minns helt fel så tappade oxå HRC tålamodet o han fick väl överlag inget mer förtroende i MGP..
Med så förenklade resonemang kan man nå vilka slutsatser som helst om vad som helst.Jag konstaterade att den ene lyckats vinna 5 gånger, den andre 0 gånger. I backspegeln framstår Biaggi som en gnällspik och Doohan som en hjälte i mina ögon.
Och du menar att han...”körde sitt race”...![]()
Jag tog Doohan som exempel på en förare som också var frispråkig. Du tog upp den i samanhanget tämligen irrelevanta informationen att den ena vunnit fem gånger och den andra ingen. Du uppskattar den ena föraren för hans frispråkighet men anser att den andra är pinsam när han visar samma sak, även då den ena gör samma saker innan han vunnit något.Du jämförde Biaggi och Doohan. Jag konstaterade att den ene lyckats vinna 5 gånger, den andre 0 gånger. I backspegeln framstår Biaggi som en gnällspik och Doohan som en hjälte i mina ögon.
Det där facitsnacket kanske du kan ta och droppa, det börjar bli lite fjantigt. Vill du inte diskutera så sluta fråga...
Det enkla kan allstå aldrig vara rätt? Det är min åsikt och mitt resonemang jag företräder. För mig är Doohan flera klasser bättre än Biaggi och den sistnämnde kommer att vara bortglömd om x antal år (av den stora massan, dvs de som inte minns eller vet vem som vann Formel 3 1997...). Ingen med ett uns av RR-intresse kommer att glömma Doohan.Med så förenklade resonemang kan man nå vilka slutsatser som helst om vad som helst.
Absolut inte men, handen på hjärtat, tror du att det finns någon i WSBK som inte skulle vilja köra MotoGP? Tror du att Biaggi hellre kör Aprilian i WSBK än tex Ducatin i MotoGP?Fy fan! Ett öde värre än döden!
Det enkla kan allstå aldrig vara rätt? Det är min åsikt och mitt resonemang jag företräder. För mig är Doohan flera klasser bättre än Biaggi och den sistnämnde kommer att vara bortglömd om x antal år (av den stora massan, dvs de som inte minns eller vet vem som vann Formel 3 1997...). Ingen med ett uns av RR-intresse kommer att glömma Doohan.
@Gustav: Ja, jag tycker det är lite pinsamt när folk som inte presterat något av större värde (och med värde talar jag självklart om saker som är av värde för mig. 4 titlar i 250 är imponerande men värt i princip 0 jämfört med Doohans 5 titlar i 500:a) beter sig som om han vore "the shit" och tror att han ska få en massa respekt. Som jag skrev innan kanske han faktiskt hade lyckats vinna en titel om han spelat sina kort bättre. Nu harvar han i WSBK istället...
Jag tycker tvärtom att det är väldigt enkelt att förståDet är inte alldeles enkelt att förstå varför olika förares prestationer på banan har betydelse när deras gnällighet/frispråkighet bedöms. Äpplen och päron?
Jag tror vi svenskar kommer att komma ihåg Ingo längre än Paulo Roberto och den där andra killen (Armand Kranch?) som också tagit VM-bälten.Sen är jag rätt övertygad om att Biaggi kommer att vara stor resten av sitt liv ute i Europa på grund av sina fyra titlar. Därute är en mästare en mästare oavsett vilken klass han tagit titeln i.
En jävligt intressant reflektion.Om vi ska jämföra deras titlar så anser jag att Doohans titlar är mindre värda än Biaggis om man ska se till konkurrensen.
Frispråkig adj. -t -a • oförbehållsam el. ogenerad i sitt talFrispråkighet blir det när någon vinner men ändå inte är nöjd.
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |