Reinkarnerad? Testa själv! (Tro ej nödvändigt)

Vad anser du om reinkarnation?

• Antal röstningar
    0
Du är ganska övertygad om din sak...ska man börja vara djup kan man börja fråga sig om vad vi utgör för syfte i universum, för det lär inte finnas ett slut på det :gnissla

Syftet med människolivet är att förstå Gud, älska Gud och göra det enda vettiga:

Ta sig tillbaka Hem! :tummenupp

Vi själar ÄR odödliga, dvs eviga...men valet vi står inför är:

Vill vi fortsätta reinkarnera, dvs ständigt födas och dö i nya materiella kroppar, eller vill vi återvända Hem till den eviga andliga världen (Guds rike), där vi andliga själar hör hemma...

Jag har gjort mitt val...jag vill Hem! :yoparty

Vad får man när man kommer hem?

Du återfår din eviga andliga identitet i den andliga världen, och slipper reinkarnationen här i den materiella världen...födas, åldras, dö.....födas, åldars, dö.....födas, åldras, dö.....födas, åldras, dö.....:tummenner :huvet

Äh billigt skräp, hellre :ligga!

Du återfår din eviga andliga identitet i den andliga världen, och slipper reinkarnationen här i den materiella världen...födas, åldras, dö.....födas, åldars, dö.....födas, åldras, dö.....födas, åldras, dö.....:tummenner :huvet
Födas, äta mat, hjula med hojen, hjula med hojen, dö....

:yoparty :arsele :yoparty :D

Bara du passar dej för den där leeen kolan, den e bara för lantisar.
Jag väntar på att "Thi Devajn Plänn" blir klar nån gång så ta det lungt med fuzzy kåla nu va. Remember James Belushi :gnissla

Jepp, då är det beslutat, du ska bli Mona Sahlin i ditt nästa liv. Du förstår vi behöver få in henne här på forumet. Klart hon måste få skreva plastraket i något av sina liv, å nu är det dags.

Eventuell överklagan tas upp med St Peter vid pärleporten. Jag pallar inte sånt bestyr.

På vilket sätt är det sunt att tro det, när vi vet att all energi är evig...och eftersom medvetandet också är en energi, så är vi eviga! :2cool

Jag var Gud i mitt förra liv! Det är jag helt säker på för jag vilade på 7e dagen!

Men nu vill jag ha samma piller som Smartman!

Gud är ingen materiellt betingad själ som du och jag, som tvingas reinkarnera, pga gamla synder... :huvet

Last edited:
Gud är ingen materiellt betingad själ som du och jag, som tvingas reinkarnera, pga gamla synder... :huvet

:skrattaåt Vem har lurat i dig att jag är en materiellt betingad själ?

Dela nu med dig av pillren!!! :ätapiller

Om du inte är snäll och drar ur nätverkskabeln till din dator så måste jag tyvärr be Sankte Per att stryka ditt namn från gästlistan.

Last edited:
På vilket sätt är det sunt att tro det, när vi vet att all energi är evig...och eftersom medvetandet också är en energi, så är vi eviga! :2cool

Hur ska man veta vilka gamla synder man måste få ogjorda för att komma till Gud och och hans harem då?

Hur ska man veta vilka gamla synder man måste få ogjorda för att komma till Gud och och hans harem då?

Vem fan vill komma till gud öht? Verkar ju lagom kul där uppe.. Om nu himmel och helvete finns så vill man ju komma till Satan så man kan fortsätta sitt liv någorlunda normalt även i fortsättningen.

Jadu Smartman...

Det verkar som om du är vansinnigt rädd för att dö och därför slösar bort det enda liv du har på att försöka hitta något syfte eller mening?

Jag tror inte på någon gud, jag tror inte att det finns någon som helst mening med livet, jag tror inte att människan har ett syfte på jorden. Att någon art lever över huvud taget är en endaste stor slump som kallas för evolution.

För att återgå till det första jag skrev. Jag tror att allt du skriver om här grundar sig i en endaste sak och det är att du inte riktigt har accepterat tanken på att du kommer dö förr eller senare. Vad du däremot måste förstå är att det finns människor som inte delar din rädsla för döden.

Anledningen till att du spenderar tid på att hitta länkar till "seriös forskning", som du kallar det, tror jag är att du faktiskt är otroligt osäker på det du säger att du tror på. Därför lägger du ned enormt mycket energi på att försöka hitta likasinnade eftersom du egentligen tvivlar och vill se hur mycket stöd du har för dina teorier.

Själv har jag inga som helst problem med tanken på att jag bara har ett liv och att det sen är klart.

Jadu Smartman...

Det verkar som om du är vansinnigt rädd för att dö och därför slösar bort det enda liv du har på att försöka hitta något syfte eller mening?

Jag tror inte på någon gud, jag tror inte att det finns någon som helst mening med livet, jag tror inte att människan har ett syfte på jorden. Att någon art lever över huvud taget är en endaste stor slump som kallas för evolution.

För att återgå till det första jag skrev. Jag tror att allt du skriver om här grundar sig i en endaste sak och det är att du inte riktigt har accepterat tanken på att du kommer dö förr eller senare. Vad du däremot måste förstå är att det finns människor som inte delar din rädsla för döden.

Anledningen till att du spenderar tid på att hitta länkar till "seriös forskning", som du kallar det, tror jag är att du faktiskt är otroligt osäker på det du säger att du tror på. Därför lägger du ned enormt mycket energi på att försöka hitta likasinnade eftersom du egentligen tvivlar och vill se hur mycket stöd du har för dina teorier.

Själv har jag inga som helst problem med tanken på att jag bara har ett liv och att det sen är klart.

1) Jag vill ha belägg för din evolutionstro...du vet sagan som börjar med att "Det var en gång en stackars ensam föräldralös amöba som ploppade fram från livlösa kemikalier och att han sedan påstods ha flummat vidare till en fisk, som knallat upp på landbacken och flummat vidare till Människa... :rofl :hihi :lol

2) Vad baserar du din tro på att medvetandet skulle sluta existera efter den fysiska döden? :va

Har du några observationer du kan dela med dig, så skulle jag tacksamt ta emot dem...

Last edited:
Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...