Reklam i brevinkastet?

Markus skrev:
Han sade typ:
"Kan inte jag ta ditt hemnummer så ringer jag dig när du är hemma sen?
"-........."
"Nehej, du vill inte bli störd hemma? Gissa vad..." (Låter bättre med "guess what" än "gissa vad" har jag just konstaterat)
Jag gjorde samma sak en gång, sa till tjejen att hon kunde väl ge mig sitt nummer så ringer jag upp henne ikväll efter jobbet istället.

Hon sa: Jaha, vad ska du erbjuda mig då? *flört* (*flört* sa hon inte egentligen, men hon lät så)

Doh! Sa jag ;)

Jag har inte fått reklam på 2-3 år i brevinkastet, tack vare min fina oskyldiga klistermärke
"Ingen reklam här tack, fattar du brevbärarjävel" :tungan

Pentix skrev:
Jag har inte fått reklam på 2-3 år i brevinkastet, tack vare min fina oskyldiga klistermärke
"Ingen reklam här tack, fattar du brevbärarjävel" :tungan

Med en sån skylt är risken stor att brevbäraren "råkar" missa att dela ut viktigare post. Det hade i alla fall jag gjort. Dessutom är det inte brevbäraren som delar ut reklam.

Här är det brevbäraren som delar ut reklam. Bor dessutom i en låst trappuppgång så några vanliga reklamutdelare kommer aldrig in i huset.

mb skrev:
Jo, det är som sagt bara att nixa sig och sätta upp en "ingen reklam"-klisterlapp på lådan.

Funkar inte...! Inte hos mig varje fall... :4skrika

Satte till o med en annan lapp där det stod: "OCH INGA RÄKNINGAR HELLER!"
...men den funkade inte heller... :gnissla

Tror min brevbärare inte är läskunnig :rolleyes:

HanneZ skrev:
Här är det brevbäraren som delar ut reklam. Bor dessutom i en låst trappuppgång så några vanliga reklamutdelare kommer aldrig in i huset.

Samma här, låst trappuppgång. Reklamutdelare, Jehovas och TV-pejlare lyckas ta sig in ändå. :mad:

grejen med nix är att det skyddar dig inte mot företag som du(eller dom annser) har en så kallad bearbetad kontakt med. såsom telia får ringa dig även fast du är skydad av nix eftersom du har din hemtelefon på deras fastanät.. så gäller även alla gammla företag som du haft en tidiare kontakt(kund hos) med.

det funkade klockrent som argument när jag ringde runt och störde folk kl 2100 på söndag kväll. <---jobbade ett par år på ett callcenter som det så vackert heter... så själv sitter man inne på några riktigt fina kommentarer till folk som ringer upp en och vill sälja saker... :tummenupp

om man bara vill jävlas med dom som ringer(telefonförsäljning går ju för det mesta ut på att få så många sålda per kväll=hög provis)

den jag kör på dom flesta när jag känner att jag har lite tid över är att.

1. spela helt oförstående genom hela samtalet,be honom förklara bättre ta om samma saker flera ggr.
du har lyckats då killen till slut inte riktigt vad det var han har sagt och ska säga. när han börjar stamma och inte riktigt finner ord är det bara att tacka och säga hejdå..

2. var någon som nämde det tidigare be han vänta, lyft sen på luren då och då för att vara säker på att han är kvar:)

3. är det en hon som ringer, släng in en massa konstiga saker typ bor du själv, är du snygg har du kille osv. så hon hela tiden kommer av sig.
jag lovar att det blir ett ganska kort samtal, eller så kanske det går gott och du får sälskap resten av kvällen:)

4. när om ringer frågar dom oftast om du har tid. du svarar 5sec då,
när dom börjat slänger du på luren... första gången det hände mig vart man rätt bryd och satt och funderade på vad som hände..

det är några som funkar för mig.
nu måste jag fortsätta jobba.

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8