Reggaefestivalen.

Att det är olagligt är en bra anledning varför man inte ska göra det, kan själv inte hitta någon annan. Så jag håller mig fast med att det är olagligt och därför bör man inte bruka det :)

jepp, jag har för mycket att förlora för att hålla på med sånt, däremot så är jag i min fulla rätt att hävda att det bör vara lagligt.

Suck.

Jag insåg precis att vi har gjort precis som alla andra jävla idioter i samhället och pratat hasch när vi borde ha pratat om det tråden handlar om, d v s reggae och reggaefestival.

Pinsamt.

Någon som var där? Finns det några band som spelar i Sverige som man borde försöka se? Är det bara reggae, eller finns det även ska-inslag för oss som gillar att dansa oss svettiga?

Suck.

Jag insåg precis att vi har gjort precis som alla andra jävla idioter i samhället och pratat hasch när vi borde ha pratat om det tråden handlar om, d v s reggae och reggaefestival.

Pinsamt.

Någon som var där? Finns det några band som spelar i Sverige som man borde försöka se? Är det bara reggae, eller finns det även ska-inslag för oss som gillar att dansa oss svettiga?

mja trådstarten handlade ju faktiskt mer om narkotika än reggae.

själv lyssnar jag inte direkt på det, förutom lite marley ibland för sakens skull.

Suck.

Pinsamt.

Jaha, jag som vi prata lite offtopic om cannabis och inte bara hasch, vad det nu är för skillnad på hasch och marijuana?

Men onT så hade jag ett par polare som var där och det var tydligen riktigt bra.

[YOUTUBE-ID]2NPDrtLEhnM&hl[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
quote ft
Har du haft kompisar som rökt på? Mycket? Typ varje dag?

Har du sett hur de efter några år inte kan avsluta en mening för att de glömt bort vad de började säga innan de kommit till punkt?

Du har fel och nu är du rättad.
Hon upprepade den till leda återgivna vanföreställningen att cannabis inte är farligare än tobak. Jag vet många som har rökt tobak varenda dag i decennier utan att smälta sin hjärna. Gör du samma sak med cannabis förvandlas du till en lallande idiot. För den saken har jag rätt starka empiriska bevis, tyvärr.

Lyckades du inte lista ut detta från det som stod skrivet så kanske du borde ha dragit ner på rökat för ett par år sedan för att undvika detta öde.

Siffrorna finns inte eftersom det tack och lov saknas statistiskt underlag för att vare sig bekräfta eller falsifiera skadeverkningarna av THC.

Edit: Däremot vete fan om det inte är så att alkohol är totalt sett värre för individer och samhälle än cannabis. Hyfsat snabbt rätt så rejäl påverkan vid överkonsumtion och en massa skit som drabbar andra i alkoholens spår. Jag tänker då på våldsbrott, skadegörelse m m. Dock är det ett argument för att förbjuda eller hårdare reglera alkohol snarare än ett argument för att legalisera cannabis.

Vad skulle din sk "polare" säg när dom ser att du skriver att dom e idioter?

Last edited:
Jag har ett par talande exempel jag med, ett kompisgäng (inte mitt då) där ungefär hälften röker på på helgerna, hälften dricker öl.

Det spelar ingen roll att man möter dom en torsdag, dvs långt efter helgen, så kan man säga vilka som är rökare och vilka som dricker öl..

Däremot håller jag med om att man inte blir våldsam/bråksjuk av att röka på, det blir väl IOFS ingen i deras gäng heller, men det är nog vanligare bland alkoholdrickare.

Enda undantaget verkar vara i helgen utanför borås, där en kille slog ihjäl en tjej, han hade tydligen rökt innan, ÅAS hade han druckit också

"Det är sällan man ser en nobelpristagare neka konjaken till kaffet och gå ut och dra en hövding istället" summerar kanske huruvida man blir permanentbäng....

"Sluta tjata, du har sagt det".

Skysst polare du är som ser ned på dina kompisar!.
Själv har alla mina polare någon egenskaper som dom är bättre än mig på, och det gör att jag koncentrar mig på deras bra egenskaper och lär av dem.

Du kanske inte fick den genen? hur man uppför sig mot polare?
Glöm inte det när du sitter där utan polare när hela ditt liv har rasat samman och du har ingen som hjälper dig.
Kompisar är en av det viktigaste sakerna i livet.

Jag är glad att jag inte är kompis med dig.

Om dina polare bröt hojar och körde på fyllan kanske du skulle kalla dom idioter med, det skulle jag göra med polare som röker på!

Nej jag skulle inte kalla dem idioter, för om dom gjorde en jävla massa brott så måste något vara allvarligt fel, tex att dom verkligen sitter i skiten.
Skulle heller aldrig umgås med folk som begår såna brott.

Om både cannabis och sprit vore lagligt, vilka av dina polare vore då idioter?

Nej jag skulle inte kalla dem idioter, för om dom gjorde en jävla massa brott så måste något vara allvarligt fel, tex att dom verkligen sitter i skiten.
Skulle heller aldrig umgås med folk som begår såna brott.

Om både cannabis och sprit vore lagligt, vilka av dina polare vore då idioter?

Dom som svarar : "Öhhh, vahettere, typ jag gjorde en *fniss* skitsoft grej asså....

När man frågar varför dom inte kommer i tid.

Eller dom som sitter och kollar tecknat och äter choklad 8 timmar i sträck...

Eller dom som helt plötsligt får sjuka nojor...

Dom som svarar : "Öhhh, vahettere, typ jag gjorde en *fniss* skitsoft grej asså....

När man frågar varför dom inte kommer i tid.

Eller dom som sitter och kollar tecknat och äter choklad 8 timmar i sträck...

Eller dom som helt plötsligt får sjuka nojor...

Vad e det för nojor dom får?

Skysst polare du är som ser ned på dina kompisar!.

Beter jag mig som en idiot så är jag övertygad om att mina polare skulle berätta det för mig. Varför? För att jag inte skulle behålla kompisar som jag tror skulle hålla käft om en sån sak.

Skillnaden mellan äkta vänner och falska rövslickare man bara hänger med i brist på bättre.

Jag är glad att jag inte är kompis med dig.

Då är vi överens om en sak i alla fall! :tummenupp

Mordecaien,
tror du lyckades sammanfatta en halv sida av tråden rätt elegant. :hihi

Vad e det för nojor dom får?

Oftast snutnojja, men ibland även "indrivarnojja" vilket dom gott kan ha som lånar pengar till höger och vänster utan att betala tillbaka i tid...

Vem vet, indrivarnojjan kan ju vara befogad, helt klart finns det folk som skulle vilja spöa dom, men ärligt talat tror jag ingen lägger ner så mycket energi på det.

Oftast snutnojja, men ibland även "indrivarnojja" vilket dom gott kan ha som lånar pengar till höger och vänster utan att betala tillbaka i tid...

Vem vet, indrivarnojjan kan ju vara befogad, helt klart finns det folk som skulle vilja spöa dom, men ärligt talat tror jag ingen lägger ner så mycket energi på det.

Bägge nojjorna är ju dock inte "drogens" fel?
Indirekt pga dålig självdiciplin (skuld) & lag.

Cannabis har ingen kemikalie i sig som direkt är beroendeframkallande,
dock fastnar folk för känslan (såsom även en del plöjjer ner liv, pengar och kraschar sina sociala liv för racing).

Röker inte själv, men skulle röka nån gång ibland om det var lagligt.
Har även kompisar som fastnat i det, men dom är lika tröga som innan :D

Pundare blandar LCD, affe, koks, piller och röker en spliff, vips så var psykosen gräsets fel. :gnissla

Back