Reklam i brevinkastet?

Scott Sexpump

Ballistic
Gick med
27 Feb 2004
Hoj
[SÅLD] Yamaha R6 [SÅLD]
Hoj!

Jag har åtskilliga gånger hört att man kan förhindra telefon- samt brevreklam genom att registrera sig på en speciell lista hos någon sorts myndighet.

Är det någon som vet hur man reggar sig? :va
Internetsida, telefonnummer el. dyl? :va

Jag har sökt internetsida upp och internetsida ner i snart 5min utan framgång. :huvet

Scott Sexpump skrev:
Hoj!

Jag har åtskilliga gånger hört att man kan förhindra telefon- samt brevreklam genom att registrera sig på en speciell lista hos någon sorts myndighet.

Är det någon som vet hur man reggar sig? :va
Internetsida, telefonnummer el. dyl? :va

Jag har sökt internetsida upp och internetsida ner i snart 5min utan framgång. :huvet

Jag vet att det finns nåt som heter NIX, som man anmäler sig till för att slippa telefonförsäljare, men det är tyvärr allt jag vet. Prova att söka på det.

"Ingen reklam tack" brukar fungera. Gör det inte de så är det bara att skrämma upp brevbäraren nästa gång. Råttfällor i brevlådan/inkastet kanske vore nåt?

Jo, det är som sagt bara att nixa sig och sätta upp en "ingen reklam"-klisterlapp på lådan.

Nix skyddar mig inte mot alla marknadsundersökningar, de som ringer är också noga instruerade att bemöta mitt klagomål med att de inte säljer något. :mad: Sist sade jag att hela poängen var att jag inte vill bli störd hemma, oavsett anledning.

Markus skrev:
Nix skyddar mig inte mot alla marknadsundersökningar, de som ringer är också noga instruerade att bemöta mitt klagomål med att de inte säljer något. :mad: Sist sade jag att hela poängen var att jag inte vill bli störd hemma, oavsett anledning.
Prova med: "Vänta lite så ska jag hämta honom", lägg sedan ner luren och återvänd inte inom 5 min.

Brevlådereklamen löste jag genom att sätta upp en skylt

"Ger du mig reklam ger jag dig stryk", men mamma tvingade mig att ta ner den. Nu har jag "ingen reklam, men gärna samhällsinformation". Ett ganska tungt fall egentligen...

HanneZ skrev:
Prova med: "Vänta lite så ska jag hämta honom", lägg sedan ner luren och återvänd inte inom 5 min.

Egentligen vill jag inte svina mig mot de där som ringer, de gör sitt kneg. Men idén är ju onekligen kreativ. Jag tycker Seinfelds gamla klassiker står sig bra också.

t-rex skrev:
Brevlådereklamen löste jag genom att sätta upp en skylt

"Ger du mig reklam ger jag dig stryk", men mamma tvingade mig att ta ner den. Nu har jag "ingen reklam, men gärna samhällsinformation". Ett ganska tungt fall egentligen...

:lol
Jag kände en kille som var minst sagt labil. Jag hade sovit hos honom och så kom det in reklam genom dörren (trots skylten) var på denna ADHD individ får en snedtändning och går ut och GALLskriker hysteriskt och kastar reklamen framför den (förmodat lille 12-årige) killen.
Annars säljer designtorget snygga dekaler, med nej-budskapet :tummenupp
Själv vill jag ha reklam, men inte samhällsinformation. :gnissla
(Beror på att allt jag får är från områdets lokala kommunistklubb)

Markus skrev:
Egentligen vill jag inte svina mig mot de där som ringer, de gör sitt kneg. Men idén är ju onekligen kreativ. Jag tycker Seinfelds gamla klassiker står sig bra också.
Jovisst, men efter ett snitt av 5 undersökningar och annat per dag så tappar man lusten att vara trevlig. Nu för tiden har jag ingen hemtelefon, då slipper man sådana bekymmer! Hur gjorde Seinfeld?

HanneZ skrev:
Jovisst, men efter ett snitt av 5 undersökningar och annat per dag så tappar man lusten att vara trevlig. Nu för tiden har jag ingen hemtelefon, då slipper man sådana bekymmer! Hur gjorde Seinfeld?

Han sade typ:
"Kan inte jag ta ditt hemnummer så ringer jag dig när du är hemma sen?
"-........."
"Nehej, du vill inte bli störd hemma? Gissa vad..." (Låter bättre med "guess what" än "gissa vad" har jag just konstaterat)

Markus skrev:
Han sade typ:
"Kan inte jag ta ditt hemnummer så ringer jag dig när du är hemma sen?
"-........."
"Nehej, du vill inte bli störd hemma? Gissa vad..." (Låter bättre med "guess what" än "gissa vad" har jag just konstaterat)
Haha, jag har missat för många avsnitt märker jag.

HanneZ skrev:
Haha, jag har missat för många avsnitt märker jag.

På tal om Seinfeld, är det någon som har George Costanzas guide till hur man beter sig på sin arbetsplats? Den snurrade runt på mail för 4-5 år sedan.

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna