Relationsakuten. Tips och råd önskas!

SSB

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
...
Vad mig själv anbelangar så har jag beställt pappren för ansökan om skilsmässa idag.

Bra gjort. Höll på att skriva "grattis" men det är klart att en skilsmässa sällan räknas som något att hurra över även om det är helt rätt beslut.

Se nu till att hålla rejält med avstånd, så gott det nu går med ett barn ihop, till kvinnan som verkar ha som mål att sabba ditt liv. Hon kommer säkert göra ett antal försök att få dig på kroken igen men då får du ringa din sponsor...SH :)
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Fyfan vilken psychobrud! Helvete vilken soppa... Tycker jävligt synd om dig! Stort grattis till den påbörjade skilsmässan, får verkligen hoppas att allt löser sig nu!

Det här var nåt av det värsta jag läst på länge tror jag...:brinnerupp Stjäla från dig medan du är nära att dö...:död Fyfan säger jag bara...
 
Last edited:

GuessWho

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2008
Ort
-
Hoj
Kawasaki ZR-7S (inlöst), Honda NX ZWT Edition, Honda CB500F
Jobbig situation!

Disclaimer
Jag kan påpeka att jag inte har läst igenom hela tråden och allas synpunkter ännu, utan ville delge mina åsikter av ditt första inlägg först. Om det senare i tråden framkommer något som får mig att ändra åsikt så skriver jag det sen.



-Hur skulle ni ha gjort?

Om du fortfarande är gift med henne, ta ut skillsmässa! Kanske jobbigt att göra, men låter ändå som att det är värt det i ditt fall.
Byt lås till din lägenhet. Om du vill fortsätta vara vän med henne och släppa in henne för att tala om det hela så kan du väl göra det om du vill, men låt henne inte ha egna nycklar dit och springa runt där när du inte är hemma!


-Går det att reparera ett förhållande där man totalt tappat tilliten för den andre parten?

Det skulle i så fall vara om det på något sätt skulle gå att återuppbygga tilliten. Men hur det skulle gå till vet jag inte. Det låter väldigt osannolikt och något som, om överhuvudtaget möjligt i ert fall, antagligen skulle ta många år.

Annars...
Nej. Det är döfött. Du har det bättre ensam än i ett sådant förhållande!
Jag vet inte vad som orsakat dessa problem, men det låter som att ni i detta stadie inte är bra för varandra, åtminstone inte i ett förhållande.


-Givit henne ÄNNU en chans till, och gemensamt sökt hjälp och stöttat henne genom den svåra tid hon har framför sig?

Om du vill fortsätta vara hennes vän och försöka hjälpa henne genom det så kanske du kan det. Men räkna inte med att kunna lappa ihop förhållandet.

Det låter nästan som att hon likt en drogmissbrukare skulle behöva "avgiftas" och klara sig själv några år innan hon är reda för ett förhållande igen. Även när/om hon blir redo för förhållande igen så kanske det inte ska vara med dig.


Mina reflektioner så här långt.
 

GuessWho

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2008
Ort
-
Hoj
Kawasaki ZR-7S (inlöst), Honda NX ZWT Edition, Honda CB500F
Ja nu har jag läst igenom hela tråden.


Tycker fortfarande att det verkar vara rätt väg att gå att ta ut skilsmässa, (som du skrev att du åtminstone beställt papper för) och separera.


Det med att hjälpa henne trotts att man inte är ihop / inte ser någon framtid ihop med henne är en svår fråga. Som du själv var inne på så kan det bli en björntjänst om du hjälper henne för mycket. Samtidigt så är det någon som betytt mycket för dig under många år och hon kommer ju alltid att vara din sons mor. Kan inte svara på i vilken utsträckning jag själv hade hjälpt henne om jag hade varit i din sits.

Lycka till !
 
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top