Relationsakuten. Tips och råd önskas!

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Ort
Härnösand
Hoj
Kawasaki ZR1100
Tycker att det är lite konstigt att folk i denna tråden verkar mest se till vad som är bäst för dom själva?!
tycker du ska få hjälp till henne om du verkligen älskar henne!
för sjuk det är hon, även om du har svårt att se det?.
Tänk på din pojk och vad som han känner det är väl ändå hans mamma?.

Är det här det enda problemet ni har? finns folk som har betydligt mer problem.

Så mitt råd till dig är, OM ni älskar varandra, ta ut skilsmässa, begrännsa alla din pengar! och samråda med en advokat samt en familjeterapi med hela familjen skulle vara ett måste.

/mvh Jonas

Det är exakt vad jag också har kommit fram till efter att ha funderat lite, läst vad ni skrivit här i tråden, och pratat med vänner.

-Ut med frun.
-Skilsmässa.
-Se till att hon får hjälp.
-Se till att hon tar emot hjälpen.
-Ge henne tid att eventuellt förändras.
-Se om förutsättningarna för att börja om finns den dag hon bevisat att hon kan ta eget ansvar.

Tills dess, tyvärr... Men jag pallar inte att ha en människa jag inte litar på boendes under samma tak.
 

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Ort
Härnösand
Hoj
Kawasaki ZR1100
såg att ni har barn ihop, ha ungarna på helgerna i början, vid en viss ålder antar jag att man får välja vilken förälder man vill bo hos.

Pojken har bott hos mig, även under den tid vi levde åtskilda innan vi återförenades förra året.

Grabben är nummer 1. -Punkt. Och han bor med mig. :tummenupp

älskar du henne?
är du förälskad i henne?

-Ja.
-Jag tror det.

Vad mer kan man begära av en kvinna

Att låta bli sin makes post och privatekonomi, kanske?
 
Last edited:
Gick med
12 Apr 2003
Ort
.
Hoj
Ducati 996 biposto -01
Pojken har bott hos mig, även under den tid vi levde åtskilda innan vi återförenades förra året.

Grabben är nummer 1. -Punkt. Och han bor med mig. :tummenupp



-Ja.
-Jag tror det.

Då är det värsta klart då, sluta snacka med morsan, ska ni snacka om nåt så ska ni bara snacka om hur sonen mår.

Skit i henne, det finns fler brudar.

Du måste få henne att fatta att det är slut.
 

Chase

Don´t screw with me, Ill screw you back!
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Malmö
Hoj
Hojar
1 -Se till att hon får hjälp.

2 -Se till att hon tar emot hjälpen.

3 -Ge henne tid att eventuellt förändras.

4 -Se om förutsättningarna för att börja om finns den dag hon bevisat att hon kan ta eget ansvar.

5 -Ut med frun.

6 -Skilsmässa.
 

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxer 750 K8
-Ja.
-Jag tror det.

hon ska söka professionell hjälp och då måste bla du hjälpa till med det. nu har inte jag läst allt i tråden, men det viktiga är att definiera hennes 'problem' för att kunna hitta lösningen och på så sätt, få henne att må bättre. det finns orsaker till var för hon beter sig som hon gör och det första steget är att ta reda på varför.

de flesta har propagerat för den lättaste lösningen; att du dumpar henne. men det var också därför jag ställde frågorna till dig och då är, iallafall för mig, svaret givet - du ställer upp, no matter what.

eller så ger du upp och går vidare.
 

gurra snurra

Lagen är lika för alla !!!
Gick med
30 Jan 2005
Ort
Trosa
Hoj
URAL och en BMW1150
Självklart ska du behålla henne men se till att ditt konto är separerat.

Skaffa dig en älskarinna.

1 -Se till att hon får hjälp.

2 -Se till att hon tar emot hjälpen.

3 -Ge henne tid att eventuellt förändras.

4 -Se om förutsättningarna för att börja om finns den dag hon bevisat att hon kan ta eget ansvar.

5 -Ut med frun.

6 -Skilsmässa.

Det var en konstigt åtgärdspaket varför hjälpa henne om du ska kasta ut henne ?

Skit i henne, det finns fler brudar.

.

Vi killar tänker med kewken och det är ett stort problem..men samtidigt härligt :tungan
 
Last edited:

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nässjö
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Fyfan, jag blev illamående när jag läste din berättelse. Skicka iväg kärringen till någon fabrik i Ryssland där hon kan få betala av för sitt parasitterande och tjuvaktiga levene. :mad: Det svek du måste känna just nu är något jag knappt kan föreställa mig.
Fan vad arg jag blir att alltid är de "snälla" människorna som ska drabbas av sån här skit!
 

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Ort
Härnösand
Hoj
Kawasaki ZR1100
hon ska söka professionell hjälp och då måste bla du hjälpa till med det. nu har inte jag läst allt i tråden, men det viktiga är att definiera hennes 'problem' för att kunna hitta lösningen och på så sätt, få henne att må bättre. det finns orsaker till var för hon beter sig som hon gör och det första steget är att ta reda på varför.

de flesta har propagerat för den lättaste lösningen; att du dumpar henne. men det var också därför jag ställde frågorna till dig och då är, iallafall för mig, svaret givet - du ställer upp, no matter what.

eller så ger du upp och går vidare.

Jag är helt inne på att ge henne en chans att visa att hon kan, -och vill, förändras.

Jag är också villig att hjälpa och stötta henne under tiden.

Vad jag däremot INTE vill är att allt ska "bli som vanligt" och falla tillbaka i samma gamla hjulspår igen.

Hon måste inse att jag menar allvar, och att handling medför konsekvens, och att det krävs en motprestation av henne för att få komma tillbaka in i trygga värmen igen.

1: Polisanmälan. -Gjort.

2: Ta ut skilsmässa. -Beställer handlingarna från tingsrätten imorgon.

3: Kontakta någon form av hjälp. -Ringer runt imorgon och tar reda på vart hon ska vända sig.

4: Hjälper henne att hitta en vettig lägenhet, vilket dock kan bli svårt iom. hennes skulder hos Kronofogden och betalningsanmärkningar.

5: Ger henne det stöd hon behöver om hon är villig att ta emot det.


Jag tror stenhårt på att om jag inte lyfter ut henne nu så har jag gjort henne en björntjänst.

Hon kommer då att få signaler att det är ett helt ok beteende, och att man alltid får stanna kvar, bara man fjäskar lite.

Nej... Jag släpper henne nu. Sedan, EFTER att hon visat att hon kan ta vara på sig själv så kan vi diskutera en eventuell återförening.
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Jag levde några år med en kvinna som hade amatördiagnostiserad borderline (av mig). Det var jävla resa mellan heaven o hell hela tiden.
Hjärnan sa -Det här funkar inte, redan efter ett halvår.
medans hjärtat sa -jobba hårdare så funkar det nog.

Den dagen jag slog näven i bordet och slängde ut henne var som att komma över vattenytan när man varit nära att drunkna. vilken befrielse!

Nu har ni ju en son tillsammans så kontakten går ju inte bara att klippa av, men leva som särbos med helt avskilda ekonomier kan ju vara värt ett försök.
Det gäller ju att hjälpa utan att själv bli själpt.
 

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxer 750 K8
Jag är helt inne på att ge henne en chans att visa att hon kan, -och vill, förändras.

den hjälpen hon behöver, ska komma fram till om hon tex har en depression, manodepression, borderline osv.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Depression

det är bara om du INTE vet vad hon 'har'; att bara säga att hon fått 'psykbryt' hjälper inte. återigen; en professionell person måste komma fram till exakt vad det är hon lider av.

har hon något av ovanstående, finns det diverse hjälp. däremot är det inte som att bryta armen och att det läker efter ett par månader. du måste ge henne både tid och utrymme och dig själv, den största portionen tålamod du kan och samtidigt kan du personligen, inte göra något - 'maktlöshet' är ordet du kommer få lära känna och veta dess innebörd. därav mina frågor om du fortfarande älskar/är förälskad i henne.
 
Last edited:

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Uppe i ett träd
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
Till grottmänniskorna:
Helvete är verkligen pengar allt? hon är ju fan sjuk, hjälper väl inte att straffa henne mer?
Min tjej tar också pengar av mig. dock så frågar hon nästan alltid :rolleyes:
men hon betalar iof tillbaka, tror jag :va :)



Till trådskaparen: tycker du gör rätt i att hjälpa henne.
 

Chase

Don´t screw with me, Ill screw you back!
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Malmö
Hoj
Hojar
Till grottmänniskorna:
Helvete är verkligen pengar allt? hon är ju fan sjuk, hjälper väl inte att straffa henne mer?
Min tjej tar också pengar av mig. dock så frågar hon nästan alltid :rolleyes:
men hon betalar iof tillbaka, tror jag :va :)



Till trådskaparen: tycker du gör rätt i att hjälpa henne.


:fakta

Sant.. Det är bara att ta sig till sjukhuset och be om en konsulation på psyk akut. Se vart det leder innan du skiljer dig..
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Vilken jäkla soppa!

Men du gör rätt, du kan inte låta henne dra ner dig.

Se till att finnas som stöd/kompis någonstans i bakgrunden, men inget jävla KK förhållande/strulande, utan rent som medmänniska, inget mer.
Du måste gå vidare och hitta någon annan som du kan lita på.
Med lite tur hittar hon någon annan som hon kan leva ett helt liv med.
 

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
helt galet.....

Hoppas det reder upp sig.

Den dagen jag slog näven i bordet och slängde ut henne var som att komma över vattenytan när man varit nära att drunkna. vilken befrielse!

alltså vad har ni varit med om?

funkar det att flytta ihop med en ny tjej efter en sån grej?

Min tjej tar också pengar av mig. dock så frågar hon nästan alltid :rolleyes:
men hon betalar iof tillbaka, tror jag :va :)

Vilken koll du har då :D
 
Last edited:

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
Till trådskaparen: tycker du gör rätt i att hjälpa henne.

Det är väl inte fel, på vilket sätt han nu kan hjälpa henne, är hon sjuk så behöver hon ju hjälp, frågan är ju hur bra samhället är på att hantera sådana saker eller blir hon bara utstraffad av kronofogden osv. utan hänsyn till behovet av hjälp, går nog fort att hamna galet snett ifall man är sjuk....

Vet inte... Men en sak är säker: Det kommer att dröja! :brinnerup
Mitt förtroende för äktenskapet som institution är numera 100% borta. Antagligen för alltid.

Jag hängde inte riktigt med om äktenskapet bidrog till att det kunnat bli som det blivit ekonomiskt osv.

Man kan ju gilla tjejer osv. utan äktenskap :)

eventuellt :gnissla
 
Last edited:

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Uppe i ett träd
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
helt galet.....

Hoppas det reder upp sig.



alltså vad har ni varit med om?

funkar det att flytta ihop med en ny tjej efter en sån grej?



Vilken koll du har då :D

Haha, ne ingen egentligen, men jag litar på henne+att jag har inte gått i konkurs än. :gnissla
 

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Ort
Härnösand
Hoj
Kawasaki ZR1100
Jag hängde inte riktigt med om äktenskapet bidrog till att det kunnat bli som det blivit ekonomiskt osv.

Man kan ju gilla tjejer osv. utan äktenskap :)

eventuellt :gnissla

Nej, äktenskapet i sig hade ingenting med det här att göra.

Min poäng var att det kommer att dröja länge innan jag släpper in en kvinna för att bosätta sig permanent i mitt liv igen.
 
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top