Rensa upp här inne!

Är en Kawasaki Z750 -83 skäl nog att få vara medlem?

• Antal röstningar
    0

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
Tydligen står det så här när man registrerar sig på sporthoj.com:

ENDAST FÖR SPORTHOJÄGARE!
OBS! Kör du moped, cross, minimoto eller nått under 125cc eller cross så är du inte välkommen på denna sajten. Vänligen besök en annan sida som passar dig bättre tills du passar kriterierna! Ditt konto tas bort helt.

Jag har märkt att många medlemmar tycker att det daltas för mycket kring just denna regel, och jag kan på sätt och vis hålla med. En regel som inte efterlevs är en värdelös regel. Står det så, så skall det också vara så.

Nu till mitt dilemma. Sedan jag sålde BMWn (Som visserligen var gränsfall, men ändå hade över 1 liter i kubbarna) vet jag inte om jag kvalificerar till medlemskap här längre. Kvar är bara min gamla Kawa, som ser ut ungefär så här:

motobooks_2069_24365607

Skillnaden är att min har en buckla i tanken, packväskor, och är okörbar i nuvarande skick. Jag svävar på gränsen till diskvalifikation från Sporthoj.com!

Jag låter det vara upp till er. Rösta om ni tycker att min gamm-kawa skall klassas som sporthoj eller ej. Vid negativt resultat räknar jag med att mitt konto tas bort helt. Jag kommer ju tack och lov fortfarande kunna läsa här.

men va faan, den var ju skitsportig när den kom ut för ...få se nu...tja några år sen. men inte desto mindre, en sporthoj :yoparty

Har man varit med ett tag tycker jag man ska få stanna annars kan man DRA HELVET!

Det var väl någon här som hade som signatur "Det kanske inte är en sporthoj för dig, men kör jag fortare än 80 svartnar det för ögonen"

Han hade en äldre 400cc tror jag.

Vad exakt är en sporthoj?

Finns väl tusentals andra medlemmar som inte borde vara medlemmar här, så varför ska du, som har en hoj överhuvudtaget, inte få vara kvar här?

"för en gångs skull..." bör snarast bytas mot "som vanligt..." i pollens tredje alternativ.

Du har bara insett att det är mer outlaw att bli utkastad härifrån än att sluta logga in och inse att ingen kommer undra vart du tog vägen.

Ta bort alla som inte har hoj ?
Vore fan inte dumt.

hahaha :rofl, lika bra jag kastar in handduken då. Äger inte ens en sparkcykel.

Jag är kluven. Hade det varit en Gpz från året innan hade saken varit klar, den hade ju som bekant mycket snabbare lack.

Det är ju en sporthoj, bara från en annan tid vilket redan påpekats. Jag gillar den lätta sarkasmen i sista alternativet. Tror tom jag skall rösta!

Har du 4-1? Kan ju hjälpa upp ditt något ngt veka förhandlingsläge något. Vad är det för fel på den?

Ta bort alla som inte har hoj ?
Vore fan inte dumt.

Detta borde verkligen verkställas omedelbart och utan rättegång.

Alla med Harley borde också bara dra.

De som kör motard kan dra och de som kör enduro eller vad fan det heter kan också dra.

Man ska ha en SPORTHOJ - inget annat skit.
Har man en Z750 och tror man är kungen med den så ska man låta undersöka sig själv, men man behöver inte sälja den. Däremot ska man ha en annan hoj som verkligen ÄR en sporthoj, med plastkåpor(alt. glasfiber/kolfiber).

Börja med alla som det står så här på: "HOJ: ingen"

Bara väck med dem.

Jag har ingen hoj och jag kommer inte köpa en på flera år.

Bra, då kan du komma tillbaka när du ÄGER en motorcykel. Hej då.

... men A-kortet skulle du tvunget ha! :glömdet

Last edited:
Z750 är sport

Men hur gammal är du, typ 200 år med lite avdrag?

Det där är ju ingen rolig hoj ju....

Så, svar nej, nej, nej, här gäller väl ändå likasinnade.....

Last edited:
Har du 4-1? Kan ju hjälpa upp ditt något ngt veka förhandlingsläge något. Vad är det för fel på den?

4-2, men det är slut på ull i trumpeterna så den låter tuffare än vad den är. Baksvålen är nedsliten till corden, frambromsen är glasad och full med luft. Svampdämpare som bottnar bara man tittar på dem.

Och dess pièce de résistance är helt klart den enorma tvärsgående bucklan på tanken sedan spinnakerkapellet fick den att blåsa omkull mot en lyktstolpe. Visst, det påverkar inte körbarheten, men man får fan ingen fitta längre!

4-2, men det är slut på ull i trumpeterna så den låter tuffare än vad den är. Baksvålen är nedsliten till corden, frambromsen är glasad och full med luft. Svampdämpare som bottnar bara man tittar på dem.

Och dess pièce de résistance är helt klart den enorma tvärsgående bucklan på tanken sedan spinnakerkapellet fick den att blåsa omkull mot en lyktstolpe. Visst, det påverkar inte körbarheten, men man får fan ingen fitta längre!

Petitesser, patina ju. O den hjälpte dig till kopulerandets fröjder tidigare? Trodde du var stadgad familjefar, är hälften din så lättimpad lär det ju vara någon annan som får? Hur går eggandet till då? Torrbryta i garaget tills hon är yr och medgörlig/medvetslös i oljeröken för att sedan asas hem i håret? Rena barbariet!

Du måste få rätt på dina prioriteringar!

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla