Reggaefestivalen.

[OBS] Jag är inte för en legalisering av cannaibis men håll i tankarna att drogen har använts i över 5000 år av människan, utan att det finns ett enda dokumenterat fall där någon faktiskt avlidit av ämnet THC - Ämnet är helt enkelt inte giftigt nog att ta kål på människan, samtidigt blundas det för de värsta drogen rent individ- och samhällesmässigt - akohol, tobak.

Hade du just otur när du tänkte eller tänkte du inte alls?

Givetvis dör du inte av THC akut på samma sätt som du knappast lyckas röka dig till akut dödlig nikotinförgiftning. Det är ju rökens påverkan på lungor och andra organsystem som ger lungcancer/KOL/en massa annan cancer och ur den synvinkeln är det tveksamt om det skulle vara nyttigare att rulla en feting istället för blå Blend...

Givetvis dör du inte av THC akut på samma sätt som du knappast lyckas röka dig till akut dödlig nikotinförgiftning. Det är ju rökens påverkan på lungor och andra organsystem som ger lungcancer/KOL/en massa annan cancer och ur den synvinkeln är det tveksamt om det skulle vara nyttigare att rulla en feting istället för blå Blend...

det han menar är nog den statistiken som alla hippies brukar peka på, alkohol dödar så och så många årligen, tobak har sina siffror, paracetamol har sina osv. medans cannabis tydligen inte har några dokumenterade dödsfall :va

Nu får du tänka -att bruka cannabis innebär inte endast rök, finns andra procedurer för den som väljer att bruka cannabis - bakverk, drycker, vaporizers, maträtter eller au naturelle olja. Poängen är inte att lungorna får stryk (ämnet handade ju om det narkotikaklassade ämnet cannabis) - rök och slemhinnor rimmar illa, det vet alla vid det här laget men det vore klart intressant att se hur det ligger till jämfört med cigarettens cancerframkallande ämnen. Dessutotm röks cannabis inte lika ofta som nikotinberoende cigaretterökares cigaretter.

Och nej jag är generellt inte för droger i synnerhet inte illegala men det finns gråzoner som jag tycker förtjänar en plats in en i förhoppningsvis seriös diskussion i ämnet. Men det måste också påpekas att allt som berör vår hälsa till det sämre bör vi införa rigorösa kontroller för ett proaktivt arbete - reaktivt har hittills inte funkat verkar det som.

Hade du rökt på när du skrev det där? [if=yes]=[case closed]

Sorry men jag ligger i en extrem obekväm ställning när jag har laptopen i hyllan, ber om ursäkt för min kråkstil om det var det du refererade till.

Last edited:
Back