Relationsakuten. Tips och råd önskas!

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
OK, inte för dig då, då! Om det bara hade varit SJÄLVdestruktivt, så hade hon enbart skadat sig själv,

Få självdestruktiva beteenden lämnar närstående oberörda. Fråga valfri anhörig till någon med ätstörningar om de kan trösta sig med att de själva åtminstone är mätta trots att den ätstöriga magrar....
 

krabbsaltarn

Boom shakalak
Gick med
25 Jan 2008
Ort
Riverlake
Hoj
XT660R / X
How sad! Men gå för fan inte och självdö, du kommer att bli lycklig senare fast det tror du kanske inte just nu.

Ni behöver professionell hjälp. Kontakta vården/husläkaren och fråga var ni ska vända er.

Jobbigast, men kanske bäst, är att avsluta relationen. Se om du kan få medhåll från frun. Hon har gjort rätt jobbiga grejer, hon kanske gör det för att hon vill att det ska ta slut?

Jag har haft ett tioårigt förhållande där tilliten tog slut efter ca 5 år(my bad!). Jag kan säga att jag ångrar att jag inte lät det ta slut där vid 5 år, det var meningslöst att fortsätta fem år till, det ledde inte till nåt bra för någon av oss.

Ps. Om du inte vill bryta relationen, några handgripliga tips ang ekonomi:

- Be att få sköta ekonomin helt. Byt alla lösenord till banken. Klipp hennes kort. Dela ut veckopeng.

- Skaffa e-faktura på allt som bara går. Annars, gör en lista på de räkningar som ska komma varje månad/kvartal/år och bocka av.

- För att skydda familjens ekonomi, du kan fråga om hon går med på att bli omyndigförklarad. Det hjälper till viss del, då får hon inte ingå bindande avtal. Hon bör ha insett att hennes upprepade missgärningar tyder på någon sorts störning, alltså att hennes handlingar är tvångsmässiga och inte utförs "medvetet".
 

BabyBlade

-Oxygenium-
Gick med
3 Jul 2005
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600RR 2003 (köper man rätt fr början behöver man inte byta !)
Få självdestruktiva beteenden lämnar närstående oberörda. Fråga valfri anhörig till någon med ätstörningar om de kan trösta sig med att de själva åtminstone är mätta trots att den ätstöriga magrar....

:backontop
Det där är en energiförlust & magknip, ledsamhet o s v, som man får ta om man väljer att umgås med människor med självvållade problem.

till TS: Kan bara önska att du finner kraft & motivation att finna en för dig bästa lösning på hela situationen. Lycka till ! :tummenupp
 

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Ort
Härnösand
Hoj
Kawasaki ZR1100
- Jobbar du eller hon för mycket? Drar hon hela lasset där hemma? Har hon något eget liv utanför familj och hushåll? Har hon åsidosatt några av sina drömmar för familjeliv/karriär?

-Jag jobbar bara någon vecka i månaden, men drar in ok med pengar, så jag har massor av tid över för henne och grabben.

-Hon jobbar som sommarvikarie inom vården några dagar i veckan.

-Hon brukar gå ut och dansa med sina vänner, och jag har hojåkningen och mina åtaganden inom SMC, så vi har även egna intressen vid sidan av dom gemensamma.

-Jag har möjliggjort för henne att plugga inom det yrke som hon vill, och hon har även kommit in på "drömutbildningen" och ska vidareutbilda sig i höst. (Hon är 36 år.)

Däremot har jag varit ett riktigt svin tidigare, i samma veva som strulade till det första gången. En slags motreaktion från min sida, antar jag.

Men sedan vi flyttade ihop igen för drygt ett år sedan har jag satsat 200% på det här förhållandet, och verkligen gjort allt för henne.

Enligt henne är jag en riktig drömkille, (-Tänk på det ni tjejer, håll er framme om jag blir singel nu! :tungan), och hon gör just nu allt för att få behålla mig.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
-Ser helt ok ut.
-Bra på att laga mat.
-Gudomlig i sängen.

Men vad hjälper det. :död

Du skojar? Ja det gör du, tråden är ett flejm.
Du har alltså en brud som förstört ditt liv och som du är osäker på om du ska lämna. Svar på frågan vad hon är bra på är alltså att hon är bra på att knulla och laga mat. Ja, de flesta gillar både att knulla och att äta men så hungrig eller kåt kommer jag i alla fall aldrig bli.

Skicka henne till Malmö, där åker de från balkongen om de inte lyder.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
...självvållade problem.

Uppenbarligen når vi inte varandra.. :krama

Jag avundas dig, livet måste vara så mycket lättare när man är helt och hållet kategorisk.

Däremot har jag varit ett riktigt svin tidigare..........
........ och hon gör just nu allt för att få behålla mig.

Även jag börjar bli benägen att ansluta mig till övriga och uppmana dig att säkra det som är ditt, skydda dig själv och dra dig ur så snyggt men snabbt som möjligt.
Jag har sett folk få fnatt och flippa för att de känt sig kvävda eller för att de upplevt att de tappat sin identitet och sitt "liv" i ett förhållande. Av det du beskriver så låter det snarare som att hon är beroende av dig av den enkla anledningen att det ger henne stora möjligheter utan att själv behöva ta ansvar. Hur har förhållandet varit om man bortser för det ekonomiska tumultet? Har det varit harmoniskt eller har det varit kaosartat över hela linjen? För om det har varit mycket strul, bråk och tråk så får jag för mig att hon å ena sidan aktivt sabbar förhållandet för att sekunden senare inse att hon inte bör bita den hand som föder henne...


F.ö. kan ingen här på SH göra annat än att spekulera fritt och ge råd därefter. Om du tycker att er historia gör att hon är värd någon form av ansträngning så behöver ni hjälp av någon som har tid och möjlighet att lyssna på båda sidor under mer tid.
 
Last edited:

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Ort
Härnösand
Hoj
Kawasaki ZR1100
Du skojar? Ja det gör du, tråden är ett flejm.
Du har alltså en brud som förstört ditt liv och som du är osäker på om du ska lämna. Svar på frågan vad hon är bra på är alltså att hon är bra på att knulla och laga mat. Ja, de flesta gillar både att knulla och att äta men så hungrig eller kåt kommer jag i alla fall aldrig bli.

Skicka henne till Malmö, där åker de från balkongen om de inte lyder.

Förstört mitt liv var väl kanske lite väl drastiskt, va?

Uppenbarligen når vi inte varandra.. :krama

Jag avundas dig, livet måste vara så mycket lättare när man är helt och hållet kategorisk.



Även jag börjar bli benägen att ansluta mig till övriga och uppmana dig att säkra det som är ditt, skydda dig själv och dra dig ur så snyggt men snabbt som möjligt.
Jag har sett folk få fnatt och flippa för att de känt sig kvävda eller för att de upplevt att de tappat sin identitet och sitt "liv" i ett förhållande. Av det du beskriver så låter det snarare som att hon är beroende av dig av den enkla anledningen att det ger henne stora möjligheter utan att själv behöva ta ansvar. Hur har förhållandet varit om man bortser för det ekonomiska tumultet? Har det varit harmoniskt eller har det varit kaosartat över hela linjen? För om det har varit mycket strul, bråk och tråk så får jag för mig att hon å ena sidan aktivt sabbar förhållandet för att sekunden senare inse att hon inte bör bita den hand som föder henne...


F.ö. kan ingen här på SH göra annat än att spekulera fritt och ge råd därefter. Om du tycker att er historia gör att hon är värd någon form av ansträngning så behöver ni hjälp av någon som har tid och möjlighet att lyssna på båda sidor under mer tid.

Förutom vårat ekonomiska trassel har förhållandet varit perfekt. Det är det som gör det hela så mycket svårare att avsluta. :(
 
Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Förutom vårat ekonomiska trassel har förhållandet varit perfekt. Det är det som gör det hela så mycket svårare att avsluta. :(

Hennes första ekonomiska bärsärkargång, hur länge varade den och hur länge hade ni varit tillsammans/gifta?
Hur hade hon skött ekonomi o.s.v. fram tills dess?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Förstört mitt liv var väl kanske lite väl drastiskt, va?



Förutom vårat ekonomiska trassel har förhållandet varit perfekt. Det är det som gör det hela så mycket svårare att avsluta. :(

Nu ska jag försöka att inte framstå som otrevlig, det är inte min mening i alla fall!

Du framstår hjärntvättad, likt en misshandlad kvinna som försvarar sin misshandlande man.

Personen du pratar om stjäl av dig upprepade gånger och förfalskar din namnteckning och gör vad hon kan för att sabba för dig. Det är du själv som skrivit det.

En människa som, citat: medvetet slängt två räkningar för barnomsorg med avsikt att dessa akulle gå till indrivning slut citat, ja jag tror du förstår hur illa det är den dag du orkar se.

Balkong!
 

Therése_L

Guest
För er sons skull borde du avsluta det där innan det går för långt!

Han mår inte bra av att ni inte är "enade", och har han otur kommer han också att skita i räkningar och dylikt när han blir äldre, barnen gör ju som bekant som de vuxna gör..
 

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
Fi fan vilken soppa du hamnat i!

Rannsaka dig själv vad det är för typ av känslor du har för henne. Har svårt att tänka mig att man kan älska en person som sätter pengar före ens egen hälsa och välmående.

Om hon nu lider av någon form av störning, ska väl inte den få förstöra ditt liv. Att leva med en människa som är så labil, är kanske mer påfrestande än det ger någonting som är värt det, tillbaka.

Därmed inte sagt att du måste vända henne ryggen, lämna henne som partner, så att du kan få lugn och ro över ekonomin, för tydligt är att hon inte förmår skärpa sig.

Men se till att hon förstår att hon har ett allvarligt problem och se till att hon får proffesionell hjälp. Så kan du vara med och stötta henne om ni båda vill det.

Att fortsätta leva under de omständigheter du beskriver, verkar i alla fall inte vettigt i mina öron. Och du har lixom gjort vad du kunnat, det är inte ditt ansvar längre.

Lycka till, och jag hoppas att det löser sig med allt.

//M

PS: Jag vet att man inte får vara elak på SH, men jag skulle ändå vilja kalla henne manipulativ subba :rolleyes: För jag kan inte fatta hur en brud som "förövrigt är normal" d.v.s. kan laga mat och knulla kan bete sig sådär. Hon kommer undan med för mycket skit och nu är det dags för henne att ta ansvar för sitt handlande.
 
Last edited:

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Uppe i ett träd
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
Tycker att det är lite konstigt att folk i denna tråden verkar mest se till vad som är bäst för dom själva?!
tycker du ska få hjälp till henne om du verkligen älskar henne!
för sjuk det är hon, även om du har svårt att se det?.
Tänk på din pojk och vad som han känner det är väl ändå hans mamma?.

Är det här det enda problemet ni har? finns folk som har betydligt mer problem.

Så mitt råd till dig är, OM ni älskar varandra, ta ut skilsmässa, begrännsa alla din pengar! och samråda med en advokat samt en familjeterapi med hela familjen skulle vara ett måste.

/mvh Jonas
 

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Ort
Härnösand
Hoj
Kawasaki ZR1100
Hennes första ekonomiska bärsärkargång, hur länge varade den och hur länge hade ni varit tillsammans/gifta?
Hur hade hon skött ekonomi o.s.v. fram tills dess?

Hon hade småskulder hos Kronofogden redan innan vi träffades, men inget allvarligt.

Vi hade varit gifta sex år och tillsammans i åtta när den första ekonomiska krisen kom. Den varade i knappt ett halvår innan jag fick reda på det och hann styra upp det innan det gick åt pipan alldeles.

Sedan 2005 så har hon brakat igenom ekonomiskt nästan en gång om året, och gjort sådana här eller liknande idiotiska saker.

Nu ska jag försöka att inte framstå som otrevlig, det är inte min mening i alla fall!

Du framstår hjärntvättad, likt en misshandlad kvinna som försvarar sin misshandlande man.

Personen du pratar om stjäl av dig upprepade gånger och förfalskar din namnteckning och gör vad hon kan för att sabba för dig. Det är du själv som skrivit det.

En människa som, citat: medvetet slängt två räkningar för barnomsorg med avsikt att dessa akulle gå till indrivning slut citat, ja jag tror du förstår hur illa det är den dag du orkar se.

Balkong!

Polisanmälan upprättades idag på eftermiddagen.

Jag tog helt sonika damen och körde henne till polisstationen där hon med egna ord fick berätta vad som hänt.

Anmälan gjord, -gärningsmannen har erkänt. Bara att vänta på att en åklagare lägger ner ärendet den här gången också. :huvet

Och, ja. Hon har blivit "uppsagd" idag. Hon är nu ombedd att hitta ett eget boende.

Med det säger jag inte att jag kommer att vända henne ryggen, utan jag kommer att finnas där för henne, men med krav om att hon söker hjälp för sitt beteende.

Tar hon inte den utsträckta handen och kontaktar psyk, sjukhus, soc, eller vart man nu vänder sig om man inte vet hur man ska bete sig i samhället så kan jag ju faktiskt inte göra så mycket mera för henne.

Men hon är ändå min sons mor, det är viktigt att komma ihåg i sammanhanget.
 
Last edited:
Gick med
12 Apr 2003
Ort
.
Hoj
Ducati 996 biposto -01
Sådär var det för en gammal arbetskamrat till mig, säg upp kontakten helt säger jag bara.

Är nog minst 10 år sedan han var i den sitsen, men hon har inte ändrat sig sen dess.

Edit: såg att ni har barn ihop, ha ungarna på helgerna i början, vid en viss ålder antar jag att man får välja vilken förälder man vill bo hos.

Arbetskamratens ungar flyttade in till honom istället för att bo med sin mor efter ett tag.
 
Last edited:
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top