Rockenroll helg (pungt)

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
En av de roligaste helgerna i raceväg avklarade :yoparty
Efter en rätt taskig uppladdning, tokmeck till 03.00 på onsdagen, och lite övertid på jobbet på torsdagen innan man packade och åkte ner, så lyckades ett gäng iaf få upp nåt som liknade ett tält.
Träningarna avlöpte finemang förutom en miss i tankplaneringen och en soppatorsk på sista träningspasset.
Kvalen var skoj, jag och Raffe låg och drog upp varandra i fart, vilket blev ett pers med 56.5 på första kvalet. Cykeln gick som en raket, och med tillrättning av lite småfel siktade jag på en 55'a till andra kvalet, Vilket inte lyckades tyvärr, gulflagg, trafik och annat gjorde att det i stort sett blev en upprepning av första tiden. Men hade iaf lyckats få upp farten bra i bergskurvan och inbromsningen någorlunda inför samma kurva.
Lördagskvällen hemnade jag halvsent i watz garage för att fixa till ett par toppar, de bästa topparna jag hade började bli slitna, så gjorde om ett par andra där. Fredde fick agera mekanisk verkstad åt halva depån... :tummenupp

Rejset, gjorde ju min vana trogen en usel start, men brukar försöka "ta plats" in i första böj iaf. När jag dyker in mellan Henrik O och någon annan, ligger plötsligt Kenneth G, med hoj mitt på banan framför mig, har ingenstans att ta vägen, lyckas undvika kenneth, men prickar cykeln och får mig världens flygtur, är helt säker på att nu går det åt helvete, men landar på hjulen, på banan, på cykeln(med det heliga på tanken), adrenalinad som jag var jagade jag bara efter de andra ut ur torparn, halvvägs ner började jag fundera på om min hoj hade hållt för luftturen, svajade lite och testade om bromsarna tog, och de gjorde de, så lätt nervös gav jag fullt nerför rakan, jagade om först anders in i esset och sen peo i torparn. Sen kom rödflaggen..
Till del två upprepade jag min dåliga start, hamnade bakom henrik o, peo, anders och dansken jensen. Plockade peo och började attackara anders, dock lyckades anders smita förbi dansken vilket inte jag gjorde direkt, plockade henrik och peo ganska direkt, henrik var klart vassare på bromsarna än jag idag, men jag hade mer pulver ;)
Jagade till slut om Jensen, och började jaga axxexxs igen, men avståndet var lite för stort, och började bli trött, då högg ohlsson igen, tänkte ligga och skugga honom eftersom jag åkte om honom som ett möte på rakan, men tji, när cajback kom och varvade så krokade vi ihop lite lätt i torparn, och sen var det mest toura i mål utan att vurpa. Kom dock före Ohlsson i totalen i det sammanlagda rejset ändå :tomten
Jensen och jag hade dessutom värsta fighten innan jag kom förbi, vilket var riktigt roligt. Klart roligast var att jag lyckades sätta en 55'a under rejset, en hög sådan, men likväl en 55'a :) (55.9)

Saker att förbättra, starta måste jag fan göra bättre, spela roll om man kvalar i mitten när man ändå är nästan sist in i böjen och alla andra sticker..

Harms och Micke, krya på er fort :död

Last edited:
Neutral skrev:
Grattis! :tummenupp Hur sliter man ut topparna? :va

När det detonerar i cylindern brular det ta med sig lite material. Har iofs inga större problem med detonationer, men de få tar ut sin rätt efter ett tag ändå.
Bättre med kopparinsatser i topparna, de håller :)

oFFkeFF skrev:
men prickar cykeln och får mig världens flygtur, är helt säker på att nu går det åt helvete, men landar på hjulen, på banan, på cykeln(med det heliga på tanken),

du måste ju ha mest tur i hela världen om du löser ett sådant stunt :Bugar

gött kört och kul att du tog poäng igen!

RS250RR skrev:
du måste ju ha mest tur i hela världen om du löser ett sådant stunt :Bugar

gött kört och kul att du tog poäng igen!

Det måste vara "Bud-generna" som sitter i som gör att man håller sig på hjulen :)
Ruggigt nöjd med helgen som var, superbt roliga träningar, kval och rejs, till och med rejs under warm-up'en :)

Fy f-n vad bittert att vara fast i Hälsingland med svärföräldrarna, stugrenovering och "semester" och läsa om ett så kul 250-race. :gråta

Inte så lite förvånande (och oroväckande) att läsa att oFFkeFF kört en 55:a på Sviestad. Grymt! På Gelleråsen den 31/7 får vi se vem som verkligen är snabbast. :tummenupp

Edit: Vem är Henrik O.?

Du gjorde som Robert Gustafsson sa i NileCity: Fällde ut pungen och landade. :D

Grattis till bra tider och en grym helg. :tummenupp
Jag är avundsjuk som en hund.

Nyteknik skrev:
Fy f-n vad bittert att vara fast i Hälsingland med svärföräldrarna, stugrenovering och "semester" och läsa om ett så kul 250-race. :gråta

Inte så lite förvånande (och oroväckande) att läsa att oFFkeFF kört en 55:a på Sviestad. Grymt! På Gelleråsen den 31/7 får vi se vem som verkligen är snabbast. :tummenupp

Edit: Vem är Henrik O.?

Henrik är en snabb numer f.d 250sp förare, kommer bli giftig på karlskoga. Han åker på Peo's gamla 96-yamaha (som din gamla), och körde en 55'a med den på kvalet.
Karlskoga förmodligen bli ett rätt hårt rejs det också, danskarna Jensen och blacha kommer dit också, och någon snabb norrbagge lär det bli också.
Stampe(som numer är dobrich mek) börjar bli sugen på att köra igen, och då finns ju risken att den gamle 250sp-mästaren kommer vara jäävligt snabb..

Ska du vara snabbare än mig på KGA måste du åka fortare än 1.15 utan draghjälp :tungan

Goodstuff skrev:
Du gjorde som Robert Gustafsson sa i NileCity: Fällde ut pungen och landade. :D

Grattis till bra tider och en grym helg. :tummenupp
Jag är avundsjuk som en hund.

Tackar :)
Det känns fan fortfarande i Püngen, undrar om det är därför jag fått en knöl på halsen :va

oFFkeFF skrev:
Henrik är en snabb numer f.d 250sp förare, kommer bli giftig på karlskoga. Han åker på Peo's gamla 96-yamaha (som din gamla), och körde en 55'a med den på kvalet.
Karlskoga förmodligen bli ett rätt hårt rejs det också, danskarna Jensen och blacha kommer dit också, och någon snabb norrbagge lär det bli också.
Stampe(som numer är dobrich mek) börjar bli sugen på att köra igen, och då finns ju risken att den gamle 250sp-mästaren kommer vara jäävligt snabb..

Ska du vara snabbare än mig på KGA måste du åka fortare än 1.15 utan draghjälp :tungan
Kul med fler förare i 250. Men bara om det är några man kan tampas med - medelmåttor alltså.

Nja, Yamaha -96 och -94 är väl inte likadana?

Kul att Jensen och Blacha kommer till Kga.

Förutsatt att du inte gör en fullständigt värdelös start tror jag att vi kan få en kul fight där. Körde ju 1.13.1 förra året. Men i år inte bättre än 1.13.8 på heldagsträningen med DP#70. Får nog känna mig nöjd med 1.12.5 på racet och hoppas att det räcker för att komma före dig, Axxexs och Brazze.

Kommer du till Sviestad den 12/7 och visar hur man kör 55?

Nyteknik skrev:
Kommer du till Sviestad den 12/7 och visar hur man kör 55?

Beredskap på jobbet nästa vecka, men ska försöka komma loss och träna på karlskoga dagen efter istället. Känns som det är där man ska fokusera på att försöka åka fortare just nu.

oFFkeFF skrev:
Beredskap på jobbet nästa vecka, men ska försöka komma loss och träna på karlskoga dagen efter istället. Känns som det är där man ska fokusera på att försöka åka fortare just nu.
Onsdagsträning på Gelleråsen - mellan vilka klockslag och till vilken kostnad?

oFFkeFF skrev:

Du borde fokusera på att handla ett gäng presentkort på donken! Snart kräver vi ränta! :fyllisar

Nyteknik skrev:
Nja, Yamaha -96 och -94 är väl inte likadana?
Väldigt lika i varje fall. Motorn är ju samma konstruktion 91-99, det är annorlunda förgasare och tändboxar senare men grunden är samma. Chassiet är annorlunda på 96:an mot 94:an. Annars är det emsta samma.

Nyteknik skrev:
Onsdagsträning på Gelleråsen - mellan vilka klockslag och till vilken kostnad?
09-16 är det i juli, annars 16-20.
350 kr för icke medlemmar. Bil och MC så har man otur blir det fyra klasser. Två bil och två MC.

Goodstuff skrev:
Väldigt lika i varje fall. Motorn är ju samma konstruktion 91-99, det är annorlunda förgasare och tändboxar senare men grunden är samma. Chassiet är annorlunda på 96:an mot 94:an. Annars är det emsta samma.
Annat chassie, andra förgasare och ny tändning - men det mesta samma? :va

oscar skrev:
Du borde fokusera på att handla ett gäng presentkort på donken! Snart kräver vi ränta! :fyllisar

Det finns la donken i KGA också. Vadå tycker du jag åker tillräckligt for nu eller? ;)
Jag hade tänkt försöka öka lite mer ändå :arsele

*/ ?>
Nyheter
Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Back