Reinkarnerad? Testa själv! (Tro ej nödvändigt)

Vad anser du om reinkarnation?

• Antal röstningar
    0
1) Jag vill ha belägg för din evolutionstro...du vet sagan som börjar med att "Det var en gång en stackars ensam föräldralös amöba som ploppade fram från livlösa kemikalier och att han sedan påstods ha flummat vidare till en fisk, som knallat upp på landbacken och flummat vidare till Människa... :rofl :hihi :lol

2) Vad baserar du din tro på att medvetandet skulle sluta existera efter den fysiska döden? :va

Har du några observationer du kan dela med dig, så skulle jag tacksamt ta emot dem...

1. Det är bra mycket troligare än allt som innefattar gudar, kreationism, intelligent design eller vad du nu vill kalla det

2. Jag baserar min övertygelse på sunt fönuft. Som jag skrev tidigare, jag har inga som helst behov av att tro på den sortens skitsnack du tror på. Jag är väldigt nöjd med min något cyniska syn på livet och dess mening.

1) Jag vill ha belägg för din evolutionstro...du vet sagan som börjar med att "Det var en gång en stackars ensam föräldralös amöba som ploppade fram från livlösa kemikalier och att han sedan påstods ha flummat vidare till en fisk, som knallat upp på landbacken och flummat vidare till Människa... :rofl :hihi :lol

2) Vad baserar du din tro på att medvetandet skulle sluta existera efter den fysiska döden? :va

Har du några observationer du kan dela med dig, så skulle jag tacksamt ta emot dem...
"Phoebe" i serien "Vänner" tror inte heller på evolutionen, det säger en del va? ;)

Om man inte vill minnas vad man var och var man levde i sitt föregående liv, vad ska man göra då då?

Tjohejsan. Jag måste säga att jag i någon mån beundrar din envishet. Fast det är några saker som du missat.

I fråga om bevisföring så ligger förespråkarna för evolutionsteorin låångt före de som hävdar reinkarnation eller de som hävdar att vi skapats av någon gud.
Det finns otaliga undersökningar och studier som är vetenskapligt gjorda och ger starka vetenskapliga bevis för att evolutionsteorin är korrekt.
Dock har jag till dags dato inte sett en enda undersökning som är vetenskapligt gjord som styrker vare sig reinkarnation eller att vi skapats av någon gud. Jag har inte ens sett en enda förekomst av någon som hävdar att det är korrekt och kan hänvisa till någon sådan undersökning.
Dom bevisföringar du lägger upp är inte frågan om vetenskapliga bevis.
Dom flesta som hävdar att reinkarnation finns eller att vi skapats av gud ger inte ens en namngiven hänvisning till någon annan som hävdar detsamma. Dom påstår bara att dom ger bevis i början av texten eller programmet men det kommer under programmet inte något enda bevis. Vetenskapliga bevis skall kunna styrkas genom positiv eller negativ testning. Ingen av förespråkarna för reinkarnation har någonsin kunnat visa upp någonting som tillnärmelsevis uppfyller dom kraven.

Reinkarnationsteorin är inte vetenskaplig till sin natur. Den är filosofisk.

En hel del av bevisföringen för evolutionsteorin får man genom att gå igenom grundskolan. Börja där. En genomläsning av Darwins verk kommer också ganska långt även om hans bevisföring inte är helt komplett. Den har dock styrkts många gånger om på senare år.

Att medvetandet slutar vid döden baseras enkelt på att medvetandet uppstår i den fysiska kroppen och bara är dom strömmar som går genom nervbanorna i hjärnan.

Smartman. Du får gärna tro vad du vill. Jag bryr mig inte. Men att säga att du lägger fram bevisföring och länka till något som inte innehåller spår av något som skulle kunna kallas bevis gör tyvärr bara att du blir sedd som "killen med tomtar på loftet" Det är möjligt att det är som du säger men vi i dagsläget inte har teknologin att bevisa det. Men fram tills någon lägger fram ett enda bevis för att det är så så kommer jag att tro på det som det finns bevis för.
Det faktum att någon lägger ut "bevisföring" utan bevisvärde stärker mig bara i min övertygelse att dom inte har några bevis. Varför inte i så fall lägga fram dom?

Förstår mig inte på er som trackar ner denna kille. Han är ju helt underbar! Bara det att han har en "egen" smiley är ju priceless! :D
Väldigt få ggr man faktiskt skrattar framför datorn, men när Smartman är i farten så kan man inte undvika det.

Smartman, du rockar! :2cool :2cool :2cool :2cool :2cool

Smartman, varifrån kommer själen från början då? liksom när startade det hela?:confused:

Angående bibelns skapelseberättelse så finns ett klipp med Ricky Gervais som är helt underbart.

"On the first day God created the heaven and the earth. On the second day he said let there be light. Which means that he created the heaven and the earth in complete darkness. Thats amazing. When i Do stuff I first turn on the light".

http://www.youtube.com/watch?v=E_EXqdJ4L7I

Hur var det nu, bor det folk inuti jorden också?

Smartman har snart framfört alla teorier som framstår som ointelligenta.

Kan inte alla som gläfser om vetenskaplighet prova den där självhypnosen som påstås leda till insikt om tidigare liv? Jag är lite nyfiken på hur Smartman bemöter det hypotetiska faktum att ingen här får ut något spirituellt av det.

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!